Gå til innhold

Å drømme at noen dør


Anbefalte innlegg

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

 

Edit:

 

Glemte å skrive at han som baby holdt på å dø av en infeksjon, og låg 14 dager i respirator på intensiv avd! Kan jo ha noe med det å gjøre

Endret av pakini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://droemmetydning.com/ her står det litt om drømmetydning, mareritt og drømmesymboler.

 

"Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig."

 

"Din sønn symboliserer generelt stolthet og glede. Skriker han kan du enten bli syk eller miste noe."

 

hmm.. Endringer rundt stoltheten og gleden din? Ikke vet jeg, det var bare det jeg kunne finne:P

Lenke til kommentar

Drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre...

Jo, i løpet av dagen har du en rekke forskjellige følelsesmessige opplevelser (frykt, glede, skyld osv.) Hensikten med drømmene er å rydde litt opp i de følelsesmessige opplevelsene du har vært gjennom i våken tilstand. Har det vært for mye eller for lite av en eller annen følelse, så utjevnes dette når du drømmer.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

Det betyr bare at du tenker mye på det. Kanskje. Drømmene er ikke noe annet enn en oppsamling av inntrykk og fantasier hjernen genererer når du sover.

 

Det er ikke noe "magisk" som skal forsøke å forklare deg noe som helst, selv om hjernen din selvsagt kan legge sammen 2+2 også..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

Det betyr bare at du tenker mye på det. Kanskje. Drømmene er ikke noe annet enn en oppsamling av inntrykk og fantasier hjernen genererer når du sover.

 

Det er ikke noe "magisk" som skal forsøke å forklare deg noe som helst, selv om hjernen din selvsagt kan legge sammen 2+2 også..

 

JA, kanskje det! Glemte å skrive det at når han var 6 uker holdt han på å dø av en infeksjon, der han låg 14 dager i respirator! Kan jo være derfor jeg drømmer det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

Det betyr bare at du tenker mye på det. Kanskje. Drømmene er ikke noe annet enn en oppsamling av inntrykk og fantasier hjernen genererer når du sover.

 

Det er ikke noe "magisk" som skal forsøke å forklare deg noe som helst, selv om hjernen din selvsagt kan legge sammen 2+2 også..

 

JA, kanskje det! Glemte å skrive det at når han var 6 uker holdt han på å dø av en infeksjon, der han låg 14 dager i respirator! Kan jo være derfor jeg drømmer det

Ja. Dersom det skjedde, så er det en rimelig god forklaring; Du er redd for at han skal dø, og hjernen din produserer fryktelige tanker om dette underbevisst, og kommer til syne når du sover.

 

Du har det sånn i underbevisstheten hele tiden.

 

 

Dersom man for eksempel vil unngå vonde drømmer, så burde man holde seg unna grøsser-filmer og sånt, også. :) Selv om man ikke blir noe spesielt redd eller noe, så lagres bildene i hodet ditt og vil bli forvrengt og til og med gjort ti ganger verre når man drømmer. =)

 

Ønsker man gode drømmer, så må man "fore" hodet med positive inntrykk. =)

Lenke til kommentar

Drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre...

Jo, i løpet av dagen har du en rekke forskjellige følelsesmessige opplevelser (frykt, glede, skyld osv.) Hensikten med drømmene er å rydde litt opp i de følelsesmessige opplevelsene du har vært gjennom i våken tilstand. Har det vært for mye eller for lite av en eller annen følelse, så utjevnes dette når du drømmer.

Med andre ord, drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ifølge forholdsvis ny forskning av Finske søvnforskere har de funnet ut at man drømmer også for at kroppen skal lære seg å takle situasjonen man drømmer om. På grunn av det faktum at kroppen reagerer på samme måte som om situasjonen hadde skjedd i virkeligheten. Med andre ord, dersom du drømmer at noen dør så opplever kroppen det som virkelig, og dermed er den bedre rustet til å takle situasjonen dersom den skulle oppstå i virkeligheten. Dette er uten tvil den mest logiske forklaringen jeg har hørt hittil ihvertfall.

 

Med andre ord, du er redd for at vedkommende skal dø og tenker bevisst(eller underbevisst) på hvordan du ville taklet det dersom det hadde skjedd. Hadde du klart deg? Hadde du tørna? Hadde du gått sammenbrudd? Alt dette påvirker sannsynligvis hvorvidt du drømmer om saken eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ifølge forholdsvis ny forskning av Finske søvnforskere har de funnet ut at man drømmer også for at kroppen skal lære seg å takle situasjonen man drømmer om. På grunn av det faktum at kroppen reagerer på samme måte som om situasjonen hadde skjedd i virkeligheten. Med andre ord, dersom du drømmer at noen dør så opplever kroppen det som virkelig, og dermed er den bedre rustet til å takle situasjonen dersom den skulle oppstå i virkeligheten. Dette er uten tvil den mest logiske forklaringen jeg har hørt hittil ihvertfall.

 

Med andre ord, du er redd for at vedkommende skal dø og tenker bevisst(eller underbevisst) på hvordan du ville taklet det dersom det hadde skjedd. Hadde du klart deg? Hadde du tørna? Hadde du gått sammenbrudd? Alt dette påvirker sannsynligvis hvorvidt du drømmer om saken eller ikke.

 

Høres ut som en ganske logisk forklaring ja! For den følelsen jeg har i drømmen er helt uvirkelig, akkurat som jeg ikke får puste, og gråten er bare et evig skrik der hele kroppen er tung, og den følelsen jeg har inni meg er ubeskrivelig... Og kan godt tenke meg det er sånn i det virkelige liv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

 

Edit:

 

Glemte å skrive at han som baby holdt på å dø av en infeksjon, og låg 14 dager i respirator på intensiv avd! Kan jo ha noe med det å gjøre

 

Å herregud!

 

Dette er helt uhørt spekulasjon uten rot i virkelighet. Dette er kun din egenproduserte fantasi som du utspiller i dine drømmer. Det betyr ingenting. Er du redd for ungen, gå til legen dersom du har en særskilt grunn, men ikke sløs vekk tiden hans og si dette "eg tror barnet mitt kommer til å dø, fordi jeg har hatt en drøm om det".

Lenke til kommentar

Iløpet av 3år har jeg drømt 4 ganger at min mellomste sønn dør! Senest inatt! Helt forferdelig, den følelsen og det at jeg våkner av at jeg skriker og griner og er et evig kaos inni meg! Han dør på forskjellige måter i drømmene, de er ikke like!

 

Men forstår det ikke, hvorfor drømmer jeg bare om at det er han som dør? Hva betyr det?

 

Edit:

 

Glemte å skrive at han som baby holdt på å dø av en infeksjon, og låg 14 dager i respirator på intensiv avd! Kan jo ha noe med det å gjøre

 

Å herregud!

 

Dette er helt uhørt spekulasjon uten rot i virkelighet. Dette er kun din egenproduserte fantasi som du utspiller i dine drømmer. Det betyr ingenting. Er du redd for ungen, gå til legen dersom du har en særskilt grunn, men ikke sløs vekk tiden hans og si dette "eg tror barnet mitt kommer til å dø, fordi jeg har hatt en drøm om det".

 

Å herreugd!! Tror da ikke han kommer til å dø! Men jeg synes det er så rart at jeg har hatt disse drømmene, jeg har 3 barn, og er kun den mellomste jeg drømmer dette skjer med! Og det er ikke hyggelig å drømme sånt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med å holde disse drømmene for deg selv, og ikke gjøre så stor sak av det. Jeg tror ikke på drømmer, orakler, og voodoo osv. Drømmen din er basert på din egenproduserte fantasi, som igjen er inspirert av noe som du har opplevd. Så kilden er kanskje den hendelsen som har hendt ungen tidligere.

Lenke til kommentar

Dagarna före 9/11 drömde jag om en bomb som exploderade i en byggnad, och dagarna före utöyamassakern drömde jag att jag åkte båt i en fjord.

En tillfällighet?

Har du begynt å skrive norrøn nå da? Bare fordi jeg sa at skriftspråket vårt er multikulturelt? At skriftspråket vårt ikke tidligere var en del av vår kultur, men at vi har lært dette fra en helt annen kultur? hehehehe... Uansett hva du gjør, så må du bruke et fremmedkulturelt skriftspråk. Dette skriftspråket her, det er basert på det latinske alfabetet. Les alt om dette her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...