Gå til innhold

[Løst] Lightroom på flere maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Gammel post, men jeg oppdaterer den alikevel i tråd med innformasjonen jeg fikk fra Adobe:

 

Den kan installeres på to maskiner, men man har ikke lov til å bruke den på to maskiner sammtidig. (hvordan dem skal finne ut at man bruker den på to maskiner sammtidig er meg dog en gåte) :)

 

Har den installert på to maskiner selv og man bruker jo uansett ikke begge maskinene sammtidig hvis man er alene. Så sant ikke samboer eller kammerat bruker den andre pc'en med Lightroom sammtidig.

 

Da bryter man Adobes regler og man må leve i eksil resten av livet :)

Lenke til kommentar

Såre enkelt, LR3 "snakker" med adobe sålenge du er online, og evalueringskoden spesifiserer din utgave av programmet.

Joda, jeg skjønner hvordan det funker, men jeg skjønner ikke hvordan dem i praksis kan hindre det.

 

Har ved flere annledninger brukt Lightroom på to maskiner samtidig og det er ingen problem.

 

Tror ikke dem bruker resursser på dette.

 

Men når man installerer programmet på en tredje maskin så får man ikke aktivert det online og dermed slutter programmet å virke etter 30 dager (trial). Dette er nok automatisert alt sammen vil jeg tro.

 

Det er vel kanskje kun når dem får "annmeldelser" og tips om missbruk at dem legger hodet i bløtt... ?

 

Er uansett ikke noe som holder meg våken nattestid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...