Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er garantien borte når man mister pcen i asfalten?


Anbefalte innlegg

Heisann,hadde litt uflaks i stad. Bæreposen som jeg hadde den bærbare i sprak og pcen gikk rett i asfalten,den sprak litt foran på plastiken. Skulle akkurat til og sende den in for det vifta høres ut som en fly motor. Får jeg reparert den nå eller vil jeg måtte betale for og reparere vifta ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst? Lurer du på dette?

 

Er PCen laget for å tåle fall i asfalt, eller faller dette utenfor bruksområdet for en PC? Om dette faller utenfor normal bruk, kan man normalt ikke regne med at garantien dekker dette.

 

Om PCen starter er det nok kun vifta som må byttes/fikses, og det vil sannsynligvis være en billig del. Det kan likevel bli dyrt ettersom timepris for slikt arbeid gjerne er 500+mva.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må skru opp pcen og bytte vifta selv,noen som veit om det er en krevende jobb?

Ja, det kommer til å ta deg minst femten timer og like mange kopper kaffe.

 

Men seriøst, du må nesten opplyse om merke og modell hvis du vil vi skal finne ut (les: bruke Google) om det er vanskelig å bytte vifte selv.

Lenke til kommentar

Vann, slag og støtskade dekkes ikke av garanti.

 

Men som en dude påpeker her oppe, hvis du ikke kan si nøyaktig at det er et fall i asfalten som har forårsaket skaden på viften, så kanskje de reparerer den.

 

Vil tro at en tekniker ser at denne har fått juling og trekker det i samråd med at vifta ikke funker som den skal.

 

Det er lov å prøve :)

 

Utover det må jeg få si at dette var et kult spørsmål. Hehehe. Enda godt du ikke mistet en iPhone i bakken, for det koster en erstatningsenhet :)

Lenke til kommentar

Dealextreme har mange billige vifter ta en titt der ;) å bytte vifta er å skru ut to ledninger og plugge i en ledning.

På en bærbar maskin vil det nok desverre kreve litt mer enn å "skru noen ledninger" som du kaller det, som regel minst 5-6 skruer under som må ut, for deretter å fjerne tastaturet. Så skru ut vifte og koble ut de berømte kablene dine :D

Lenke til kommentar

Her ser jeg hvordan man skifter vifta i detalj,så nå må jeg bare finne meg en vifte =D

 

Noen som veit hvor jeg finner en rimelig vifte ?

Eller har et innkjøps nr på eetnordic.com her som er villige til og la meg låne for en bestiling? Send nr på inboks om mulig.

 

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=535437-001&path=HP-THERMAL-MODULE-DIS

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Dealextreme har mange billige vifter ta en titt der ;) å bytte vifta er å skru ut to ledninger og plugge i en ledning.

På en bærbar maskin vil det nok desverre kreve litt mer enn å "skru noen ledninger" som du kaller det, som regel minst 5-6 skruer under som må ut, for deretter å fjerne tastaturet. Så skru ut vifte og koble ut de berømte kablene dine :D

Var to 2 skruer og en ledning på de tre bærbare Acer maskinene jeg skifta vifte på..Bare å ta av lokket bak og skru ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...