Gå til innhold

Shopping = tortur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det der med belysning har du jo rett i, alle forretninger burde jo ha belysning som virker mest flatterende for kunden. Ser man bra ut, så føler man seg bra og kjøper ting som gjør at man ser bra ut. = Profitt!

 

Noen butikker har heldigvis begynt og legge mer vekt på prøverom, med forholdsvis store prøverom med ekte dører som stengsel. Jeg foretrekker og handle på slike plasser. Er det kun et slitent nedsiget forheng, så går jeg ikke inn der en gang. Skjønner ikke hva butikkledere tenker med noen gang. Folk vil ha privatliv.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Jeg er så hjertens enig!

Jeg får faktisk vondt i hodet av klesbutikker. Enten er det på grunn av lukten av nye klær, ellers er det den salige blandingen av alle dameparfymene som viftes rundt i alle mulige slags klesbutikker.

 

Nei, kona får gå på klesbutikk! Jeg sitter i bilen og leser VG!

 

Edit: Min beste unnskyldning for å slippe å gå ut av bilen; Oi, kjære, nå sovner minsten! Jeg kan godt sitte her og vente til hun våkner jeg...

Endret av Naken_Greve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er selv ikke stor fan av å kjøpe bukser da jeg ikke selv ser hva jeg passer før jeg har prøvd. Derfor setter jeg faktisk pris på de søte jentene som jobber i butikken og kan hjelpe med ut i fra min mumling og fantasi i forhold til hva jeg tenker..

 

Men at prøverommene er for små og varme er jeg godt bekjent med! Tror det skal 2-3 bukser til før jeg kjenner at tempen er på svette nivå. Det hjelper ikke at med mine 190cm plasserer hodet mitt inni disse lampene som ellers brukes til å holde kyllinger varme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ahh Intellektro du er litt av en kar. Har du blogg?

 

Edit: jeg digger shopping, bare for å ha det sakt. Altså, så lenge det er til meg selv da, hater å være med å handle klær til andre :whistle:

 

Edit2: Synes da det er helt greit å handle alene. Eneste er vel at det er lurt å ha noen ekstra øyner til å dømme. De på butikken har en tendens til å si at absolutt alt, uansett hvor stygt, ser driiiit rått ut. Men de er ofte til stor hjelp da :)

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største problemet som mann er å finne klær i voksne størrelser. Klærne, spesielt jakker og gensere etc, ser ut til å være beregnet enten på pygmeer eller barn. Og jeg er en relativt normalt bygd, fyr på 180 cm...men må opp i størrelse XXL for å finne en jakke som er komfortabel. Men størrelsene ser ut til å stoppe på XL. I fjor måtte jeg rett og lsett på Biltema og kjøpe meg vinterjakke. det var eneste plassen som hadde jakker o voksentørrelse...men det ble jo billig.

 

Det andre er at går du som mann inn i en klesbutikk, befinner du deg i en ørgen av kvinne og barneklær. Klær bergenet på menn, er henvist til et lite hjørne hvor du finner et par fleece gensere, noen jeans...og de nevnte pygme jakkene...

Endret av Kikyet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk post!

 

Jeg hater også og handle, spesielt klær. Det er bestandig smekkvarmt inne i butikkene, de ansatte maser og driver meg vannvidd, husj! Samtidig er jeg nok verdens værste person og ha med seg når man skal shoppe. Jeg blir utrolig fort utoldmodig og begynner fort å kjede meg og er ikke til hjelp for noen, da jeg sier hva som helst bare for å få handleturen overstått.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Synes da latterlig ikke at de ansatte på klesbutikker er så utrolig ille. Føler det er en sånn "klassiker" å klage over som nesten er flatt ut bullshit. Når du kommer inn i butikken så sier de bare "Hei" og da er bare å svare "Hei" tilbake. Hvis de spør om du vil ha hjelp så sier du bare "Nei takk, jeg bare ser." Så enkelt er det. Da plager de deg ikke mer, med mindre du spør om hjelp. Så klart kan noen av gutta virke litt små Douchy og kanskje enkelte av jentene er en smule "bimbo", men de er fortsatt hyggelige mennesker. Er enig med at det er lett å få hodepine og føle seg uvel i de fleste kjøpesenter da. Tror det er en kombinasjon av Air condition, trang luft, parfyme og belysning.

 

 

Hvilken butikker er det du handler i?

 

Mange av de "billigere" butikken kjører gjerne denne modellen. H&M og Cubus f.eks. har gjerne bare et lite hjørne med manne klær, mens resten bare er for kids og damer.

Lenke til kommentar

Hater shopping jeg også, er derfor jeg pleier å ha med en "personlig shopper", da slipper jeg gjerne unna selgere og lete gjennom mengde av klær for å prøve å finne noe som er fint.

Bakdelen er at visa-kortet gjerne nesten brenner opp :(

 

Skal du ha klær, ta med ei jente som kan fikse alt for deg, gjør stort sett alltid det selv, MYE bedre enn å dra alene.

Nå pleier jeg å handle det meste jeg handler i en butikk da, de har god AC, store prøverom og skjeldent mye folk :)

 

Handlet faktisk med min niese i dag, eller, hun handlet jeg betalte :p

Lenke til kommentar

Det er jo også viktig å ikke gå på en lørdag mellom 12 og 14, da er det ALTFOR mange folk ute og handler! Jeg går helst på en tirsdag, i arbeidstid hvis det er mulig. Da er det behagelig lite folk, noe som gjør at jeg får ro og god mulighet til hjelp hvis jeg trenger det.

 

Ang størrelser så er jeg enig. Kjøpte jakke på Carlings, XL, den var akkurat. Er nok for liten nå til vinteren igjen. H&M sine ankel-sokker holder bare første vasken så er de for små, samme med de enkle t-skjortene, selv i XL blir de for små (korte) etter en vask..

 

Så lenge selgerene er en søt jente, så gjør hun meg ingenting. Merker at jeg ikke klarer helt å spørre en mannlig selger (så fremt jeg ikke kjøper dress) om hva de synes..

Endret av bIsk0p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit2: Synes da det er helt greit å handle alene. Eneste er vel at det er lurt å ha noen ekstra øyner til å dømme. De på butikken har en tendens til å si at absolutt alt, uansett hvor stygt, ser driiiit rått ut. Men de er ofte til stor hjelp da :)

Da handler du på feil butikk. Finnes såklart butikker der de sier at alt passer, men finnes også ordentlige butikker der de butikkansatte faktisk er ærlige og sier hva som er feil med passformen på klærne. Når jeg handler i fysiske butikker går jeg alltid til sistnevnte, og fellesnevneren er at dette er mindre butikker som ikke er med i en stor kjede, men drives av personer som faktisk liker det de driver med og har kvalitetsprodukter som er verdt å bruke penger på.

 

Nå har de fleste innkjøpene mine den siste tiden vært kjøpt fra nett, fordi jeg kjenner størrelsen min i et par merker som man får gode priser på fra utlandet (f.eks. 4000 for 8 skjorter, med frakt til venn + frakt til meg), men poenget er fortsatt veldig gyldig.

 

Det største problemet som mann er å finne klær i voksne størrelser. Klærne, spesielt jakker og gensere etc, ser ut til å være beregnet enten på pygmeer eller barn. Og jeg er en relativt normalt bygd, fyr på 180 cm...men må opp i størrelse XXL for å finne en jakke som er komfortabel. Men størrelsene ser ut til å stoppe på XL. I fjor måtte jeg rett og lsett på Biltema og kjøpe meg vinterjakke. det var eneste plassen som hadde jakker o voksentørrelse...men det ble jo billig.

 

Det andre er at går du som mann inn i en klesbutikk, befinner du deg i en ørgen av kvinne og barneklær. Klær bergenet på menn, er henvist til et lite hjørne hvor du finner et par fleece gensere, noen jeans...og de nevnte pygme jakkene...

Du handler tydeligvis også i feil butikk, jfr. siste avsnittet. Finn en ordentlig klesbutikk for herrer, så har du plutselig godt utvalg i herreklær.

 

Hvis du på 180 må opp i XXL for å finne en jakke som passer gjør du virkelig noe feil, da er du ikke normalt bygd, eventuelt forstår du absolutt ikke hvordan klær skal passe.

 

Ang størrelser så er jeg enig. Kjøpte jakke på Carlings, XL, den var akkurat. Er nok for liten nå til vinteren igjen. H&M sine ankel-sokker holder bare første vasken så er de for små, samme med de enkle t-skjortene, selv i XL blir de for små (korte) etter en vask..

Da vasker du veldig feil, for jeg har et par av de t-skjortene (bruker de under vanlige skjorter hvis det er kjølig ute, eventuelt på late sommerdager), og de har ikke blitt for små etter vask. De blir derimot ganske fort utslitt, det er jo ikke akkurat kvalitetsstoff, men til en femtilapp eller hundrelapp eller hva de nå enn koster er det ikke noe jeg tenker nevneverdig over.

Lenke til kommentar

Edit2: Synes da det er helt greit å handle alene. Eneste er vel at det er lurt å ha noen ekstra øyner til å dømme. De på butikken har en tendens til å si at absolutt alt, uansett hvor stygt, ser driiiit rått ut. Men de er ofte til stor hjelp da :)

Da handler du på feil butikk. Finnes såklart butikker der de sier at alt passer, men finnes også ordentlige butikker der de butikkansatte faktisk er ærlige og sier hva som er feil med passformen på klærne. Når jeg handler i fysiske butikker går jeg alltid til sistnevnte, og fellesnevneren er at dette er mindre butikker som ikke er med i en stor kjede, men drives av personer som faktisk liker det de driver med og har kvalitetsprodukter som er verdt å bruke penger på.

 

Nå har de fleste innkjøpene mine den siste tiden vært kjøpt fra nett, fordi jeg kjenner størrelsen min i et par merker som man får gode priser på fra utlandet (f.eks. 4000 for 8 skjorter, med frakt til venn + frakt til meg), men poenget er fortsatt veldig gyldig.

 

Njah, mente mer at det kan være greit og ha med en kompis/venninne når du skal handle fordi de på butikken sitt hovedmål er jo å få deg til å kjøpe. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men jeg har opplevd at selgeren har presset litt ekstra på når plagget kanskje ikke satt helt 100%. Da er det snakk om Carlings og Topman i England når jeg bodde der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...