Gå til innhold

Belastet 20 000 kroner for mye for Lion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle macer komer jo med os så 209kr er det meste en må betale om man ikke har 10.5, da må man ut med 269k først.

 

Vet ikke hvordan 10.7 er men tidligere versjoner av Mac OS har ikke krevd noen serial eller annen activation, som er noe dritt.

 

Tidligere måtte jeg aktivere vindows 7 hver gang jeg boota fra parallells (en type VMWare for de som lurte), noe som gjorde det nesten ubrukelig.

Lenke til kommentar

Windows og Office pakka er latterlig dyre. Siden alle må ha det burde det vært gratis. Ville aldri kjøpt noe sånt

 

Det må være bortimot det dummeste jeg noensinne har hørt.

Du mener da at all maten vi spiser og all strømmen vi forbruker skal være gratis, siden vi alle trenger det? Kanskje på tide å bli voksen, eller nykter kanskje?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

200 kr høres fint og greit ut det, men strengt tatt så er jo Lion en litt stor service pack, så det er ikke SÅ billig.:)

 

Windows og Office pakka er latterlig dyre. Siden alle må ha det burde det vært gratis. Ville aldri kjøpt noe sånt

Alle må ha mat og drikke. Gjør det gratis.;)

 

Som jeg skrev tidligere, kan du referere til en eneste Windows Service Pack som har vært i nærheten av Mac OS X Lion det siste 10året?

Lenke til kommentar

200 kr høres fint og greit ut det, men strengt tatt så er jo Lion en litt stor service pack, så det er ikke SÅ billig.:)

 

Windows og Office pakka er latterlig dyre. Siden alle må ha det burde det vært gratis. Ville aldri kjøpt noe sånt

Alle må ha mat og drikke. Gjør det gratis.;)

 

Som jeg skrev tidligere, kan du referere til en eneste Windows Service Pack som har vært i nærheten av Mac OS X Lion det siste 10året?

 

Som jeg sa, en litt stor service pack, men både XP SP2 og Vista SP1 var ganske store. Ikke så store som Lion, men Lion er ikke en veldig stor oppdatering som et nytt OS ofte er.:) Men til syvende og sist så er jo dette detaljer. 200 kr er ikke mye, men jeg synes det er litt i overkant for en såpass liten oppdatering(relativt sett!).

Lenke til kommentar

Sammenligningen mellom OS X versjoner og windows service packs er helt på jordet. Service packs består gjevnt over av bugfikser, med unntak av Sp2 til Xp, som også hadde nye sikkerhetsfunksjoner. Nye OS X versjoner har derimot både nye funksjoner (bortsett fra snow leopard) og nye APIer. Det siste blir stort sett oversett når folk gjør sammenligningen, til tross for at det er dette som i realiteten er viktig i en ny operativsystemversjon. Operativsystemet er jo tross alt der for å muliggjøre kjøring av kule programmer!

 

Smak og behag, jeg betaler 0,- for mine halvårige oppdateringer (og alle småoppdateringer i mellom). :p

Jeg ville heller ikke betalt noe for 2 sek kjappere boottid hvert halvår og å få være alpha tester av en svært broken dock + global meny kombo :tease:

Lenke til kommentar

Værre er Windows.

2k+++ for 1 lisens.

Jeg er ikke noe fanboy av Windows på noen måte men:

 

Dette er mer en større oppgradering enn et nytt operativsystem, ingen windowsbrukere ville betalt for ServicePack?

Vel, det nærmste du kommer er i serverversjonen av MS f.eks Server 2003 R2 og 2008 R2 bortimot det samme som standard 2003 og 2008, men med litt ekstra funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom Feature notes og det så ut som det nye var noen programmer som var oppdatter, noen programmer som nå kom bundlet med OS'et og et par funksjoner som burde allerede ha eksistert før oppdateringa.

 

JEg ønsker ikke å starte en flamewar på noen måte, jeg syntes bare det er rart hvordan noen kan mene at dette er et nytt OS og ikke bare en litt større oppdatering som iogforseg vært gratis siden den ikke bringer mye nytt annet en oppussett utseende og et par kjekke ting som burde ha vært med systemet i et par år nå

Jeg antar at det er Windows 7 du skriver om her...

Lenke til kommentar

Liten oppdatering.. Herregud, Windows sine Service Pack er jo akkurat det, SERVICE. Ikke innhold, bare bugfix og slik samlet i en pakke så det er lettere for f.eks admins å administrere et data nettverk i ett kontorbygg med mange data maskiner.

 

OS X Lion derimot inneholder flere funksjoner en "SERVICE PACKENE" til Microsoft har gjort TIL SAMMEN siden Windows Gud-Vet-Når..

 

Har både Mac OS X og Windows XP / Vista / 7 ekspertise, og stiller meg relativt nøytral, men de OS pakkene til Apple har jo faktisk funksjonalitet. Jeg betaler ikke for bug fix, jeg betaler for flere tjenester.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er ille her er at folk enda bruker PayPal...

Verdens sikreste betalingsmetode på nett.

 

Men enig med en ovenfor her, Servicepack er bare buggfix, Lion er programmer, funksjoner og bugfix.

 

Og for dem som jobber og har Mac for den slags grunn, burde ikke ha problemer med 200kr.

Eller bare stå over til det kommer noe du har lyst på.

Lenke til kommentar

Det som er ille her er at folk enda bruker PayPal...

Verdens sikreste betalingsmetode på nett.

 

Men enig med en ovenfor her, Servicepack er bare buggfix, Lion er programmer, funksjoner og bugfix.

 

Og for dem som jobber og har Mac for den slags grunn, burde ikke ha problemer med 200kr.

Eller bare stå over til det kommer noe du har lyst på.

 

Får man bugfixene uten å kjøpe Lion? Er vel egentlig en selvfølge, men vet aldri med Apple.

Lenke til kommentar

Det som er ille her er at folk enda bruker PayPal...

Verdens sikreste betalingsmetode på nett.

 

Men enig med en ovenfor her, Servicepack er bare buggfix, Lion er programmer, funksjoner og bugfix.

 

Og for dem som jobber og har Mac for den slags grunn, burde ikke ha problemer med 200kr.

Eller bare stå over til det kommer noe du har lyst på.

 

Får man bugfixene uten å kjøpe Lion? Er vel egentlig en selvfølge, men vet aldri med Apple.

 

Ja velg programmvare oppdateringer, ca. 1 ellere flere ganger i uken pleier det å være oppdateringer som fikser ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...