Gå til innhold

Ny TV - Plasma/Led 46"-55" - TV / Film


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny TV og har sett at det er endel å velge mellom.

 

Skrev ikke på hvor mye penger jeg vil legge i det, fordi jeg er ikke helt sikkert selv hvor mye som er "mye" å bruke på TV. Kan heller si at jeg helst ikke vil bruke mere enn rundt 12000 totalt, dette inkludert 3D bluray spiller og briller.

 

Har i dag canal digital, men får muligens fiber etterhvert. (Om det har noenting å si på valg av TV)

Bruken min vil stort sett å se på fotball, se på film, vanlige tv-sendinger og spille litt ps3.

 

Har noen jeg har sett på som jeg gjerne vil ha noen kommentarer på;

LG 55"

Ble litt interessert i denne da jeg så at man ikke trengte aktive briller, så det vil bli billigere å ha noen briller liggende om det er flere som skal se på. Aner ikke hvordan kvaliteten er generelt, men størrelsen og at det er 3D liker jeg.

 

Samsung 51"

Ser ut som en grei TV. Her vil man også møtte kjøpe ekstra briller så det kommer jo i tillegg.

 

Begge de jeg har sett på må jeg legge til en 3D bluray spiller, så blir en liten tusenlapp ekstra regner jeg med.

 

 

Så lurer jeg også på en ting;

Er det verdt å kjøpe 3D tv eller er det for tidlig enda? Tenker på kvaliteten på 3D og prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt litt tid nå å se etter mulige valg. Noen overskrider prisen jeg har satt, men som nevnt så betyr ikke det så mye.

 

Her er de jeg har funnet til nå;

LG 55" + 3D Kit

Samsung 55" 3D

LG 50" 3D Pakke

LG 50" 3D

Samsung 51" 3D

LG 60" 3D

Samsung 59" 3D

Samsung 50" 3D

 

Det ble litt mange, men utvalget er ikke så lite heller :)

Jeg håper noen kan kommentere noen av de nevnte, eventuelt komme med noen anbefalinger på andre TV`er.

Håper på å finne en så raskt som mulig, da jeg nå er uten TV og kjenner behovet bli større og større ;)

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på Hifi-Klubben hvis du har muligheten, de har LG passiv 3D på display, og de har også de beste prisene på tv-ene de selger.

Synes ikke 2D-bildet på LG TV-en var på høyde med f.eks. Sony sin KDL720-serie, men absolutt brukbart. Ga bare ingen "wow"-faktor. Synes også selve skjermenrammen var litt pastikk/billig design.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på Hifi-Klubben hvis du har muligheten, de har LG passiv 3D på display, og de har også de beste prisene på tv-ene de selger.

Synes ikke 2D-bildet på LG TV-en var på høyde med f.eks. Sony sin KDL720-serie, men absolutt brukbart. Ga bare ingen "wow"-faktor. Synes også selve skjermenrammen var litt pastikk/billig design.

 

Vi har kjipt nok ikke Hifi-Klubben her, så har ikke mulighet til det. Har vært innom expert, elkjøp og euronics, men ingen av de hadde LG passiv 3D inne. Så får ikke sjekket dette.

Synes forsåvidt 2D kvaliteten er veldig viktig og har heller ingenting imot aktiv 3D, men det bare virka så lettvint med billige briller som man kan ha endel av liggende.

 

Men kort summert opp; En TV, helst med 3D om det er verdt det, makspris kan jeg sette til rundt 15000. Størrelse som nevnt 46" - 55", men i ettertid så tror jeg at jeg vil si 50"-55", da jeg har fått sett litt rundt.

Bruk: Mye fotball, vanlige TV sendinger, film og litt ps3 spilling.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på Hifi-Klubben hvis du har muligheten, de har LG passiv 3D på display, og de har også de beste prisene på tv-ene de selger.

Synes ikke 2D-bildet på LG TV-en var på høyde med f.eks. Sony sin KDL720-serie, men absolutt brukbart. Ga bare ingen "wow"-faktor. Synes også selve skjermenrammen var litt pastikk/billig design.

 

Vi har kjipt nok ikke Hifi-Klubben her, så har ikke mulighet til det. Har vært innom expert, elkjøp og euronics, men ingen av de hadde LG passiv 3D inne. Så får ikke sjekket dette.

Synes forsåvidt 2D kvaliteten er veldig viktig og har heller ingenting imot aktiv 3D, men det bare virka så lettvint med billige briller som man kan ha endel av liggende.

 

Men kort summert opp; En TV, helst med 3D om det er verdt det, makspris kan jeg sette til rundt 15000. Størrelse som nevnt 46" - 55", men i ettertid så tror jeg at jeg vil si 50"-55", da jeg har fått sett litt rundt.

Bruk: Mye fotball, vanlige TV sendinger, film og litt ps3 spilling.

 

 

ref min tidligere post.

henter samsungen imorgen:

 

Hei.

 

Er i samme posisjon nå og ser etter en tv på minst 50".

 

Ser at plasma er veien å gå og det er 2 tv-er som jeg sitter igjen med .

Ønsker ikke å gi mer enn 10 000kr for tv-en.

 

Panasonic TX-P50G30til kr 8990 flere steder for tiden bla. MPX

Har sunket en del i pris siden lansering og den er knakende god til prisen.

 

Og så Samsung PS51D6905.

Også en knakende god plasma utifra testene, meget god pris.

 

Etter å ha leste tester har jeg kommet til følgende.

 

Samsung fordeler:

+ god 3D funksjon

+ godt multimediastøtte

+ innebygget trådløst og bedre støtte for nettverksfunksjonalitet(flere programmer tilgjengelig)

+ Kan styres fra en android telefon(litt kult)

+ en tomme større, tynnere og penere design.

 

Panasonic fordeler:

+ panasonic best på plasma?

+ enda bedre omtaler enn samsungen?

+ bedre pris

 

bildemessig tror jeg at begge tv-ene er gode alternativer og jeg ville blitt fornøyd med begge.

Heller litt mer mot samsungen pga. design og kulhetsfaktor selv om den er 1000kr dyrere

Lenke til kommentar

Henter den som sagt ikveld.

 

Nå er ikke jeg en veldig kyndig person når det gjelder tv.

Men når jeg først kjøper så skal jeg ha vlauta for pengene.

Derfor tror jeg at samsungen passer meg.

 

Det eneste jeg er bekymret over her er gjennskinn i og med at den skal stå i stuen hvor det er et STORT vindu ikke langt unna.

Men det får jeg bare se an.

Da er det greit at jeg skal kjøpe tv-en på elkjøp også i tilfelle jeg ikke blir fornøyd.

 

Kikket i mellomtiden på philips led 55 og sony(xxxxx720) 55 led.

Begge til 12000kr men ble aldrig fornøyd med bilde.

På blueray var det ok, men på parabolsignal som butikken hadde greide ikke jeg å være fornøyd.

Brukte en 15min på å forsøke å stille inn bilde i butikken(jobbet i denne butikken tidligere så jeg fikk lov:)

Bildet manglet sprut, dvs. var alt for blast. Mange andre tv-er der, både dyrere og billigere hadde bedre bilde etter min smak.

 

Men jeg posten en amatørvurdering av tv-en etter helgen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Lurer på det samme, har mange vinduer i stuen og minst 2 som vil medføre direkte sollys på tv om ettermiddagen, ble av denne årsak anbefalt å gå for LCD-LED i stedet for Plasma/LCD av selger.

 

Har du kjøpt eller er du på utkikk etter ny TV? Isåfall, noe av det samme som jeg er ute etter eller?

Ja har hørt om det der selv, derfor jeg har sett endel på LED TV`er. De er vel dyrere, men jeg ønsker heller kvalitet framfor noe jeg ikke er helt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Jeg kikker, vurderer LG 42LW4500, LG 42LW5500, Philips 42PFL7676T og er på utkikk etter Toshiba-modellene med passiv 3D.

 

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å bruke mer enn 5k på en tv, men da jeg uansett skulle se på LED-LCD var prisspranget til passiv 3D såpass lite at jeg tenkte det var verdt det mtp. spilling på PS3 og "gratis" briller.

 

Har vurdert å slå til på 42LW5500 DustinHome, men de har tullete høy fraktpris, regner med forretningsmodellen deres baserer seg på kunstig lave priser for å "vinne" prisjakt.no / prisguide.no og så ta igjen det tapte på fiktivt høy frakt (800 kr per tv).

 

Tror jeg venter til en av elkjedene kjører en skikkelig kampanje på passiv 3D. Så vidt jeg vet er det en enorm butikk som skal åpnes i høst, Expert v/Smart Club Alnabru, kanskje de har noen bra åpningstilbud.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Det ble ikke noe ny tv på meg.

Ombestemte oss, da vi trenger å kjøpe møbler først.

 

Men på lørdagen var jeg på jakt for å se på bildekvaliteten på denne PS51D6905 for å se om den var utstilt i noen butikker..noe den ikke var.

Men på ekspert i Drammen hadde de PS59D7015 ved siden av 8 serien LED fra Samsung.

forskjellen fra 6-serien er at den har vel blackpanel som gjør at den har bedre svartnivå.

 

Men uansett, for mine øyne, hadde den bedre bilekvalitet enn LED tv-en. så jeg kommer til å gå for den.

Begge stod i Film modus og testet både med Canal digital og blueray som kilde.

VT30 fra Panasonic var også på den samme veggen og den hadde bedre svartnivå selv om jeg nesten syntes at den var alt for svart:)

Totalt bildekvalitet i mine øyne, samsungen er å foretrekke. Da den med black panel panel selvsagt.

 

Ang refleksjon er dt ingenting å bekymre seg for for min del.

Plasmaen stod rett under tre lange taklys og det var ingen problem..

Endret av slimer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...