Gå til innhold

SDRAM og DDRRAM!


tarantell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har 512 MB DDR ram som ligger på 333 MHZ hvis jeg gjør endel f. eks kjører music match, og diverse andre ting og samtidig trykker på en mappe på min datamaskin så hender det at den henger i noen sekunder. men det gjør ikke de andre pc`ene som har SDRAM. men jeg skal gjøre sånn at XP går litt fortere.

Lenke til kommentar
Ja ddr ram er i TEORIEN dobbelt så bra som sdram. men det er vel ikke riktig slik da. de aller råeste sdram minnebrikekne kjører på 500 mhz.

 

Vanlig SDRAM på 500Mhz? Reeektig ...

 

Men uansett ... :

 

Det finnes i dag to "typer" SDRAM. Den første er "vanlig" SDRAM med en dataoverføringer per klokke og kalles idag bare for SDRAM. Går også under navnene PC66, PC100, P133, PC150, PC166 hvor tallet angir den rene klokkefrekvensen som brikka minimalt skal klare å kjøre på stabilt.

Dette minne blei brukt på AMD Athlon, P2, P3 og på kjipe P4 hovedkort.

 

Den andre typen; DDR-SDRAM er en type SDRAM som har TO dataoverføringer per klokke (hz) og kan da i teorien overføre dobbelt så mye data ved samme frekvens. Men det var teorien. I praksis så vil man aldri kunne oppnå så mye, siden kommandosignaler, forsinkelser osv IKKE har blitt gjort noe bedre. Kommandoer går fremdeles PÅ klokka, selv om dataene overføres på stigende og synkende flanke av klokkesignalet.

I markedsføring blir ofte 133Mhz DDR-SDRAM betegnet som "266Mhz". Dette er egentlig veldig feil ... men det er en veldig vanlig feil. Du kan også finne ram med denne hastigheten under navnet PC2100 (hvor 2100 står for hvor høy teoretisk båndbredde brikka kan gi ved den gitte frekvensen).

 

Det blir litt meningsløst å sammenligne SDRAM med DDR-SDRAM rent ytelsesmessig, siden det ikke er noen måte å teste ytelsene i praksis uten også å teste ytelsen på software og minnekontroller. En god SDRAM-brikke koblet til en god minnekontroller vil gi større båndbredde i praksis enn en dårlig DDR-SDRAM-brikke på en dårlig kontroller.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen mellom de to slags og hva er forskjellen mellom PC133 og PC100?

 

Hvem er best?

 

HVem er best mellom PC133 og PC100?

Ikke for å hakke, men er PC133 og PC133 to personer eller .no?

 

Kan ikke se noen annen grunn til at du skriver hvem...

 

Heter det ikke hvilke/hvilken/hvilket osv når det er snakk om ting?

 

Og når det er snakk om personer heter det hvem.

 

Blir akuratt som å si:

 

Hvilken sin båt er dette?

Hvilken av dere kasta snøball?

Hvilken vant potetsekk løpet?

(dårlige eksempler, men de viser likevel poenget mitt)

 

Ikke det at det har så mye å si da... Bare litt iriterende for enkelte personer :evil:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen mellom de to slags og hva er forskjellen mellom PC133 og PC100?

 

Hvem er best?

 

HVem er best mellom PC133 og PC100?

Ikke for å hakke, men er PC133 og PC133 to personer eller .no?

 

Kan ikke se noen annen grunn til at du skriver hvem...

 

Heter det ikke hvilke/hvilken/hvilket osv når det er snakk om ting?

 

Og når det er snakk om personer heter det hvem.

 

Blir akuratt som å si:

 

Hvilken sin båt er dette?

Hvilken av dere kasta snøball?

Hvilken vant potetsekk løpet?

(dårlige eksempler, men de viser likevel poenget mitt)

 

Ikke det at det har så mye å si da... Bare litt iriterende for enkelte personer :evil:

 

hehe var litt morsom den der da. mange som skriver feil veit du.

Lenke til kommentar
åh samma det vel. du skjønner jo hva han mener.
Ja, og det sto: "Ikke det at det har så mye å si da... Bare litt iriterende for enkelte personer." i posten min!!!

 

Og som eksempelet mitt viste, så blir det det nesten det samme om folk skulle sagt hvilken istedenfor hvem. Og det ville vel vært iriterende?

 

Så jeg ville bare opplyse om det, selv om det ikke har så mye å si.

 

EN GANG TIL (så jeg er sikker på at du får det med deg... :yes: ) :

 

"Ikke det at det har så mye å si da...")

Lenke til kommentar
åh samma det vel. du skjønner jo hva han mener.
Ja, og det sto: "Ikke det at det har så mye å si da... Bare litt iriterende for enkelte personer." i posten min!!!

 

Og som eksempelet mitt viste, så blir det det nesten det samme om folk skulle sagt hvilken istedenfor hvem. Og det ville vel vært iriterende?

 

Så jeg ville bare opplyse om det, selv om det ikke har så mye å si.

 

EN GANG TIL (så jeg er sikker på at du får det med deg... :yes: ) :

 

"Ikke det at det har så mye å si da..."

 

 

 

:roll: trenger jeg å si mer? viss han har lyst til å skrive hvem, hva så? og viss det ikke har så mye å si, så ikke kommenter det. uansett, det her er ikke noen skole. la folk skrive som de vil, så lenge man forstår dem.

Lenke til kommentar
:roll: trenger jeg å si mer?
Skjønner ikke helt spørsmålet :shrug: (mulig det er et retorisk spørsmål, hva vet jeg?) Så det får bli opp til deg eller noen andre og avgjøre.

 

:roll: :roll: :roll: Gøy å rulle med øynene ikke sant???[ironi]

viss han har lyst til å skrive hvem, hva så?
Hva mener du? Jeg har ikke sagt at jeg har så mye i mot det, synes bare det er litt iriterende når folk skriver eller sier hvem, men det er da mitt problem.

 

Så jeg foreslår at du lar det være mitt problem og ikke blander deg opp i det så lenge ingen ting alvorlig har skjedd.

og viss det ikke har så mye å si, så ikke kommenter det.
Det har ikke veldig mye å si nei. Men det var nok til at jeg bare ville nevne det.Ta en titt på alt det drittet som ligger på "søppel". Ganske masse unødvendige ting der.

 

Men folk skriver det likevel, selv om det ikke har så mye å si.

 

Så jeg synes jeg bør ha lov til å komentere sånne småting så lenge det ikke går for langt (og det har så vidt jeg vet ikke gått for langt i dette tilfelle, tvert i mot!)

uansett, det her er ikke noen skole.
Det har du fullstendig rett i. En skole vill vært mye, mye verre.

 

Men jeg har heller aldri anntyda at dette er en skole bare så det er sagt, ergo ganske meningsløst & veldig tåpelig argument i grunn, det med at dette ikke er en skole.

 

For det har veldig lite med saken og gjøre. Så si fra når du har et litt bedre argument/statement og komme med da!

 

la folk skrive som de vil, så lenge man forstår dem.
Jeg har aldri, jeg gjentar aldri sagt at jeg har noe som helst i mot at folk skriver "feil".

 

Altså ting jeg mener ikke er riktig, jeg er vel ikke rette personen til å bedømme det, men i dette tilfelle er det meg det er snakk om så da skriver jeg "ting jeg mener ikke er riktig".

 

Jeg hadde heller ikke noe problem med å forstå noe som helst av det han skrev. Det var aldri det jeg skrev, og det var aldri det dette handla om.

 

Det var bare et spørsmål, er det så vanskelig å forstå?!?!? :evil: :evil:

 

Desutten må du ikke ta det så alvorlig... Var bare humoristisk ment som en spøk på en måte (spesielt "er PC133 og PC133 to personer eller .no?")

 

Det er du som har gjort en sak ut av dette. Jeg bare nevnte det. Du prater om det som om jeg har oppført meg dårlig og sagt ting på en stygg måte.

 

Med andre ord, jeg synes du behandler meg litt urettferdig for å si det sånn. Som om jeg har gjort noe slemt jeg ikke burde gjort.

 

Men ta nå en titt på den første posten min igjen da, er det virkelig så alvorlig som du skal ha det til?

 

Har jeg noen gang krenket eller fornermet (eller for den sakt skyld "flamet") "tarantell" i det hele tatt?

 

NEI!

 

Det var som sagt bare et s/tans spørsmål!!! (egentlig flere spørsmål hvis man skal være nøyaktig, men et "hovedspørsmål" fordelt på flere spørsmål...)

 

Da tenker jeg den saken er ferdig... (hvis det ikke var noe mer du skulle ha sagt da???)

 

:grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Så det får bli opp til deg eller noen andre og avgjøre.

Du påpeker en hva/hvem-feil, og så har du selv en og/å feil. Lær deg grunnleggende grammatikk før du kritiserer andre på den måten.

 

La meg få det klart at det er helt greit for meg at du har noen skrivefeil. Så lenge jeg forstår hva folk skriver.

Jeg skriver nok litt feil selv også, iblant.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen mellom de to slags og hva er forskjellen mellom PC133 og PC100?

 

Hvem er best?

 

HVem er best mellom PC133 og PC100?

Ikke for å hakke, men er PC133 og PC133 to personer eller .no?

 

Kan ikke se noen annen grunn til at du skriver hvem...

 

Heter det ikke hvilke/hvilken/hvilket osv når det er snakk om ting?

 

Og når det er snakk om personer heter det hvem.

 

Blir akuratt som å si:

 

Hvilken sin båt er dette?

Hvilken av dere kasta snøball?

Hvilken vant potetsekk løpet?

(dårlige eksempler, men de viser likevel poenget mitt)

 

Ikke det at det har så mye å si da... Bare litt iriterende for enkelte personer :evil:

 

hehe var litt morsom den der da. mange som skriver feil veit du.

 

 

Det er vel ikke så farlig om man skriver riktig eller feil, man kommer langt her i verden for det, bare se hvem som styrer dette landet, ingen genier det nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...