Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygget pc stopper mitt i spill (minidump vedlagt)


Anbefalte innlegg

Pc'n jeg bygget er maks 3 måneder gammel. (Husker ikke helt når jeg fikk den.) Først startet det med Dirt3 men nå er det også på Battlefield Bad Company 2. Det som skjer er at spillet plutselig fryser og windows prøver å løse problemet. Av og til så får jeg bluescreen med tekst som jeg ikke husker, desverre. Noen som kan hjelpe?

 

Her er minidump: http://ge.tt/9pU99C6?c

 

Her er maskinvare:

 

NZXT Phantom Special Edition Rød/Hvit

Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak

 

Intel Core? i5 Quad Processor i5-2500K

3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

 

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9

Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

 

Gigabyte GeForce GTX 560 1GB PhysX

PCI-Express 2.0, "OC Version", GDDR5, 2xDVI, miniH

 

Samsung SpinPoint F3 1TB

7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

 

Microsoft Windows 7 Home Premium EN

OEM, 64bit, SP1

 

FRACTAL DESIGN TESLA 650W

 

ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING S-775/1156/AM2/AM2+/1366/AM3/1155

Endret av TheXboxFreek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'n jeg bygget er maks 3 måneder gammel. (Husker ikke helt når jeg fikk den.) Først startet det med Dirt3 men nå er det også på Battlefield Bad Company 2. Det som skjer er at spillet plutselig fryser og windows prøver å løse problemet. Av og til så får jeg bluescreen med tekst som jeg ikke husker, desverre. Noen som kan hjelpe?

 

1 - Hvis bluescreen oppstår igjen så noter deg det som står etter STOP: (nær toppen av skjermen) - kjennt som STOP-koden.

 

2 - ved hver bluescreen crash genererer windows en diagnosefil som standard (ved mindre du skrur det av manuellt). Denne filen kan brukes av litt erfarne datafolk til å diagnosere feilkilden. Disse filene vil du finne normalt i:

C:\Windows\Minidump

(dette er der de ligger i windows7, men jeg tror det er det samme for XP og eldre windows versjoner også)

 

Jeg annbefaler at du laster opp alle disse filene til forumet så folk som har god peil kan ta en titt på dem og se om det er en fellesnevner for feilene som kan peke på hva som er galt slik at du kan rette feilen. Uten minidump filene (eller i det minste STOP-koden) blir det bare mye blind gjetting.

 

Jeg kan ikke garantere at jeg selv vil ha tid til å analysere disse for deg - men kanskje. Hvis ikke så er det flere andre her på forumet som er god på slike ting (bedre enn meg forsovidt) som sikkert kan hjelpe deg. Jeg annbefaler deg å endre enmetittelen til å vise at du har lagt opp minidump slik at de rette personene kan se deg og velge og hjelpe deg. F.eks.:

"Selvbygget pc stopper mitt i spill (minidump vedlagt)"

 

I den forbindelse hjelper deg også mye om du kan liste opp så mye av hardwaren som du bruker i maskinen også. Det er fint å vite når man skal finne feilkilden.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Pc'n jeg bygget er maks 3 måneder gammel. (Husker ikke helt når jeg fikk den.) Først startet det med Dirt3 men nå er det også på Battlefield Bad Company 2. Det som skjer er at spillet plutselig fryser og windows prøver å løse problemet. Av og til så får jeg bluescreen med tekst som jeg ikke husker, desverre. Noen som kan hjelpe?

 

1 - Hvis bluescreen oppstår igjen så noter deg det som står etter STOP: (nær toppen av skjermen) - kjennt som STOP-koden.

 

2 - ved hver bluescreen crash genererer windows en diagnosefil som standard (ved mindre du skrur det av manuellt). Denne filen kan brukes av litt erfarne datafolk til å diagnosere feilkilden. Disse filene vil du finne normalt i:

C:\Windows\Minidump

(dette er der de ligger i windows7, men jeg tror det er det samme for XP og eldre windows versjoner også)

 

Jeg annbefaler at du laster opp alle disse filene til forumet så folk som har god peil kan ta en titt på dem og se om det er en fellesnevner for feilene som kan peke på hva som er galt slik at du kan rette feilen. Uten minidump filene (eller i det minste STOP-koden) blir det bare mye blind gjetting.

 

Jeg kan ikke garantere at jeg selv vil ha tid til å analysere disse for deg - men kanskje. Hvis ikke så er det flere andre her på forumet som er god på slike ting (bedre enn meg forsovidt) som sikkert kan hjelpe deg. Jeg annbefaler deg å endre enmetittelen til å vise at du har lagt opp minidump slik at de rette personene kan se deg og velge og hjelpe deg. F.eks.:

"Selvbygget pc stopper mitt i spill (minidump vedlagt)"

 

I den forbindelse hjelper deg også mye om du kan liste opp så mye av hardwaren som du bruker i maskinen også. Det er fint å vite når man skal finne feilkilden.

 

-Stigma

 

Takk! :) Hvordan laster jeg opp? Fant det ut! Legg til vedlegg, ikkesant?

Lenke til kommentar

Takk! :) Hvordan laster jeg opp? Fant det ut! Legg til vedlegg, ikkesant?

 

Korrekt.

 

Eller du kan bruke siden:

www.ge.tt

dersom du skulle ha noen problemer.

Den siden kan du laste opp filer på og så får du en link som du kan gi til oss så vi kan laste dem ned.

(siden er veldig enkel i bruk - en av mine favoritter)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

JEg får ikke lastet opp filene på minidump, men hvis jeg gir nummerene, går det? Eller er det bare for å skille filene? Det står at jeg ikke har tillatelse til å åpne filen.

 

Kopier først filene ut av minidump katalogen til desktop for eksempel. Filene der inni minidump katalogen er beskyttet som systemfiler, så det kan være litt krøll med å laste oppfra direkte. Det bør løse problemet.

Og som sagt om du ikke ifner ut av hvordan du laster opp til forumet som vedlegg så bruk www.ge.tt

 

Tallene på filene vil ikke hjelpe nei. Det er ikke feilkoden. Jeg tror dette bare er tidspunktet når crashen oppsto.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tok en titt på minidump filene nå, og det viser seg at nvlddmkm.sys, BHDrvx64.sys og ntoskrnl.exe som er synderene dine.

 

nvlddmkm.sys er iværtfall noe med nvidia driveren og gjøre. Du har ikke tilfeldigvis driververson 280? Den er det en bug med, ambefaler deg og gå tilbake til 275.33.

 

BHDrvx64.sys har jeg ingen anelse på hva er, men det står noe her: http://systemexplorer.net/db/bhdrvx64.sys.html

 

ntoskrnl.exe regner jeg med er windows kernel. Har ingen ideer på hvordan du kan fikse dette problemet.

 

Men, om du har driver verson nr.280, bytt tilbake til 275.33.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har fått samme problem som trådstarter, det som skjer er at jeg kan sitte på pcen i alt fra 5min til 1 time. Så fort jeg ser på youtube så øker tempen til 50-60C pcen fryser og den berømte svarte skjermen og så BSOD. Jeg har driver 280.**. Men her har drivern fungert kjempe bra helt til i dag morgen, fyrer opp pcen, klikker på FireFox pcen låser seg helt. Men alt sammen skjedde i går da jeg byttet fra Arctic cooling Extreme plus til Coolit Omni kjølern. etter dette så er pcen et mareritt å sitte ved, BBcode jeg får er 116. Noe som har med drivern å gjøre, det jeg gjorde var å reinstallere drivern men får samme problem. Har ikke testet å legge inn 275.** Er det bare for meg å fjerne 280.** helt også legge inn 275.** eller kan det være noe annet som tuller? Jeg har også MSI after burner installert, skal denne også avinstalleres også legges inn på nytt etter eventuelt driver rollback?

 

http://ge.tt/8m4fKu6?c

 

Tester med 275.33 nå, men det jeg også lurte på, spiller det noen rolle om hvordan man monterer radiatoren? må f,eks slangene monteres topp eller bunn eller kan man montere radiatoren sånn at slangene er montert sideveis?

 

Edit:2 Testet med 275.33 med youtube. Fikk BSOD med engang,

 

Dette er feilmld mi. Så det ser ut som jeg er nødt til å bytte om på kjølern også ta det derfra. Eller Formatering, noe som ikke helt frister men skader ikke.

 

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1

Locale ID: 1044

 

Additional information about the problem:

BCCode: 116

BCP1: FFFFFA80050AC010

BCP2: FFFFF8800F4176E8

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000002

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Tok en titt på minidump filene nå, og det viser seg at nvlddmkm.sys, BHDrvx64.sys og ntoskrnl.exe som er synderene dine.

 

nvlddmkm.sys er iværtfall noe med nvidia driveren og gjøre. Du har ikke tilfeldigvis driververson 280? Den er det en bug med, ambefaler deg og gå tilbake til 275.33.

 

BHDrvx64.sys har jeg ingen anelse på hva er, men det står noe her: http://systemexplorer.net/db/bhdrvx64.sys.html

 

ntoskrnl.exe regner jeg med er windows kernel. Har ingen ideer på hvordan du kan fikse dette problemet.

 

Men, om du har driver verson nr.280, bytt tilbake til 275.33.

 

 

Tusen takk! :) How? :S Bare laster jeg den ned og så blir den degradert?

Lenke til kommentar

Jeg har fikset problemet mitt, og problemet var at radiatoren kokte med å ha radiator med slangene montern sideveis. Ente med at jeg måtte snu radiatoren 45 grader også sette på en hjemme mekka vifte ramme for å få den til å tilte litt. Tenker jeg tar å tester 280.** driverne senere i dag. Nå funker også pcen som den skal, temp på skjermkort overstiger ikke 45C, og nettleser med f.eks youtube får ikke pcen til å få BSOD lengre. Nå holder skjermkort seg på rundt 40C med rom temp på 25C+, så takker for at jeg fikk bruke tråden din til mitt lille problem, som jeg klare å løse selv, TheXboxFreak. Vi hadde jo begge problem med nVidia driverne så da syntes jeg ikke det var noe vits med å lage en ny tråd pga det.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Jeg har fikset problemet mitt, og problemet var at radiatoren kokte med å ha radiator med slangene montern sideveis. Ente med at jeg måtte snu radiatoren 45 grader også sette på en hjemme mekka vifte ramme for å få den til å tilte litt. Tenker jeg tar å tester 280.** driverne senere i dag. Nå funker også pcen som den skal, temp på skjermkort overstiger ikke 45C, og nettleser med f.eks youtube får ikke pcen til å få BSOD lengre. Nå holder skjermkort seg på rundt 40C med rom temp på 25C+, så takker for at jeg fikk bruke tråden din til mitt lille problem, som jeg klare å løse selv, TheXboxFreak. Vi hadde jo begge problem med nVidia driverne så da syntes jeg ikke det var noe vits med å lage en ny tråd pga det.

Ikke noe problem ;)

Endret av TheXboxFreek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...