Gå til innhold

Privat kjøp av elektromateriell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på med oppussing og i den anledning skal det elektriske byttes ut.

Jeg håper inderlig at du får en autorisert elektriker til å gjøre jobben. Både med hensyn til forsikring og din egen sikkerhet.

 

Du har faktisk lov til å gjøre mye av jobben selv. Så lenge du ikke fikler inni sikringsskapet, og får en elektriker til å gå over det du har gjort etterpå, har du ditt på det tørre.

Lenke til kommentar

Jeg er elektriker så det vil ikke være noe problem. Jeg har jobbet på skip og hatt lite med installasjon på land å gjøre i så måte, men der ombord hadde vi avtale med Elektroskandia på elektromateriell. Der fikk vi også handle privat hvis vi viste til den avtalen, men ettersom jeg nå studerer lurte jeg på om jeg hadde mulighet til å handle der uten en sånn avtale!

 

traskas: Stemmer det, men er ikke alle elektrikere som gjør dette. Dette er fordi det er de(eller bedriften de representerer) som står ansvarlige for anlegget gjennom samsvarserklæringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

 

 

Holder på med oppussing og i den anledning skal det elektriske byttes ut.

Jeg håper inderlig at du får en autorisert elektriker til å gjøre jobben. Både med hensyn til forsikring og din egen sikkerhet.

 

Du har faktisk lov til å gjøre mye av jobben selv. Så lenge du ikke fikler inni sikringsskapet, og får en elektriker til å gå over det du har gjort etterpå, har du ditt på det tørre.

 

Det er nok ikke helt sant.. Jobber som elektriker selv, og det er i grunn ytterst lite man som privatperson kan gjøre i eget hjem hvis man skal være helt trygg. Alt som ikke er en del av den faste el-installasjonen kan man drive av med selv, og man kan også holde på med den faste installasjonen men da er man avhengig av at en installatør (kort sagt et firma, ikke kun en montør) går god for jobben.. Det viktigste papiret å snakke om da er samsvarserklæring som firmaet leverer etter fullført jobb. Det at en elektriker 'stikker innom' og klapper deg på skulderen og sier at jobben er godt utført er verdiløst dersom noe skulle skje. (selv om jobben faktisk er faglig utført)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kvalifiserer det å drive eit lite enkeltpersonføretak til å få handle hos grossistar?

 

Ja, jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gjøre det. Tror minstekravet er at det er en registrert bedrift, og at du deretter kan utarbeide avtale med grossist av ditt valg. Tror dog det blir vanskelig å få til gode rabattavtaler i og med at det bare er et enkeltpersonsforetak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...