Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Det er greit at man skal ta hele produktet i betraktning både foran, bak etc. Men når man først er inne på dette tema, om Samsung tab vs Apple Ipad, så synes jeg det er merkelig at Apple ved en feiltakelse hadde krympet et Samsung produkt til Apple sin størrelse, og det ble nevnt var en glipp? Hallo man bør vel lese igjennom dokumenter man skal "levere" til retten, for å se om alt slik det skal være.

 

Her er link til bilde jeg snakker om.

 

http://www.pcworld.com/article/238047/apple_offers_flawed_evidence_in_lawsuit_against_samsung.html

 

Jeg synes at når Apple kommer slike bilder som ikke er riktige, da bør retten gjøre noe med det.

 

 

EDIT:

 

Innlegg rettet da enkelte har hengt seg opp i at jeg i farten skrev bildene, og ikke bilde, og dette har blitt til et "lite" problem for enkelte.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes bare en person her inne som er så til de grader trangsynt, og jeg skulle ønske at en del av de som du tror holder med deg kunne også fortelle deg hvor på jordet du er til tider.

Du er og en av de få her inne som fremdeles ikke har klart å få hjernen din til å forstå at ett design patent ikke består av 4 avrundede hjørner men at designet omfatter objektet i 3D og en hel del rundt selve objektet.

Ja, og med dette, så hvordan kan noen i det hele tatt si at Samsung Galaxy Tab 10.1 ligner på en iPad 2 da?

 

Det eneste som kan ligne NOE på iPad 2 på Galaxy Tab 10.1 er fronten. Resten er totalt forskjellig. Og med at fronten er det eneste som ligner litt, så er ikke det nok grunnlag til å kunne stoppe opp salget av Galaxy Tab 10.1, siden resten av Galaxy Tab 10.1 ikke ligner.

 

Og at Apple har sammenlignet iOS sin home skjerm med Galaxy S sin app drawer er jo også LOL. Dette er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og at Apple har sammenlignet iOS sin home skjerm med Galaxy S sin app drawer er jo også LOL. Dette er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt.

 

Helt enige, home screen og app menu er jo 2 forskjellige ting.

Hvis Apple vil sammenligne home screens, så legg på en widget til Samsung sin home screen, og se hvor likt det da blir.

Lenke til kommentar

@Vindicator: Intet tilregnelig menneske vil påstå at dette ligner på en iPad:

 

 

Spørsmålet er vel om det ligner på community-designet, ikke på Ipad?

 

AtW

Stort sett samme sak, Community designet framstår med akkurat de samme designsærtrekkene som jeg beskrev, og som senere ble realisert iPad, selv om spesifikk material- og fargebruk ikke er med i en slik designregistrering: to synlige, utvendige chassisdeler: én glassplate som dekker hele fronten ut til den tynne metallkanten (glass vises med skravuren i strektegningen), og én del som utgjør den tynne rammen rundt glassplaten, sidekanter og bakside. To deler. Ingen synlige skruer.

 

 

@Vindicator: Jeg sa ikke at jeg ikke har prøvd Windows, jeg sa at jeg aldri har hatt en Windows-PC selv. Bruk huet litt selv, og tenk over forskjellen.

Jeg har altså ikke kastet bort mine egne penger på en Windows-PC. Kan det tenkes at jeg likevel har brukt Windows ganske ofte helt siden versjon 3.1, på f.eks skole, universitet og arbeidsplass? Kan det tenkes at jeg har sørget for å installere Opera eller Firefox på ganske mange Windows-PCer? Kan det tenkes at jeg har såpass kunnskap og erfaring med Windows at jeg faktisk har foretatt et ganske veloverveid valg når det gjelder hva jeg ikke velger å bruke eller ikke bruke mine penger på? Kanskje det, ja...

 

Isåfall er det jo litt underlig at malware er en av de vesentlig grunnene til at du ikke velger windows? Det er jo rimelig lett å unngå som "oppegående" windows-bruker. Det er primært et problem for folk som har lave datakunnskaper. At det kan være andre grunner til å velge OSX er jo selvsagt tilfelle, det vil jo være individuelt.

 

AtW

Jeg skrev at "den betydelige malware-trusselen er én av grunnene til det", hvilket betyr at det selvsagt er flere andre grunner som er minst like vesentlige. Hvor "lett" det er å unngå malware i Windows, og hvilke tiltak, begrensninger og konsekvenser det medfører for en mer eller mindre "oppegående" bruker er en annen historie - trusselen er like fullt til stede i enormt omfang. Og med det sier vi nok om det i denne tråden.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det er greit at man skal ta hele produktet i betraktning både foran, bak etc. Men når man først er inne på dette tema, om Samsung tab vs Apple Ipad, så synes jeg det er merkelig at Apple ved en feiltakelse hadde krympet diverse Samsung produkter til Apple sin størrelse, og det ble nevnt var en glipp? Hallo man bør vel lese igjennom dokumenter man skal "levere" til retten, for å se om alt slik det skal være.

 

Her er link til bildene jeg snakker om.

 

http://www.pcworld.com/article/238047/apple_offers_flawed_evidence_in_lawsuit_against_samsung.html

 

Jeg synes at når Apple kommer slike bilder som ikke er riktige, da bør retten gjøre noe med det.

Sukk...en gang til: Dette ene bildet har vært diskutert ca 100 ganger i forumet her. De mange andre bildene av Samsung Galaxy Tab 10.1 i samme dokumentet er gjengitt med riktige proporsjoner.

Er det bevisst juks fra din side når du skriver "krympet diverse Samsung produkter til Apple sin størrelse", når det er ett bilde av ett produkt i Apples saksdokument til den Nederlandske retten det dreier seg om? Eller vet du bare ikke hva du snakker om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er greit at man skal ta hele produktet i betraktning både foran, bak etc. Men når man først er inne på dette tema, om Samsung tab vs Apple Ipad, så synes jeg det er merkelig at Apple ved en feiltakelse hadde krympet diverse Samsung produkter til Apple sin størrelse, og det ble nevnt var en glipp? Hallo man bør vel lese igjennom dokumenter man skal "levere" til retten, for å se om alt slik det skal være.

 

Her er link til bildene jeg snakker om.

 

http://www.pcworld.com/article/238047/apple_offers_flawed_evidence_in_lawsuit_against_samsung.html

 

Jeg synes at når Apple kommer slike bilder som ikke er riktige, da bør retten gjøre noe med det.

Sukk...en gang til: Dette ene bildet har vært diskutert ca 100 ganger i forumet her. De mange andre bildene av Samsung Galaxy Tab 10.1 i samme dokumentet er gjengitt med riktige proporsjoner.

Er det bevisst juks fra din side når du skriver "krympet diverse Samsung produkter til Apple sin størrelse", når det er ett bilde av ett produkt i Apples saksdokument til den Nederlandske retten det dreier seg om? Eller vet du bare ikke hva du snakker om?

 

Juks? Hva f... snakker du om, har jeg jukset?

 

Jeg viser bare til bilde som har feil aspect ratio som Apple har laget for å vise hvor "lik" Samsung sin Tab er.

Hvorfor laget Apple disse bildene som har feil aspect ratio, for å bruke i retten?

 

Her er et bilde av Galaxy S telefonen...

 

http://www.pcworld.com/article/238488/apple_again_cites_inaccurate_evidence_in_samsung_patent_case.html

 

Kanskje er du ekspert på denne Apple vs Samsung saken, men det driter jeg i, jeg har mine meninger om det, om jeg har rett eller ei, kan kanskje være, men f... ikke si at jeg jukser.

Jeg referer bare til artikler om saken. :mad:

 

Men dersom dette er et problem for deg, start en tråd om det, dette er way off topic, da saken i dette emne angår Android som OS i fremtiden.

Endret av ICS-FD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg viser bare til bilder som har feil aspect ratio som Apple har laget for å vise hvor "lik" Samsung sin Tab og Galaxy S telefon serie er.

Hvorfor laget Apple disse bildene som har feil aspect ratio, for å bruke i retten?

Du viser til en artikkel som omhandler det éne bildet som har feil størrelse. Ikke bilder, men bilde.

 

 

Kanskje er du ekspert på denne Apple vs Samsung saken, men det driter jeg i, jeg har mine meninger om det, om jeg har rett eller ei, kan kanskje være, men f... ikke si at jeg jukser.

Jeg referer bare til artikler om saken. :mad:

Det er helt greit å ha egne meninger, men når du er så sikker i din sak bør de meningene være korrekte. Hvis ikke må du tåle å bli rettet på/motbevist. ;)

 

 

Nytter desverre ikke hva du skriver. Apple har aldri gjort noe galt, i Ibrukeres øyne laugh.gif

Apple gjør mye galt, men de skal ikke ha skylden for alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje er du ekspert på denne Apple vs Samsung saken, men det driter jeg i, jeg har mine meninger om det, om jeg har rett eller ei, kan kanskje være, men f... ikke si at jeg jukser.

Jeg referer bare til artikler om saken. :mad:

Det er helt greit å ha egne meninger, men når du er så sikker i din sak bør de meningene være korrekte. Hvis ikke må du tåle å bli rettet på/motbevist. ;)

 

Ja det er jo helt forferdelig at han skrev "diverse Samsung produkter", i stedet for "ett bilde". Er vel ikke mere greit at han blir kalt for jukser...

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Jeg viser bare til bilder som har feil aspect ratio som Apple har laget for å vise hvor "lik" Samsung sin Tab og Galaxy S telefon serie er.

Hvorfor laget Apple disse bildene som har feil aspect ratio, for å bruke i retten?

Du viser til en artikkel som omhandler det éne bildet som har feil størrelse. Ikke bilder, men bilde.

 

Angående at jeg brukte ordet bilder, var en glipp, og innlegget er rettet slik at alle skal bli fornøyde, og ikke mistolke meningen med innlegget.

 

Kanskje er du ekspert på denne Apple vs Samsung saken, men det driter jeg i, jeg har mine meninger om det, om jeg har rett eller ei, kan kanskje være, men f... ikke si at jeg jukser.

Jeg referer bare til artikler om saken. :mad:

Det er helt greit å ha egne meninger, men når du er så sikker i din sak bør de meningene være korrekte. Hvis ikke må du tåle å bli rettet på/motbevist. ;)

 

Ja det er veldig menneskelig å ha egne meninger, men jeg vil gjerne ytre at mine innlegg er ikke noe forsøk på juks som ble nevnt.

Folk må gjerne rette på det jeg sier, men hvor/hvordan har jeg jukset?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Ja det er jo helt forferdelig at han skrev "diverse Samsung produkter", i stedet for "ett bilde". Er vel ikke mere greit at han blir kalt for jukser...

Det at han jukset var ikke mine ord, jeg bare forklare hvorfor det han skrev kunne bli oppfattet som «juks».

 

 

Angående at jeg brukte ordet bilder, var en glipp, og innlegget er rettet slik at alle skal bli fornøyde, og ikke mistolke meningen med innlegget.

Utmerket! :thumbup:

 

 

Ja det er veldig menneskelig å ha egne meninger, men jeg vil gjerne ytre at mine innlegg er ikke noe forsøk på juks som ble nevnt.

Folk må gjerne rette på det jeg sier, men hvor/hvordan har jeg jukset?

Igjen, det at du jukset var ikke mine ord, så jeg ønsker ikke å diskutere akkurat dette videre. Han trodde kanskje du gjorde det med vilje? Hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

Ja det er veldig menneskelig å ha egne meninger, men jeg vil gjerne ytre at mine innlegg er ikke noe forsøk på juks som ble nevnt.

Folk må gjerne rette på det jeg sier, men hvor/hvordan har jeg jukset?

Igjen, det at du jukset var ikke mine ord, så jeg ønsker ikke å diskutere akkurat dette videre. Han trodde kanskje du gjorde det med vilje? Hva vet vel jeg.

 

Runar, jeg prøver ikke å si at du mente jeg jukset, det var Newton, som mente jeg jukset, og jeg lurer på hva han mener med det.

Jeg har ikke med viten vilje prøvd å fremstille noe, slik at det skal oppfattes som juks, det er ingen som er tjent med det.

Men da håper jeg at det meste er avklart etc.

 

Ha en fortsatt fin fredag :thumbup:

Lenke til kommentar

@ICS-FD: Jeg spurte om du jukset bevisst, eller om du ikke visste hva du snakket om, da du omtalte det ene bildet av ett produkt som flere bilder av flere produkt . Det var selvsagt helt galt av deg, og man må da kunne spørre om årsaken til at du framstiller noe såpass enkelt helt feilaktig. Dette også fordi det er mindre enn ett døgn siden jeg gjorde den samme presiseringen og korrigerte en omtrent likelydende påstand fra en annen aktiv deltaker i denne tråden.

Jeg konkluderer med at du ikke har fulgt med i tråden, og ikke visste bedre.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@ICS-FD: Jeg spurte om du jukset bevisst, eller om du ikke visste hva du snakket om, da du omtalte det ene bildet av ett produkt som flere bilder av flere produkt . Det var selvsagt helt galt av deg, og man må da kunne spørre om årsaken til at du framstiller noe såpass enkelt helt feilaktig. Dette også fordi det er mindre enn ett døgn siden jeg gjorde den samme presiseringen og korrigerte en omtrent likelydende påstand fra en annen aktiv deltaker i denne tråden.

Jeg konkluderer med at du ikke har fulgt med i tråden, og ikke visste bedre.

 

Javel far, skal ikke gjenta seg.

Lenke til kommentar

@ICS-FD: Jeg spurte om du jukset bevisst, eller om du ikke visste hva du snakket om, da du omtalte det ene bildet av ett produkt som flere bilder av flere produkt . Det var selvsagt helt galt av deg, og man må da kunne spørre om årsaken til at du framstiller noe såpass enkelt helt feilaktig. Dette også fordi det er mindre enn ett døgn siden jeg gjorde den samme presiseringen og korrigerte en omtrent likelydende påstand fra en annen aktiv deltaker i denne tråden.

Jeg konkluderer med at du ikke har fulgt med i tråden, og ikke visste bedre.

De som startet juksingen var vel Apple, da de jukset med bildet som skulle vise hvor lik Galaxy tab var ipad2.

Noterer meg at du ikke tolererer juks, eller vent nå litt..., du tolerer juks så lenge det er Apple som jukser...

Endret av newnick
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel, jeg skulle veldig gjerne gjort nøyaktig det samme som jeg gjorde tidligere i tråden her: spørre vedkommende som lagde rettsdokumentet på vegne av Apple (sannsynligvis en ansatt i et nederlandsk advokatfirma) om han jukset bevisst eller om han ikke visste hva han drev på med. Jeg har lurt litt på dette. Dessverre litt vanskelig for meg å gjøre det, av naturlige årsaker.

 

Kanskje vil vedkommende svare som ICS-FD: "var en glipp".

 

Jeg kunne da sagt: "Men dette ble det da snakket om i går her. Jeg konkluderer med at du ikke har fulgt med, og ikke visste bedre". Eventuelt: "Jævla slurvekopp, dette skulle du ha visst."

 

Ferdig med det, vil jeg tro.

 

Ser du noen forskjellsbehandling, eller annen toleranse for juks? Det er ikke jeg som kategorisk fastslår at noen jukser bevisst, jeg stilte et åpent spørsmål. Det er faktisk du som kategorisk fastslår at Apple jukser bevisst, selv om du ikke vet en dritt om hvordan eller hvorfor den ene feilen i dokumentet har oppstått.

 

Så nei, jeg tolererer ikke juks, jeg holder muligheten åpen for at feil kan oppstå uten at det er bevisst juks. Jeg anser det som svært menneskelig å gjøre feil. Hva med deg? Det er greit at folk gjør feil, så lenge de ikke jobber for Apple - er det slik du ser det? Eller forventer du ufeilbarlighet fra alle?

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...