Gå til innhold

Hvordan ser skjermen ut for veileder, moderator, og admin i IPB?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Så moderatorene kan altså slette postene på 2 måter; slette de fullstendig eller bare for brukerne. Interessant at administrator kan grave opp og gjenopprette slettede innlegg, eller sjekke en tråds historikk for å oppdage eventuelle endringer, eller at admin har en rød slette knapp der de kan slette ett medlem bare sånn uten videre.

Eit sletta innlegg havnar i papirkorga. Å slette eit innlegg eller ein tråd kan kun admin og moderator gjere. Å finne og legge inn igjen sletta innlegg kan og ein moderator.

 

Me kan og setja eit innlegg som skjult for å gjere det usynleg for brukarane. Den funksjonen har og veileiarane tilgang til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Unnskyld meg, var den informasjonen hemmelig, siden det innlegget forsvant?

 

Dette er et diktatur, det står ingenting om at det er ulovlig å snakke om IPB i hverken retningslinjene eller i nettikette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så moderatorene kan altså slette postene på 2 måter; slette de fullstendig eller bare for brukerne. Interessant at administrator kan grave opp og gjenopprette slettede innlegg, eller sjekke en tråds historikk for å oppdage eventuelle endringer, eller at admin har en rød slette knapp der de kan slette ett medlem bare sånn uten videre.

Eit sletta innlegg havnar i papirkorga. Å slette eit innlegg eller ein tråd kan kun admin og moderator gjere. Å finne og legge inn igjen sletta innlegg kan og ein moderator.

 

Me kan og setja eit innlegg som skjult for å gjere det usynleg for brukarane. Den funksjonen har og veileiarane tilgang til.

 

Så kan vi like gjerne annonsere at når en administrator skal logge seg inn så logger han seg inn på normal måte, men så må han logge seg inn på "Admin CP" eller administrator kontrollpanel, her kan han gjøre systemendringer på forumet som ingen andre kan gjøre.

 

Nå må jeg finne ut av hvordan jeg kan sette opp kategorier.

 

Her har dere mitt midlertidige "Demo" forum: http://a12161.demo.invisionpower.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dersom det er noen som har interesse av denne diskusjonen kan fortsette Her.

 

Jeg opprettet enda en ny kategori jeg.

 

Edit: Jeg deaktiverte forumet.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Vi gir ingen flere kommentarer/bilder videre om denne saken.

 

Mvh

Jarmo :)

Må si jeg er usikker på hvorfor du mener dette, jeg vil ikke si at ting er spesielt hemmelige eller spesialtilpassede for oss. Diskusjon.no har en del forskjeller, men det mest markante er igrunn bare at vårt standardskin skiller seg svært fra IPB sitt. Også har vi "Mine innlegg" og en del andre modifikasjoner og ytelsestilpasninger.

Lenke til kommentar

Veiledere får to ekstra menyer lengst ned i hver tråd der den ene heter "moderering av innlegg" og den andre heter "moderering av innlegg".

 

Moderering av emne inneholder

-Flytt dette emnet

-Rediger Emnetittelen

-Prioriter dette emnet

-Flett emne

 

Moderering av innlegg inneholder

-Flett Innlegg

-Flytt innlegg

-Splitt emne

 

De inneholder et par funksjoner til som veileder ikke har tilgang til.

I tillegg har vi en link til rapportsenteret tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Veiledere får to ekstra menyer lengst ned i hver tråd der den ene heter "moderering av innlegg" og den andre heter "moderering av innlegg".

 

Moderering av emne inneholder

-Flytt dette emnet

-Rediger Emnetittelen

-Prioriter dette emnet

-Flett emne

 

Moderering av innlegg inneholder

-Flett Innlegg

-Flytt innlegg

-Splitt emne

 

De inneholder et par funksjoner til som veileder ikke har tilgang til.

I tillegg har vi en link til rapportsenteret tilgjengelig.

 

Takker for ditt innspill, men jeg har lekt litt administrator selv, og jeg vet hva slags makt regimet har. Veiledere er en gruppe som er opprettet med egendefinerte innstillinger med moderator grunnlag som diskusjon.no selv har opprettet.

 

Moderatorene på dette forumet har et tredje våpen, og det er "multi moderering", men dette er et verktøy som må stilles inn og aktiveres i "Admin CP/Administrator kontrollpanel".

Lenke til kommentar

Takker for ditt innspill, men jeg har lekt litt administrator selv, og jeg vet hva slags makt regimet har. Veiledere er en gruppe som er opprettet med egendefinerte innstillinger med moderator grunnlag som diskusjon.no selv har opprettet.

 

Moderatorene på dette forumet har et tredje våpen, og det er "multi moderering", men dette er et verktøy som må stilles inn og aktiveres i "Admin CP/Administrator kontrollpanel".

Og nå vet du hva slags verktøy som er aktivert for veilederne her på diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Takker for ditt innspill, men jeg har lekt litt administrator selv, og jeg vet hva slags makt regimet har. Veiledere er en gruppe som er opprettet med egendefinerte innstillinger med moderator grunnlag som diskusjon.no selv har opprettet.

 

Moderatorene på dette forumet har et tredje våpen, og det er "multi moderering", men dette er et verktøy som må stilles inn og aktiveres i "Admin CP/Administrator kontrollpanel".

Og nå vet du hva slags verktøy som er aktivert for veilederne her på diskusjon.

 

Helt riktig.

 

Hvordan kan jeg ligge til miniatyr bilder direkte til forumet? dere skal få se masse bilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Først og fremst vil jeg at dere skal gjøre som følgende: Skifte skin til IP.Board, det gjøres nederst på siden dersom du har "diskusjon.no", så skifter du til IP.Board.

 

Du gjør dette slik at det skal bli lettere å sammenlikne mitt forum med diskusjon.no, siden begge forumene er IPB.

 

 

 

post-217402-0-08757400-1311104397_thumb.jpg

post-217402-0-95243700-1311104402_thumb.jpg

post-217402-0-81375800-1311104408_thumb.jpg

post-217402-0-75316300-1311104414_thumb.jpg

post-217402-0-75477900-1311104421_thumb.jpg

post-217402-0-11141700-1311104428_thumb.jpg

post-217402-0-74534100-1311104433_thumb.jpg

post-217402-0-33148100-1311104440_thumb.jpg

post-217402-0-56456400-1311104447_thumb.jpg

post-217402-0-36932600-1311104454_thumb.jpg

post-217402-0-09274200-1311104460_thumb.jpg

post-217402-0-89592300-1311104466_thumb.jpg

post-217402-0-29583000-1311104472_thumb.jpg

post-217402-0-24534100-1311104478_thumb.jpg

 

Diskusjon har mange egendefinerte innstillinger, og derfor vil kanskje ikke alle bildene stemme overens.

 

 

 

Dette ble sikkert en lekkasje bombe Jarmo, men det står ingenting om at det er forbudt å diskutere IPB i hverken retningslinjene eller nettikette. Denne tråden var opprinnelig postet i OT-kategorien. Vennligst gå til rota i tråden og sjekk trådens historikk, dette kan du gjøre som administrator.

 

Diskusjon.no Admin kontrollsenter loggin

Tricells Lekeforum

 

Edit: la til link.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvordan er dette en lekkasjebombe? IPB sitt design er da fullt tilgjengelig for alle som vil prøve. Demo-forumet til IPB er fortsatt ikke likt konfigurert som diskusjon.no.

 

Selv bruker jeg TSP sitt rip-off Skagen test-skin. Da det gir meg alle diskusjon.no funksjonene lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvordan er dette en lekkasjebombe? IPB sitt design er da fullt tilgjengelig for alle som vil prøve. Demo-forumet til IPB er fortsatt ikke likt konfigurert som diskusjon.no.

 

Selv bruker jeg TSP sitt rip-off Skagen test-skin. Da det gir meg alle diskusjon.no funksjonene lett tilgjengelig.

 

Det er egentlig ikke lekkasje bombe, men jeg har et signal på at Jarmo ønsker at denne informasjonen skal forbli skjult for oss undersåtter.

 

Eneste forskjellen mellom mitt forum og diskusjon.no, er at diskusjon.no har fått importert egne skin, og de har aktivert og tilpasset egendefinerte innstillinger, dette kan jeg også gjøre men det tar tid å sette seg inn i det og lære det.

Lenke til kommentar
men jeg har et signal på at Jarmo ønsker at denne informasjonen skal forbli skjult for oss undersåtter.

 

Og hvor står det da?

 

Vi ønsker ikke å bidra til OT i denne kategorien, derfor ingen flere kommentarer.

Du er også blitt henvist til riktig katori ang. IPB-programvaren så vennligst bruk den.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
men jeg har et signal på at Jarmo ønsker at denne informasjonen skal forbli skjult for oss undersåtter.

 

Og hvor står det da?

 

Vi ønsker ikke å bidra til OT i denne kategorien, derfor ingen flere kommentarer.

Du er også blitt henvist til riktig katori ang. IPB-programvaren så vennligst bruk den.

 

:)

 

Spar meg!

 

Vi gir ingen flere kommentarer/bilder videre om denne saken.

 

Mvh

Jarmo :)

 

Dette er min indikasjon på at du ønsket å stenge munnen på stabben din, slik at de ikke skulle fortsette å publisere klassifisert informasjon, ellers ville du ha opplyst det her, eller når den første moderatoren snakket.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...