Gå til innhold

Hvordan ser skjermen ut for veileder, moderator, og admin i IPB?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

Denne gangen søker jeg informasjon om hvordan veileder, moderator, og administrator skjermen ser ut i IPB baserte forum som Diskusjon.no egentlig?

 

Jeg lurer bare på hva som er den forskjellen mellom brukere, veiledere, moderatorer, og administratorer, når det gjelder designet eller layout på skjermen.

 

Det hadde vært flott om noen fra autoritetene kunne ha lagt frem et bilde fra hver av gruppene, dersom dere kan. Hvis det er noe privat informasjon så sensureres det.

 

Tricell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Takker for moderator sitt innspill. Smart å skjule min IP og antall rapporter.

 

Nå er jeg interessert i veileder og admin dersom de vil gi et bidrag.

Lenke til kommentar

Takker for moderator sitt innspill. Smart å skjule min IP og antall rapporter.

Jeg vil bare legge til at hvor mange ganger en bruker har blitt rapportert ikke lagres. Det jeg antar du tenker på er advarselnivå. :)

 

Redigert: Og jeg flyttet tråden til Tilbakemeldinger.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Takker for moderator sitt innspill. Smart å skjule min IP og antall rapporter.

Jeg vil bare legge til at hvor mange ganger en bruker har blitt rapportert ikke lagres. Det jeg antar du tenker på er advarselnivå. :)

 

Det var ikke det jeg tenkte på. Du sensurerte min IP noe som var nødvendig, du sensurerte min advarsel nivå, og du fjernet tallet for antall rapporter. Dette tallet er globalt på forumet, dersom en tråd eller et innlegg blir rapportert så vil det komme på dette "advarselsenteret" og alle som har en autoritetposisjon vil kunne klikke på den og se hva som er blitt rapportert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Veileiar har kanskje ikkje sletteknappen?

 

Jarmo har ein stor raud knapp som til ei kvar tid er synleg på skjermen. Kva som skjer om han trykker på den veit kun dei som overlev the aftermath.

 

Er skjermen for de 4 røde administratorene ulike?

Lenke til kommentar

Veileiar har kanskje ikkje sletteknappen?

 

Jarmo har ein stor raud knapp som til ei kvar tid er synleg på skjermen. Kva som skjer om han trykker på den veit kun dei som overlev the aftermath.

 

Er skjermen for de 4 røde administratorene ulike?

 

Hovedsakelig like, ja.

 

Dog kan admin konfigurere det meste i hovedpanel til IPB, alt ettersom behov.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Veileiar har kanskje ikkje sletteknappen?

 

Jarmo har ein stor raud knapp som til ei kvar tid er synleg på skjermen. Kva som skjer om han trykker på den veit kun dei som overlev the aftermath.

 

Er skjermen for de 4 røde administratorene ulike?

 

Hovedsakelig like, ja.

 

Dog kan admin konfigurere det meste i hovedpanel til IPB, alt ettersom behov.

 

:)

 

Har du mulighet til å publisere ett bilde? det er jo bare et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vi gir ingen flere kommentarer/bilder videre om denne saken.

 

Mvh

Jarmo :)

 

Vell, da må jeg skaffe meg Ip. Board 3 på en "eksotisk" måte, så vil jeg studere programvaren selv.

 

Edit: Jeg takker for bidraget som jeg allerede har fått :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Vi gir ingen flere kommentarer/bilder videre om denne saken.

 

Mvh

Jarmo :)

 

Vell, da må jeg skaffe meg Ip. Board 3 på en "eksotisk" måte, så vil jeg studere programvaren selv.

 

Edit: Jeg takker for bidraget som jeg allerede har fått :)

 

Helt greit.

 

IPB-en vår er spesielt tilpasset/Codet og tweaket for vårt bruk så neppe du for så mye ut av din versjon.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vi gir ingen flere kommentarer/bilder videre om denne saken.

 

Mvh

Jarmo :)

 

Vell, da må jeg skaffe meg Ip. Board 3 på en "eksotisk" måte, så vil jeg studere programvaren selv.

 

Edit: Jeg takker for bidraget som jeg allerede har fått :)

 

Helt greit :)

 

IPB-en vår er spesielt tilpasset/Codet og tweaket for vårt bruk så neppe du for så mye ut av din versjon.

 

:)

 

Har ingen planer om å bruke den, skal bare sette den opp på en annen datamaskin her, så skal jeg studere den, og få en generell forståelse for hvordan IPB fungerer. Så slettes programvaren. Min kommende versjon og deres versjon har det grunnleggende til felles, og det er alt jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Om du ønskjer det, kan du teste forumet hos utviklaren: http://www.invisionpower.com/suite/demo.php

 

Har sett på det, men jeg driver først å leser om dette, før jeg velger en fullversjon. Så skal jeg klargjøre en maskin som jeg skal teste programvaren på. Dette må jeg sette meg inn i, og nedlastning og evt installasjon vil ikke startes i kveld, fordi jeg må klargjøre den ene maskinen først.

 

Edit: jeg er ikke ute etter å bruke og drive programvaren, jeg er kun interessert i hvordan verktøyene som autoritetene har over brukerne fungerer i praksis.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så moderatorene kan altså slette postene på 2 måter; slette de fullstendig eller bare for brukerne. Interessant at administrator kan grave opp og gjenopprette slettede innlegg, eller sjekke en tråds historikk for å oppdage eventuelle endringer, eller at admin har en rød slette knapp der de kan slette ett medlem bare sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...