Gå til innhold

Favorit Black Metal Band?


zero_time

Anbefalte innlegg

Prometheus med Emperor har snurra en god stund i discman' min.

Liker de tidligere skivene også, men denne synes jeg skiller seg ut.

DimmuBorgir er også fast inventar i ryggsekken.

Ille å si det, men det er så altfor mange band som burde brukt _mye_ mer tid til å øve. Komisk noen ganger når det virkelig tråkkes til og "speedpolka" blir lansert som ny sjanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windir er favoritten her. Metall med "folketoner" er fett!

 

Sortmetallen har forandret seg veldig mye siden begrepet dukket opp.

Dimmu Borgir f.eks.... la gå at de fremdeles spiller sortmetall, men Carpathian Forest spiller sortmetall slik den har vært og skal spilles.

Ekte norsk sortmetall. :woot:

Misforstå meg rett nå.... Dimmu spiller musikk rå som f**n!!

(så dem bla. på inferno)

Lenke til kommentar
Extol er mitt favorittband også i den grad det kan kalles BM. Undeceived og Burial platene kan gli lett inn under der.. Synergy derimot er litt værre ;)

 

Sinergy, og Kimberly Goss (som har vokal) har spilt live-synth for dimmu. Kanskje ikke verdens beste metal-band, men dem har mye fett. Særlig hvis man liker Warmen og lignende powermetal! ;)

 

Synergy'en jeg snakket om er en plate av Extol...

 

Sinergy som du nevnte er forøvrig noe av det værste mølet jeg har hørt

 

og hverken In Flames eller COB er blackmetall.. In Flames er vel stempla som "gøteborg death metal" hva nå enn det er. COB er bare dritt ;)

 

COB er ikke black metall, men dritt er det ikke... finnes endel bra black metall band... men spør du meg så er det power og ambient metall som er fetest, Luca Turilli er heller ikke så verst, som spiller Epic Fantasy Metall, kan ligne litt på snill power metall

Lenke til kommentar
Burzum's 3 første skiver var fete. Men så viste det seg at "Greven" var (er) en total forbanna idiot, og der mista han meg som fan!

Enig med at han har tatt litt av med denne nazismen. Han har mistet sjarmen totalt. Jeg har lest at han nå kaller svartmetall "niggermusikk" pågrunn av måten de spiller gitar. Er ikke helt sikker på at det er sant (leste det et sted på nettet), men hadde ikke forbauset meg.

 

Men musikken hans er genial. Også platene etter "Hvis lyset tar oss" etter min mening. Filosofem er konge.

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir er jo kjent som Svart Metallens POP Musikk egentlig...

 

men nok om det,

skulle bare medele at jeg fant akkurat et band som heter

Crematory, som jeg kjempe bra:)

 

 

Og for dere som liker god ,men syk metal er

Svartahrid of anbefalle ( ja han som kappa av hodet til en dood i skien var med der)

Lenke til kommentar

Vel, jeg syns aldri han var genial (ikke det minste). Han ga ut et par bra skiver, men alt blir skyggelagt ved at han er totalt psyko! At han går bra å være satanist, til hedning (Odins sønn), til nasjonalist og til slutt til nazist sier jo alt! Mannen er sinnsforvirra! Å være satanist KAN være greit (det finnes så mange måter å være satanist på), men nazist?? Jeg HATER nazisme! Det finnes absolutt ingen gode argumenter for den ideologien!

Hat fører til dekadens, og enhver person med litt fornuft i skolten, skjønner at det ikke er bra!

 

Jeg har aldri brydd meg noe særlig om tekstene til musikken jeg hører på. Hadde jeg gjort det, kunne jeg lett ha likvidert 70% av det jeg nå hører på. Tulletekster som "Drep de kristne" etc. blir bare så altfor barnslig. Jeg er "imot" all religion, bare så det er sagt. MEN, jeg har sansen for mange av Emperor's tekster. De har dybde og gir en herlig mørk følelse (With strength I burn er et supert eksempel).

 

Ok, litt sidespor her, men..... måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
hole In the Sky 2003 blir bra!

 

jah! skal egentlig bare på fredagen, da kommer Samael. :)

*hoppe og sprette*

 

Du burde hoppe og sprette litt mindre :lol:

Kikket på hjemmesiden din. Så bildet av rommet ditt.

Du liker symetri og hater ordfeil. (høres ryddig ut), men dette bildet tok kaka...

 

Nei, du må nok rydde rommet ditt gutt. :p

 

Forøvrig så var jeg forbausende enig i dine synspunkter og meninger.

Og best av alt; DU LIKER METAL OG DATA.

 

[nok et uvesentlig innlegg fra sandefjord]

 

:oops:

Lenke til kommentar
Vel, jeg syns aldri han var genial (ikke det minste). Han ga ut et par bra skiver, men alt blir skyggelagt ved at han er totalt psyko! At han går bra å være satanist, til hedning (Odins sønn), til nasjonalist og til slutt til nazist sier jo alt!

 

Jeg sier ikke at han var genial. Men musikken hans.

Han har aldri vært satanist.

Nasjonalist og nazist er forresten det samme.

 

Mannen er sinnsforvirra! Å være satanist KAN være greit (det finnes så mange måter å være satanist på), men nazist?? Jeg HATER nazisme! Det finnes absolutt ingen gode argumenter for den ideologien!

Hat fører til dekadens, og enhver person med litt fornuft i skolten, skjønner at det ikke er bra!

Enig. Skjønner ikke hvorfor nazistene gidder. Fargene på huden er forskjellige fordi huden har tilpasset seg varme/kulde og sånt. Det finnes bare en rase. Menneskerasen. Det har ikke disse nazistene skjønt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59

Darkthrone og Gorgoroth. Liker et par andre band også, men disse to banda spiller hva jeg selvl definerer som "black metal", kald, negativ og sint musikk. Hvis du ikke har noe med disse, og vil vite hva BM er, skaff Darkthrone's "A Blaze In The Northern Sky", "Under A Funeral Moon", "Transilvanian Hunger", og "Panzerfaust". Når det gjelder Gorgoroth, kan du skaffe "Pentagram", "Antichrist", "Under The Sign of Hell" og "Destroyer".. (Den nye plata demmes, Twilight of The Idols - In Conspiracy With Satan er helt grei også ...)

 

Felespill, synthmusikk, blokkfløyter og annet gothinspirert rall hører hjemme i en annen kategori :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...