Gå til innhold

Favorit Black Metal Band?


zero_time

Anbefalte innlegg

Dimmu Borgir & Cradle of Filth og mange andre er i mine øye veldig bra, og jeg liker dem meget mye.

Føler også at disse har tatt steget opp av graven, for å si det på den måten, ikke negativt ment.

Disse spiller mye på melodi og synth osv.

De opprinelige black metal bandá ala darkthrone og de andre.

Disse er en del mørkere og dystere en (hit) bandene nevnt på toppen.

Selvsagt er disse også black metal, men i en (snillere) klasse :lol:

Jeg har hørt det meste , alt fra Tiamat´s geniale Sumerian Cry & Clouds til seneste Dimmu osv..

 

For tider er det power metal som spilles mest, men Tiamat er bandet som har ligget nærmest, iallefall de tidligere albumá . Liker ikke de nye noe særlig. Likte Wild Honey også veldig godt, men der stoppet det.

 

Nå er det Old Mans Child som spilles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt det fra Varg Vikernes i boken "Vargsmål".

Kanskje han tar feil. Vet ikke jeg.

 

Hva er forskjellen da?

 

nasjonalister skal i teorien bare være glad i landet sitt, og syns lite om at innvandrere tar jobbene og stjeler kvinnene våre.

 

ny-nazister er vel også glad i landet sitt, og syns lite om at innvandrere tar jobbene og stjeler kvinnene våre. de er også litt sur på jøder, homser og annet pakk.

 

hvis det er så mange flere forskjeller, kan man ikke akkurat påstå at nasjonalistene har vært så flinke til å forklare dem.

Lenke til kommentar
For tider er det power metal som spilles mest, men Tiamat er bandet som har ligget nærmest, iallefall de tidligere albumá . Liker ikke de nye noe særlig. Likte Wild Honey også veldig godt, men der stoppet det.

 

neineinei.. det er helt omvendt. 'clouds' var bra, 'wildhoney' var bedre, og 'a deeper kind of slumber' var helt evneveikt bra. 'skeleton skeletron' var sånn midt-på-treet, og 'judas christ' litt bedre igjen.. men ingenting slår 'slumber'

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på ideologier, men det er vel grovt sett slik at nasjonalister (la oss si norske nasjonalister som eksempel) sitter på fjellhylla si med arma i kors og sier; "Nei nei, dette er mitt land! Her gjør vi det på vår måte! Hvis du ikke klarer å følge; forsvinn!".

 

 

(Ny)Naziser er vel mer gjennomsyra med hat mot alt som ikke er arisk. De er jo også kjent for å være ekstremt voldlige. Nazismen fra 2.verdenskrig ga jo et ganske klart uttrykk for at ikke-ariske ikke var godtatt (ergo: millioner drept). Nynazister ser jeg fortsatt som en gjeng forvirra og frustrerte ungdommer som ikke vet hvor de skal gjøre av seg (dog, det begynner å utvikle seg til noe større og mer organisert... noe som skremmer meg).

 

Ser dere forskjellen? Klarte jeg å forklare meg godt nok?

Lenke til kommentar

Nasjonalisme= Nynazisme , ikke langt ifra vil nå jeg si,

du ser jo hvor gale mange nasjonalister er...

USA er et meget godt eksempel, bomber pokker ut av Afghanistan..

 

Jaja!

 

men nok om politiske meninger veL? :)

Detta var en black metal tråd!

 

Hva syntes dere om Rob Zombie eller Judas Priest?

Lenke til kommentar

Nazister kaller seg ikke nazister. De kaller seg nasjonalister. De sier at "nazister" er et skjellsord (riktig skrevet?) som omverden kaller dem.

Derfor blir jeg forvirret.

Sånn jeg har skjønt det nå, er nazister bare en mer ekstrem gruppe nasjonalister.

 

Men nok om det fra min side.

 

Men trekkspill er saker det  Bare sjekk ut Windirs tidligere plater

Ja, det fenger inni granskauen så mye.

 

 

Detta var en black metal tråd!  

 

Hva syntes dere om Rob Zombie eller Judas Priest?

Er Rob Zombie så mye til svartmetall da? Og Judas Priest?

Lenke til kommentar

De sier at de ikke er nazister fordi de ikke vil bli koblet direkte til Hitler nazismen (de skjønner vel at det som skjedde under 2.verdenskrig var helt forferdelig). Men faktum er at det er den ideologien de går etter (hakekors på flagg, jakker etc.).

 

Nok om det!!

 

For å skifte litt mer over til Death metal verdenen her: In Flames, Carcass, Cadaver, Bolt Thrower, Dark Tranquility, Death......

Lenke til kommentar
Nazister kaller seg ikke nazister. De kaller seg nasjonalister. De sier at "nazister" er et skjellsord (riktig skrevet?) som omverden kaller dem.

Derfor blir jeg forvirret.

Sånn jeg har skjønt det nå, er nazister bare en mer ekstrem gruppe nasjonalister.

 

Men nok om det fra min side.

 

Men trekkspill er saker det Bare sjekk ut Windirs tidligere plater

Ja, det fenger inni granskauen så mye.

 

 

Detta var en black metal tråd!

 

Hva syntes dere om Rob Zombie eller Judas Priest?

Er Rob Zombie så mye til svartmetall da? Og Judas Priest?

 

Nja, vil nå si at Judas Preist er lett svart metal,

Rob Zombie slang jeg bare på for og høre:)

Lenke til kommentar

For å skifte litt mer over til Death metal verdenen her: In Flames, Carcass, Cadaver, Bolt Thrower, Dark Tranquility, Death......

Cadaver som gav ut "...in pains" i -92?

Realm of Chaos og Warmaster er to av de gode til BoltThrower.

 

Fant litt av hvert i vinylkassa her nå...

Left hand path og Clandestine med Entombed feks.

Lenke til kommentar

Jah, Borknagar er utrolige. Empiricism er direkte nydelig. Vintersorg er en mester når det gjelder gåsehud-vokal, jeg vil faktisk påstå at han hører hjemme i samme liga som Simen "ICS Vortex" Hestnæs (ex-Borknagar, Dimmu Borgir) og Garm "Trickster G" (ex-Borknagar, ex-Arcturus, Ulver).

 

Når det gjelder Windir, synes jeg at Soknadalr og Arntor har best stemning, men jeg foretrekker melodiene på 1184 og Likferd.

 

For å skifte litt mer over til Death metal verdenen her: In Flames, Carcass, Cadaver, Bolt Thrower, Dark Tranquility, Death......

 

Hm, du foretrekker visst melodic death (som den sjangeren kalles). Jeg er ikke så veldig glad i den sjangeren, selv foretrekker jeg brutal death. Band som Decapitated, Immolation, Suffocation, Blood Red Throne, Behemoth, Cryptopsy (kongene), Nile (spennende death metal med elementer fra Egyptisk musikk og mytologi), Myrkskog, Cannibal Corpse (ja, de har faktisk noen bra sanger), Kataklysm og Dying Fetus er eksempler på hva brutal death metal handler om.

Lenke til kommentar
Cadaver som gav ut "...in pains" i -92?

Realm of Chaos og Warmaster er to av de gode til BoltThrower.

 

Fant litt av hvert i vinylkassa her nå...

Left hand path og Clandestine med Entombed feks.

 

Cadaver som ga ut Hallucinating Anxiety og ..In Pains ja... nå Cadaver Inc.

 

Ikke enig med deg på Realm of chaos. Eneste plate fra Bolt Thrower jeg absolutt ikke liker! Warmaster og IVth Crusade sier nå jeg.

 

Entombed var gøy i sin tid..... før Sunlight Studios fasaden eksploderte! Må sies at Darkthrone absolutt har den beste death metal skiva med Sunlight lyd (Soulside journey).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...