Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Ray - En konkurrent til Iphone 5?


Anbefalte innlegg

Kom nylig over denne lille skatten som ser tilsynelatende spennende ut. Sony Ericsson Xperia Ray ligner Iphone 4 i målene, har sylskarpt kamera og kommer i lekker aluminium. Lurer på om dette er noe å vente på...

 

Noen som har noen synspunkter på om Iphone 5 og Sony Ericcson Xperia Ray vil bli store konkurrenter?

Vil SE Xperia Ray bli et alternativ til oss som ikke nødvendigvis ønsker å bytte ut den nye ipoden med multi-mobilen Iphone 5, bare for å kunne ringe i tillegg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom nylig over denne lille skatten som ser tilsynelatende spennende ut. Sony Ericsson Xperia Ray ligner Iphone 4 i målene, har sylskarpt kamera og kommer i lekker aluminium. Lurer på om dette er noe å vente på...

 

Noen som har noen synspunkter på om Iphone 5 og Sony Ericcson Xperia Ray vil bli store konkurrenter?

Vil SE Xperia Ray bli et alternativ til oss som ikke nødvendigvis ønsker å bytte ut den nye ipoden med multi-mobilen Iphone 5, bare for å kunne ringe i tillegg? :)

Jeg er i samme båt som deg med at jeg til å begynne med hadde en iPod Touch. Så kom den første iPhone mobilen ut, og fant ut at den var kliss lik iPod Touch utenom telefon delen da.

 

Så fant ut at jeg ville ha noe annet i stedet i stedet for å bruke 2 ting som man kan gjøre helt det samme på utenom telefondelen.

 

Så gå for Sony Ericsson XPERIA Ray du :thumbup:

Lenke til kommentar

Kom nylig over denne lille skatten som ser tilsynelatende spennende ut. Sony Ericsson Xperia Ray ligner Iphone 4 i målene, har sylskarpt kamera og kommer i lekker aluminium. Lurer på om dette er noe å vente på...

 

Noen som har noen synspunkter på om Iphone 5 og Sony Ericcson Xperia Ray vil bli store konkurrenter?

Vil SE Xperia Ray bli et alternativ til oss som ikke nødvendigvis ønsker å bytte ut den nye ipoden med multi-mobilen Iphone 5, bare for å kunne ringe i tillegg? :)

Jeg er i samme båt som deg med at jeg til å begynne med hadde en iPod Touch. Så kom den første iPhone mobilen ut, og fant ut at den var kliss lik iPod Touch utenom telefon delen da.

 

Så fant ut at jeg ville ha noe annet i stedet i stedet for å bruke 2 ting som man kan gjøre helt det samme på utenom telefondelen.

 

Så gå for Sony Ericsson XPERIA Ray du :thumbup:

 

Flott! Endelig noen som har det på samme måte! Hah! You convinced me. Takk :D

Lenke til kommentar

På et forum som diskusjon.no hvor folk kan være konfronterende og pirkete med detaljer så kunne det virke som Runar gjorde et slags angrep, men ja det er forskjell på megapixel og bildekvalitet fordi å ha flere MP gir ikke nødvendigvis bedre kvalitet etc.

 

 

Angående trådstarter så har jeg en Xperia X10 og er fornøyd med den, men jeg syntes ipod touch er mer responsiv, men mere lukket samtidig i hva man kan gjøre. SE har også fått endel hat rundt oppdateringer av telefonene sine og det virker som de utgir nye modeller ganske ofte, og forlater eldre mobiler som er frustrerende for kunder. Selv så er jeg ganske spent på iOS 5 og det er noe som kunne gjøre at jeg kunne kjøpe iphone 5, men den er jo ikke en gang annonsert? Det kan ta en lang stund før den kommer ut. Jeg har ikke prøvd xperia ray men jeg håper den har bedre wallpaperfunksjon enn x10 og at de oppdaterer den og ikke forlater den etter noen måneder. Det er uansett vanskelig å sammenligne med iphone 5 når vi ikke vet noe om den:P

Endret av b3ta
Lenke til kommentar

Til opplysning, bedre kamera innebærer ikke flest mulig megapiksler om folk som Runar tror det.

 

Men Google har fått med SE og de flere andre android produsenter til å garantere at de vil oppdatere mobilene sine minst 18mnd eller mer. Så ja det er kanskje litt kjedelig med x10 og andre eldre androidmobiler som ikke blir oppdatert, men nå har de skrevet under på at de vil oppdatere så fremt det er mulig. Så vil uansett anbefale SE Ray.

Lenke til kommentar

På et forum som diskusjon.no hvor folk kan være konfronterende og pirkete med detaljer så kunne det virke som Runar gjorde et slags angrep, men ja det er forskjell på megapixel og bildekvalitet fordi å ha flere MP gir ikke nødvendigvis bedre kvalitet etc.

Beklager hvis innlegget mitt ble oppfattet som et angrep. Det var ikke intensjonen.

 

 

Til opplysning, bedre kamera innebærer ikke flest mulig megapiksler om folk som Runar tror det.

Jeg tror ikke det, men jeg lurte på hva du trodde. Derfor spørsmålet.

 

Men nok om det, nå beveger vi oss vekk fra trådens egentlige emne.

Lenke til kommentar

Driver og slikker litt rundt denne telefonen her jeg også. At det er en smarttelefon gjør meg egentlig ingenting, det som irriterer meg med disse "smart"-telefonene er det helvettes dårlige batteriet. Begrepet 'mobil' mister liksom sin mening når man med strømsparende og lite bruk må være i kontakt med et vegguttak minst en gang om dagen. Det gidder jeg faen ikke.

 

Gleder meg til denne også, kanskje jeg faktisk bruker så mye penger på telefon om batteriet holder mer enn 24 timer som er latterlig for en MOBILtelefon!

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericssons_nye_flaggskip_lekket/100069

Lenke til kommentar

Ray har mindre skjerm, veier 100g, og vil være noe tregere enn iphone5, men bedre kamera.

Hva er det du ikke forstår?

 

BILDEKVALITETEN PÅ IPHONE4 ER DÅRLIGERE ENN SONY ERICCSON ARC.

Det som var vansklig og forstå var at du først sier den har bedre enn iPhone 5 (som mest sansynlig får samme får samme kamera som Arc) for å så bytte til at iPhone 4 ;)

 

Driver og slikker litt rundt denne telefonen her jeg også. At det er en smarttelefon gjør meg egentlig ingenting, det som irriterer meg med disse "smart"-telefonene er det helvettes dårlige batteriet. Begrepet 'mobil' mister liksom sin mening når man med strømsparende og lite bruk må være i kontakt med et vegguttak minst en gang om dagen. Det gidder jeg faen ikke.

 

Gleder meg til denne også, kanskje jeg faktisk bruker så mye penger på telefon om batteriet holder mer enn 24 timer som er latterlig for en MOBILtelefon!

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericssons_nye_flaggskip_lekket/100069

Ser ikke hvorfor det er så stort problem for mange og måtte sette telefonen til lading å slutten av dagen, er vel ikke så mye jobb og plugge i en lader? Men ja, klart, jeg at batteriteknologien begynner og bli et problem på dagens mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor det er så stort problem for mange og måtte sette telefonen til lading å slutten av dagen, er vel ikke så mye jobb og plugge i en lader?

 

I mine øyne mister en mobiltelefon mye av sin hovedsaklige funksjon dersom man konstant skal være avhengig av denne ladingen såpass ofte. Jeg forstår godt at noen kan klare det, men jeg er av typen som rett og slett ikke alltid er i nærheten av strømnettet eller husker å ta med meg laderen på de forskjellige stedene jeg drar (nei, jeg bor ikke langt ute på bygda eller i midten av jungelen).

 

En annen ting som sjokkerer meg er at ved eksempelet jeg linket til i forrige innlegg fokuserer produsenten alltid på større batteri. Det er en veldig usunn holdning mener jeg og vi ser den på et globalt nivå. Folk streber alltid etter MER(!) energi! Hvorfor ikke fokusere på å gjøre produktene mer energieffektive slik at de ved dagens batterikapasiteter kan holde lengre. I stedefor å stadig sette inn kraftigere komponenter som er svært energikrevende og følgenede må et batteri utvikles proposjonalt med de nye komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...