Gå til innhold

GTA 4 på PC tvinger på meg Windows Live


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte og lastet ned GTA 4 på Steam i dag. Når jeg skal spille det, må jeg først melde meg inn i Social Club, hva nå enn det er, for å spille online. Greit nok. Så, når jeg skal begynne å spille single player, så får jeg beskjed om at jeg må registrere meg en Windows Live eller Xbox konto for å kunne lagre fremgangen i spillet. Er ikke dette helt på tryne? Er det ingen vei utenom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids bruke en offlinekonto om du ikke ønsker at det spores gjennom nettet, men enkelte spill har UI, samt spillmekanikk som er tilrettelagt for platformer som Windows Games etc. I all hovedsak så er dette noe som brukes for å forhindre piratkopiering. Og nei, det er ingen vei utenom. Sansyneligvis er du nødt til å bruke disse platformene, selv om spillet skulle være cracket :p

Lenke til kommentar

Ja det viser seg at jeg MÅ ha registrert både social club og Windows Live og SecuRom. link Jeg har nå akseptert alle tre, men jeg syns det er veldig irriterende. Får nesten lyst å skaffe meg en cracket versjon fra TPB bare for å slippe alt tullet. Skal jo bare spille singleplayer.

 

Jeg har også irritert meg grønn pga alt dette tullballet.Første gang jeg innstallerte GTA IV på PC brukte jeg nesten 2 dager på å finne ut av alt pjattet,registrere datt og registrere ditt og samkjøre ditten med datten osv osv...det er jo helt på trynet at det skal være så mye styr bare for å spille signeplayer!Jeg driter i online,men man får IKKE savet game selv på singleplayer dersom man ikke er logget inn på LIVE.

 

Har også Fable III til PC,og der må man også ha LIVE konto.Men til forskjell fra GTA IV så er det kun registreringen som er obligatorisk,vil man spille singlepalyer så kan man la vær å logge inn og likevel får man savet game.Heller ei er det noen "social Club" man MÅ ha.

 

GTA IV til PC er en giagantflopp,og ikke bare fordi alt det overnevnte er en plage,men også fordi det er så dårlig portet og krever usannsynlige ressurser fra PC èn.

 

GTA V,hvis dette kommer til PC,skal jeg ikke kjøpe før jeg evnt har funnet ut om det er samme tullet der.Isåfall kan Rockstar glemme at jeg vil ha det.

 

Det får være grenser for kopisperre paranoia..produktet er jo nesten ubruklig pga dette!

Lenke til kommentar

Har steam vesjonen eg og, steam versjonen er berre noko drit.

Går ikkje an å modde spele heller.

Siden du har kjøpt spelet så anbefaler eg deg å skaffe pirat versjonen vist du skal modde spelet eller er svært plaga av GFWL og securom.

 

Det går fint an å modde spillet.

 

Helt enig med folk. Er unødvendig å måtte logge inn på så mange tjenester for å spille. Heldighvis går det an å sette på autologin.

Lenke til kommentar

Men at spill tvinger på deg Steam går greit? Snakker om dobbeltmoral...

Har med hvor spillet kjøpes. Om jeg kjøper noe i butikken, og det bruker Steam, GFWL, Rockstar Social Club, Origin eller noe annet unike greier går det (tålelig) greit.

Kjøper jeg det digitalt fra en DRM-store (Steam) så forventer jeg ikke at den bruker andre metoder for å sikre at kopien er ekte.

Såklart, disse tjenestene holder forskjellig kvalitet og hvilke som er å foretrekke og ikke og har større akseptnivå.

Lenke til kommentar

posten min forsvant! takk opera!

anyways, what he said... (Chokke)


Jeg er i samme båt som ArkArk og flere. Nå sluttet å kjøpe spill ifra Rockstar, spill med GFWL, spill med SecuROM og kjøper veldig få spill på steam. (for min del var steam tidligere en slags garanti for at ting virket, nå veier de negative sidene mye tyngre)


Smålig provoserende at Rockstar & samarbeidspartnere gir blanke i cheating på multiplayer delen, samt at de har tilført minimalt med forbedringer til PC versjonen som altså lider under konsollport.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Men at spill tvinger på deg Steam går greit? Snakker om dobbeltmoral...

Har med hvor spillet kjøpes. Om jeg kjøper noe i butikken, og det bruker Steam, GFWL, Rockstar Social Club, Origin eller noe annet unike greier går det (tålelig) greit.

Kjøper jeg det digitalt fra en DRM-store (Steam) så forventer jeg ikke at den bruker andre metoder for å sikre at kopien er ekte.

Såklart, disse tjenestene holder forskjellig kvalitet og hvilke som er å foretrekke og ikke og har større akseptnivå.

 

Jeg kjøpte Magicka digitalt via GamersGate, men måtte likevel aktivere via Steam. Det gikk jo selvsagt ikke uten å først laste det ned og sitte i over en time og patche faenskapen.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det har vi et annet problem. Steam er så "snill" at det patcher for deg, så det ofte ikke mulighet å laste ned en patch andre steder. Så hva da når patchen er påkrevd og ikke funker? Og btw hva om jeg får ny PC? Jeg har ikke mulighet til å ta vare på patchen, så jeg må laste ned hele greia på nytt. Det hadde vært mye bedre å laste ned patchen fra f.eks torrent (og dermed fått lastet den ned mye raskere) og tatt backup av den.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

vikingkylling, dersom dette har noe med topic/tråden ellers å gjøre så er det vel slik å forstå at han bør akseptere alt annet dritt pga. han aksepterer steam? isåfall burde vel ikke du opplevd det irriterende å måtte aktiver i steam etter å ha lastet ned via Gamerstate? (det står: Note: This product requires a 3rd party download and account) dobbeltmoral?

Forresten så kan du på steam ta backup av spillet i sin helhet etter du har patchet det, da slipper du å laste ned hele greia på nytt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kjøpte og lastet ned GTA 4 på Steam i dag. Når jeg skal spille det, må jeg først melde meg inn i Social Club, hva nå enn det er, for å spille online. Greit nok. Så, når jeg skal begynne å spille single player, så får jeg beskjed om at jeg må registrere meg en Windows Live eller Xbox konto for å kunne lagre fremgangen i spillet. Er ikke dette helt på tryne? Er det ingen vei utenom?

 

Dette er fordi du har kjøpt en GFWL (Games for Windows LIVE) versjon av spillet. Dette spillet er det samme som Xbox 360 versjonen, og har achievements som tilknyttes Xbox LIVE. For å spille multiplayer som går under GFWL, altså Xbox LIVE må du registrere en Gamertag. Det er forøvrig gratis å spille på GFWL.

 

Du hadde sluppet dette om du hadde kjøpt den vanlige versjonen, men denne versjonen er egentlig genial, fordi du kan koble sammen din fremgang i GFWL med fremgangen på Xbox 360, uten å måtte ha 2 forskjellige profiler.

Lenke til kommentar

Ja men så har jo jeg PS3, og ikke Xbox 360. Og jeg må ha Windows Live for å spille single player, noe jeg synes er idioti. Hadde det vært for å spille multiplayer, hadde jeg kunne skjønt det. Når det gjelder Steam, har jeg kjøpt masse spill, det er først med GTA 4 at jeg støtte på disse problemene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ja men så har jo jeg PS3, og ikke Xbox 360. Og jeg må ha Windows Live for å spille single player, noe jeg synes er idioti. Hadde det vært for å spille multiplayer, hadde jeg kunne skjønt det. Når det gjelder Steam, har jeg kjøpt masse spill, det er først med GTA 4 at jeg støtte på disse problemene.

 

Steam tilbyr sikkert bare GFWL versjonen av spillet. For å opprette en Gamertag så kreves det en windows live ID. Det er forskjell mellom en Gamertag og en Account. Siden de vet at du fikk spillet gjennom Internet da er selvsagt bare Gamertag tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...