Gå til innhold

Måke stjal videokamera mens det tok opp


Anbefalte innlegg

Virkelig! Interessant! Please tell me more! Gjerne dra inn fisker og hovedkort neste gang.

Nå ligger denne artikkelen under Akam sine sider så det er absolutt relevant for sitt tema og liker du ikke en variert artikkelsamling som tek.no bringer, stikk innom temasidene som hw.no osv.

 

Din tilbakemelding kan neppe kalles konstruktiv kritikk.

 

Er Steve Jobs sin kreft og Stoltenberg sin iPad også kvalifisert i din lille boble? Man trenger ikke noe definisjon for å vite om artikkelen hører hjemme i agurkbåsen eller nyttigbåsen, det oser stort sett av hele artikkelen.

 

Jeg er innom disse såkalte temasidene. Denne artikkelen ligger under akam.no.

 

Vet du hva konstruktiv kritikk er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I byen hvor der er lys er fugle tit nataktive.

 

Uanset, så er der vel ikke diskussion om, hvorvidt MÅGEN er ægte?? ;)

 

Selve handlingen virker da til gengæld meget konstrueret - han filmer sådan temmeligt random i begyndelsen, og ser ud til at lægge kameraet meget forsigtigt fra sig mens det stadig filmer, lige i nærheden af mågen. Jeg tror på den med, at han har bundet et stykke fisk fast. Det passer også med, at mågen får vendt kameraet et par gange rundt til sidst, mens den sandsynligvis spiser "maddingen".

 

Men det ER da et sjovt klip. :)

Lenke til kommentar

- Fugler flyr ikke om natten

 

Joda, det gjør de. Ble fulgt av en nærgående måke da jeg etter overtid dro fra kveldsskiftet sist. Klokka var to-deromkring.

 

Ok, jeg var upresis.

Fugletitteren som var intervjuet i saken jeg leste forklarte måkerasen, og sa at akkurat denne ikke flyr om nettene.

JEG derimot, har ikke peiling og ser ikke etter fugler om nettene :)

Lenke til kommentar

Twinflower, det er jo ikke din skyld at en fuglekigger sagde noget sludder i et interview - men mågearten er sølvmåge, Larus argentatus, og den er vældigt fint urbaniseret, dvs. den bor i byer og er vågen når der er lys / larm / mad / grund til at være vågen.

 

Jeg tror da bestemt nogen har fået en god idé og bundet en fisk til et (forhåbentligt billigt) kamera. Og der er kommet en sjov video ud af det. Behøver det være mere kompliceret?

Lenke til kommentar

- Fugler flyr ikke om natten- finnes det noen form for lys flyr fugler!

- Hvordan fant han igjen kameraet? Fordi måken sto å gnålte etter den landa!?

- Hvorfor henger kameraet så stabilt? Fordi den hadde kamera i nebbet, fugler holder hodet "stabilt" mens de flyr.

Lenke til kommentar

Hei Gavekort!

Konstruktiv kritikk er å identifisere problemet med det du skal kritisere, for så å komme med forslag til forbedringer.

 

Jeg tror nok de aller færreste oppfatter surmaget sarkasme som konstruktiv kritikk.

 

Problem: Agurk-nyheter

Forslag til forbedringer: Slutt med det.

 

Ingen sier at konstruktiv kritikk ikke kan være sarkastisk, bare de tar hintet, så er jeg fornøyd ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske store debatter rundt ektheten til dette klippet.

Tror det var en diskusjon på nrk.no hvor det var en del gode argumenter for at dette falt under "for godt til å være sant"-kategorien.

At uploader er ansatt i et reklamebyrå peker også mot viral marketing-gaten.

 

 

Noen av argumentene var:

- Hvorfor er fuglen så kjapp til å ta kameraet når et menneske er like ved? (agn på?)

- Fugler flyr ikke om natten

- Hvordan fant han igjen kameraet?

- Hvorfor henger kameraet så stabilt?

 

 

Hvem sa at fugler ikke flyr om natten? Høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...