Gå til innhold

Hva er det du synes er mest irriterende på facebook


MrGamerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettsiden "Artige.no" som folk linker til. Internetthumor på sitt verste. :thumbdown:

 

Dette.

 

Helt ening, jeg ønsker meg sårt en funksjon som lar meg fjerne alle linker til Artige fra nyhetsstrømmen min.

 

Det tror jeg også at du kan, da. Du må vel bare endre litt på innstillingene?

 

 

Selv synes jeg det som er mest irriterende er mennesker som dag ut og dag inn skal klage på hver minste endring som skjer på facebook. Flere av dem gjør det gjerne flere ganger daglig også.

Lenke til kommentar

Kvinner (gjerne 25+) som legger ut profilbilde av seg selv i helfigur iført bikini.

Ja damer i 20 åra som legger ut bilder av seg selv i bikini er no' dritt...

Tja, spørs hvordan man fremstår på bildet.

Noe sånn her du tenker på?

Advarsel: Damer i bikini!!!

 

post-88331-0-08961500-1314762563_thumb.jpg

 

 

 

Mest irriterende med FB må være en kompis av meg som kun syter om hvor vondt han har det. Mamma har hatt leddgikt i 20 år, men er sjeldent jeg hører ho klage.

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Problemet er at sosiale medier er helt i startfasen. Det er enda ikke etablert uskrevne regler for hva som er akseptert å skrive. Jeg trekker paralleller til den virkelige, håndfaste verden. Ville oppegående mennekser ropt til en forsamling at de nettopp hentet ungene i barnehagen?

 

Å hente ungene i barnehagen er en dramatisk hendelse sammenlignet med mye av det jeg leser på FB. Prøv heller å rope til en forsamling "skal jeg ha ost eller salami på brødskiva?" eller begynn helt spontant å lire av deg en tilfeldig sangtekst som ingen kjenner igjen.

 

Min teori er at når de sosiale sperrene for hva man kan si og når man kan si det forsvinner, så er det ikke lenger noen hensyn som legger bånd på til hvilken grad vi kan brette ut egoet vårt, og da er veien kort til å tro at vår indre monolog faktisk er dypt fascinerende for andre mennesker. Jeg har selv vært inne på tanken å formidle de mest hverdagslige trivialiteter, for det er jo så originalt og vittig, men da må man ta seg selv litt i nakken og innse at nei, det er ikke det.

Lenke til kommentar

Å det er en del ting jeg kunne vært foruten, selve Facebook synes jeg er rotete og lite intuitivt (go Google +!).

Når det gjelder bruken av Facebook: Det plager meg ikke at folk oppdaterer med hverdagsinformasjon som "har akkurat kommet hjem fra en deilig tur i marka"; men det er ikke nødvendig og oppdatere alt man gjør fra man står opp til man legger seg ("spiser frokost", "fint vær i dag ja, kanskje man skulle gå ut?" "finne på for noe i dag da..." "omelett er godt til lunsj!" "nå har jeg ryddet og støvsuget :)").

 

Spillene plager meg ikke, de er lette å skjule og det gjør jeg også. Men jeg blir smågretten av alle "stem på ungen min som lanounge eller leverposteiboksunge" postene - spesielt siden samme folkene poster flere ganger. Og på de som skriver intetsigende pjatt ("visdomsord") - ofte på engelsk - gjerne også dårlig engelsk.

 

Når det er sagt er det jo en grunn til at jeg bruker Facebook - den minner meg om når folk har bursdag, jeg kan raskt og enkelt dele bilder med andre, sende meldinger, arrangementer, grupper osv. Jeg synes absolutt Facebook er nyttig i mange sammenhenger, men har større sansen for Googles variant.

Lenke til kommentar

Privacy my ass Facebook. Jeg skjuler f.eks vennelisten min, men hva skal det være godt for når jeg f.eks legger til en ny venn, og dette kommer opp på nyhetsoppdatering til de andre vennene? Og at denne nye vennen min får opp alle vennene mine "folk du kanskje kjenner". Alt man gjør kan alle se. Og snakk om å gjøre det mindre brukervennlig for hver gang de lager FB "bedre"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...