Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes album: 00-tallet (2000-2009)


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst, ser ikke helt problemet. Er det virkelig så mye verre/sjokkerende at en person velger The Killers enn at visse andre nevnet Deathspell Omega, Tool, Jay-Z og/eller Eminem? :hmm:

 

The Killers er forresten 500+ plasser nærmere min top 10 liste enn noen av de nevnte bandene/artistene.

Endret av OhMyOhMy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det; problemet med Killers er vel at de kun debutalbumet kan sies å være skikkelig bra, de siste har vært ren kommersiell sørpe som går rett i glemmeboka.

 

Og det blir ikke stort bedre av å kjøre den mildt sagt forferdelige og irriterede låta "Human" på radio i årevis som folk her er inne på. Hvordan de kunne velge ut en slik låt som radiosingel kan jeg ikke fatte.

Lenke til kommentar

Musikk kan være bra selv om det er kommersielt. Det blir for dumt bare å like band som ikke har beveget seg i nærheten av hitlistene kun fordi de ikke har gjort det...

Hvis det er interesse for det, så har jeg analysert "Human" av The Killers i en skoleoppgave jeg hadde... Vil dere få en forklaring på teksten, så si ifra.

Og igjen: Dette er min mening. Ser dere meg skrive nedlatende om bandene dere har satt opp på lista deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikk kan være bra selv om det er kommersielt. Det blir for dumt bare å like band som ikke har beveget seg i nærheten av hitlistene kun fordi de ikke har gjort det...

Hvis det er interesse for det, så har jeg analysert "Human" av The Killers i en skoleoppgave jeg hadde... Vil dere få en forklaring på teksten, så si ifra.

Og igjen: Dette er min mening. Ser dere meg skrive nedlatende om bandene dere har satt opp på lista deres?

Selvfølgelig kan musikk være bra uansett hvor kommersiell den er. Problemet er jo at enkelte band i prosessen mister litt av sin særegenhet og karakter, når de plutselig ikke kan være like eksperimentelle, og må prøve få til noe alle kan like. Fokuset endrer seg, rett og slett.

 

Hot Fuss var/er jeg veldig begeistret for, Sam's Town var også bra, men nådde ikke helt opp. Etter det synes jeg musikken har blitt mer eller mindre uinteressant, men det er jo mitt "problem"

Lenke til kommentar

1. Arcade Fire - Funeral

2. Brand New - The Devil and God Are Raging Inside of Me

3. Death Cab for Cutie - Transatlanticism

4. The Bouncing Souls - How I Spent My Summer Vacation

5. Rise Against - Revolutions per Minute

6. Jimmy Eat World - s/t/Bleed American (forandret tittelen etter 11. sept 2001)

7. Elliot - False Cathedrals

8. Murder By Death - In Bocca Al Lupo

9. The Appleseed Cast - Low Level Owl Volume Two

10. The Gaslight Anthem - The '59 Sound

 

Merker at jeg strides mellom de albumene som gjorde skikkelig inntrykk på meg første gang jeg hørte dem, og derfor har fått en spesiell plass hos meg (Arcade Fire), og plater som har vokst mer og etablert seg som skikkelig perler (Murder By death). Det er også en hel haug med runner ups. For mange til å skrives opp...

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Musikk kan være bra selv om det er kommersielt. Det blir for dumt bare å like band som ikke har beveget seg i nærheten av hitlistene kun fordi de ikke har gjort det...

Hvis det er interesse for det, så har jeg analysert "Human" av The Killers i en skoleoppgave jeg hadde... Vil dere få en forklaring på teksten, så si ifra.

Og igjen: Dette er min mening. Ser dere meg skrive nedlatende om bandene dere har satt opp på lista deres?

Selvfølgelig kan musikk være bra uansett hvor kommersiell den er. Problemet er jo at enkelte band i prosessen mister litt av sin særegenhet og karakter, når de plutselig ikke kan være like eksperimentelle, og må prøve få til noe alle kan like. Fokuset endrer seg, rett og slett.

 

Hot Fuss var/er jeg veldig begeistret for, Sam's Town var også bra, men nådde ikke helt opp. Etter det synes jeg musikken har blitt mer eller mindre uinteressant, men det er jo mitt "problem"

 

Det har bare kommet ett studioalbum etter Hot Fuss og Sam's Town, nemlig Day & Age. Det vil altså si at du liker majoriteten av The Killers sine sanger...

Lenke til kommentar

  1. Machinae Supremacy - Deus Ex Machinae
  2. Hinoi Team - Super Euro Party
  3. Anaal Nathrakh - Eschaton
  4. Die Apokalyptischen Reiter - Samurai
  5. The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
  6. Machinae Supremacy - Redeemer
  7. The Knife - Silent Shout
  8. Wolfsheim - Casting Shadows
  9. Excrementory Grindfuckers - Fertigmachen, Szeneputzen!
  10. The Streets - Original Pirate Material

Lenke til kommentar

1. Jaga Jazzist - A Livingroom Hush

2. Meshuggah - obZen

3. Porcupine Tree - Lightbulb Sun

4. Major Parkinson - Major Parkinson

5. Leprous - Tall Poppy Syndrome

6. Wibutee - Sweet Mental

7. Tool - Lateralus

8. Mezzoforte - Forward Motion

9. Beardfish - Sleeping in the Traffic pt. 1

10. Röyksopp - Melody AM

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...