Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes album: 00-tallet (2000-2009)


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MOAR MUSE! (Som Harmonix sier)

 

Likte å se Queens of The Stone Age, Arcade Fire(å ikke Neon Bible), Justice og Daft Punk så høyt oppe. Det er 3 av albumene jeg elsker høyest og har størst forhold til. Hørt flest ganger også.

 

Kid A var en åpenbar vinner.

Lenke til kommentar

Ikke et hiphop album blant top 20, det er trist.

 

Enig. Vi har jo ulike favoritter så...

 

Men har ikke sansen for å stemme taktisk.

 

Tja. The Marshal Mathers LP er vel en av de eneste Hip-Hop-platene som er verdt å nevne i moderne tid. :p

 

Selv om noen garantert mener at det for det første ikke er Hip-Hop, og for det andre at det er for kommerst. Så folk er vel generelt veldig uenige når det kommer til musikk.

Lenke til kommentar

 

Tja. The Marshal Mathers LP er vel en av de eneste Hip-Hop-platene som er verdt å nevne i moderne tid. :p

 

Selv om noen garantert mener at det for det første ikke er Hip-Hop, og for det andre at det er for kommerst. Så folk er vel generelt veldig uenige når det kommer til musikk.

 

 

Det får være din mening. At det er hip-hop er det vel liten tvil om, men for meg er den skiva totalt uinteressant. Tydeligvis også for de andre hodene her på forumet, i alle fall de som har stemt her. Det er nesten hiphop for folk som ikke liker hiphop, slik som Kanye West.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

1. Shpongle: "Nothing Lasts... But Nothing Is Lost" (2005)

2. White Lies: "To Lose My Life" (2009)

3. Groove Armada: "Soundboy Rock" (2007)

4. Jon Hopkins: "Opalescent" (2001)

5. System of A Down: "Hypnotize/Mesmerize" (2005)

6. Depeche Mode: "Exciter" (2001)

7. Röyksopp: "The Understanding" (2005)

8. Opeth: "Watershed" (2008)

9. Dream Theater: "Octavarium" (2005)

10. Infected Mushroom: "Converting Vegetarians" (2003)

 

Det er ikke lett å lage en liste med de ti beste når det finnes så ubegripelig mye fantastisk, nydelig og hellig musikk å velge blant - men her har jeg presentert noen definitive favoritter i mer eller mindre riktig rekkefølge etter hva jeg mener det fortjenes. Her bør det dessuten være litt for enhver smak, for assortementet er nokså bredt sjangermessig ;)

 

Synd at jeg ikke fikk med et annet av tidenes beste album, siden det er fra 2010, men jeg er helt nødt til å nevne det likevel:

Anathema: "We're Here Because We're Here"

 

Andre som også var ganske nært til å få innpass på lista mi var blant annet Radiohead, men de klarer aldri å toppe "OK Computer" uansett hva de gjør resten av livet, selv om "In Rainbows" var absolutt fornøyelig :)

 

Porcupine Tree kunne også fått en hel liste bare for seg selv, eller en hel tråd om albumene og låtene for den saks skyld. Det er tross alt et av verdens fineste band som er kommet etter Pink Floyd.

Endret av Alvorlig
Lenke til kommentar

Madvillainy skulle garantert vært med på denne listen ja, og veldig høyt opp. Men slik kan det ikke alltid bli.

 

90-tallet blir krem, men også enda vanskeligere å lage liste til.

 

Hyperio: Null stress, bare moro dette, men å legge sammen er jo litt stress. Setter pris på om noen andre vil fortsette greia. :thumbup:

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

 

 

Det får være din mening. At det er hip-hop er det vel liten tvil om, men for meg er den skiva totalt uinteressant. Tydeligvis også for de andre hodene her på forumet, i alle fall de som har stemt her. Det er nesten hiphop for folk som ikke liker hiphop, slik som Kanye West.

 

Vel, jeg liker jo ike Hip-Hop, noe som er ganske tydelig fra lista mi. Så der ble vel poenget ditt bevist ;)

 

 

EDIT: Hadde ikke manuelle nominasjoner, og deretter en poll, vært enklere for å få telt opp stemmer?

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...