Gå til innhold

Corey v2


Anbefalte innlegg

Har visst glemt å nevne at jeg trente machine leg extension på fredag.

 

Trente dette:

 

10 x 30kg

10 x 40kg x 3

10 x 50kg

10 x 60kg x 3

 

Ellers trente jeg dette idag:

 

Rygg/Biceps

 

Oppvarming

 

5 min. roing med høy og lav intensitet.

 

Chins

 

Nedtrekk Bred

 

10 x 40kg x 2

 

Føler jeg fikk veldig utbytte av å varme opp med denne før Chins, for å terpe på teknikken.

 

Chins

 

9 (ny pers) x 6 x 6

 

Chins Biceps

 

10 x 10 x 10

 

Chins Side

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne. Skal prøve å finne navn på den når jeg kommer hjem. Men, du holder stanga du skal løfte deg opp mot loddrett istedenfor vannrett, på en måte som når du tar T-bar bent over row. Så tar du annenhver side for hvert løft.

 

10 x 5 Finito

 

Nedtrekk Bred

 

10 x 40kg

10 x 50kg færdig!

 

Nedtrekk Smal

 

10 x 40kg

10 x 50kg x 2

10 x 45kg

 

Ro

 

10 x 45kg

10 x 55kg

10 x 50kg

 

Preacher Curl med EZ

 

10 x 17,5kg

10 x 22,5kg

8 x 25kg

8 x 22,5kg

 

Biceps Curl med Hantler

 

10 x 20kg x 3

 

Nok en herlig økt på senteret, hvor jeg kan gå rundt og bruke god tid :D

Fikk til og med 10 minutter i saunaen idag, som hadde en perfekt temp på 85 grader!

Synd at alle chinsene tar så sykt på, får håpe jeg får se fremgang snart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke brystøvelser kjører du? Ikke bare benk, vel? :)

 

Halla på ræ :)

 

Nei, når jeg først fokuserer veldig på bryst så kjører jeg mange forskjellige. Pdd. er jeg veldig fornøyd med formen og størrelsen på brystene (nesten litt i overkant i forhold til armene) så jeg holder formen vedlike med litt benk.

 

Men, øvelsene jeg pleier ta er; benk, skråbenk, benk med smalt grep, armhevinger, benk med løsvekter og Sucide Benk( se quote).

Suicice-benk må gjøres med 2 personer.

Før du er ferdig med ditt aller siste sett (i ditt tilfelle 5x5 47.5kg), får du en kompis til å stå bak. Når du har løftet din siste holder du vekten oppe og senker den sakte. Så løfter kompisen din stanga opp, hvor du deretter senker stanga sakte igjen. Gjenta dette til du er F-E-R-D-I-G. Du skal ikke ha mer igjen, finito.

 

Jeg har brukt den noen ganger når jeg har vært stuck, og den gir garantert støle muskler dagen derpå.

 

:)

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Halla på ræ' også ja! :)

 

Takk, takk ;-) Kjører vel ganske så likt selv, i grunnen. Går litt sakte med volumøkningen på brystet her, ser du :/

 

Jeg er ingen ekspert på volumøkning av bryster, selv om jeg har gode resultater. Men jeg ville anbefale deg å trene bryst 3 ganger i uken. Det gjorde jeg i begynnelsen når jeg trente benk.

Hver økt bør inneholde benk, skråbenk og armhevinger (til fail). Så tar du di andre øvelsene jeg nevnte på feelingen. Greier du suicide benk 1 gang til uken, skal jeg vedde på du ser massiv framgang ;)

 

PS: jeg ser ingen treningslogg fra din side. Lag en og legg ut noen bilder så vi får se framgangen :)

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Den er grei! :) Da får vi prøve :)

 

EDIT: Er ikke så glad i å legge ut kroppsbilder av meg selv :p

 

Aaah fatter det. Er ikke alltid like kult. Men heldigvis er alle på DST greie og konstruktive folk :)

 

Jeg glemte btw nevne at jeg trente 3 x 10 x max vekt når jeg fikk gode resultater på bryst ;)

Lenke til kommentar

Er helt greit fornøyd med hvor markert jeg er, og hvordan kroppen ser ut. Mangler bare litt større bryst, så er det perfekt slik det er nå, i forhold til hvordan resten av jeg er (på alle mulige måter - alder, treningserfaring blabla.)

 

Kjører 3x10 selv, så får sjekke nøyaktig de øvelsene du har anbefalt ;)

Lenke til kommentar

Ble såpass inspirert av alt benk/bryst-snakket med Jigaplow igår, at jeg forandret litt på dagens oppsett ;)

 

Idag skulle det vært:

Benk - Smal benk og Skullcrusher.

 

Men idag ble det:

Benk - Skråbenk og Smal benk.

 

Bryst/Triceps

 

Benk

 

15 x 40kg

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg

10 x 70kg

3 x 80kg

10 x 70kg

10 x 65kg

 

Skrå benk

 

10 x 40kg

10 x 50kg x 2

10 x 45kg

 

Smal benk

 

10 x 30kg

10 x 35kg x 3

 

Normalt pleier jeg starte uken med benk, slik at alle muskler (biceps/triceps/bryst/skuldrer) er restituerte. Men jeg trente biceps igår, og det kjente jeg så det sang etter idag!!!

Allerede på 40kg kjente jeg at høyrearmen (som normalt aldri svikter), begynte gi etter.

80kg var en lidelse og jeg var heldig at jeg ikke måtte ringe noen å få den av :D

 

Tenkte avslutte med skull-crusher men fant ut at det ikke var vits da jeg allerede var DÆV i tricepsene etter smal benk.

Lenke til kommentar

Hei mister! Følgt med litt på loggen din nå.

Hva mener du med suicide benkpress? Høres skummelt ut :p

 

Hallaaaaaa :)

 

Suicide Benk er dette:

 

Suicice-benk må gjøres med 2 personer.

Før du er ferdig med ditt aller siste sett (feks 3 x 10 x max vekt), får du en kompis til å stå bak. Når du har løftet din siste holder du vekten oppe og senker den sakte. Så løfter kompisen din stanga opp, hvor du deretter senker stanga sakte igjen. Gjenta dette til du er F-E-R-D-I-G. Du skal ikke ha mer igjen, finito.

 

Jeg har brukt den noen ganger når jeg har vært stuck, og den gir garantert støle muskler dagen derpå.

 

 

Garantert at du blir støl og god fremgang ;)

 

Edit: Har btw ikke trent på ca. en uke pga jeg har jobbet på Stavanger bil og båtmesse. Rundt 13-16 timer jobbing fra onsdag til søndag. Å på toppen av det hele har jeg pådratt meg en syyyk strekk i nakken. Greier ikke se til venstre! FML!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Etter en laaaaang uke med jobbing og "nakkesleng", er jeg back on track selv om det var tungt som et hælvæte.

 

Bryst/Triceps

 

Benk

 

15 x 40kg

10 x 40kg

10 x 50kg

15 x 60kg x 2

12 x 55kg Faiull

 

Skrå Benk

 

15 x 40kg

10 x 45kg x 3

 

Smal Benk

 

15 x 30kg

15 x 35kg x 3

 

Skullcrusher med EZ-stang

 

15 x 7kg

15 x 27kg x 3

 

Bench Dip

 

10 x 15 x 15

 

Overhead Press med 15 kg vekt

 

10 x 10 x 10

 

Hadde tenkt å trene litt Abs i tillegg, men plutselig hørtes magen min slik ut (se video) så da begynte jeg på litt middag istedenfor!

 

http://www.youtube.com/watch?v=V595oWP5tSE

 

Veldig fornøyd med dagens trening. Veldig TUNG trening, men kan ikke forvente annet etter så mye jobbing og pause.

Lenke til kommentar

Måtte ha en kjapp biceps-økt idag, så tar jeg en rygg/bein imorgen.

 

Biceps

 

Biceps curl med EZ

 

10 x 17kg

10 x 27kg x 3

 

Biceps Curl med Hammercurl bar

 

10 x 20

10 x 24 x 3

 

Prøvde meg på en litt ny teknikk jeg fant på youtube, der jeg istedenfor å fullføre hele løftet kutter litt før toppen. Dette skal holde muskelen 100% aktivert i hele løftet istedenfor å "slappe av" på toppen. Det reiv seriøst baller og tror jeg kommer til å fortsette litt med det for å se om det har effekt på volum osv.

Lenke til kommentar

Igår:

 

Rygg/Bein

 

Back raise:

 

10 x 10 x 10

 

Superman Back Raise

 

10 x 7 fail x 10

 

Back raise

 

x 10

 

Beinpress med innlagt leggøvelse:

 

20 (10L) x 40kg

20 (10L) x 60kg

20 (10L) x 80kg

20 (10L) x 100kg

20 (10L) x 120kg x 2

20 (10L) x 100kg

 

Leg Curl

 

10 x 25kg

10 x 35kg x 2

 

Veldig fornøyd med beintreninga idag. Spesielt med 20 x 120 kg. Er alltid motiverende å se folk prøve seg på denne øvelsen og ta mye mindre enn deg og slite som faen :D

Ikke så fornøyd med ryggtreninga, men tror at det er tyngre pga kroppsvekta er gått opp :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan går det med markløft for tiden, står den på pause? :)

 

Hmm, ja den står på stedet hvil her om dagen :hrm:

Jeg er veldig redd for ryggskader, og har en kompis som skal hjelpe meg med teknikken. Må bare få rævva i gir!

 

En annen ting, jeg har av en eller annen grunn (en GAMMEL militærvideo) trodd at chins er pullups og omvendt.

 

Chins har jeg overhodet ingen problemer med, men pull ups derimot. Den greier jeg max 10 :p

Lenke til kommentar

Triceps

 

Benk (som oppvarming)

 

15 x 40kg

10 x 40kg

 

Arnold

 

10 x 12kg

10 x 17kg

10 x 22kg x 3

 

@ Kevlar: Ble så gira av at vi nettopp snakket om markløft så måtte bare finne ut hvor mye jeg greier ;)

 

3 x 60kg

5 x 80kg

1 x 90kg

1 x 100kg !!! :D

 

100 kg første gang jeg prøver perse i mark. Lovende!

 

Skullcrusher

 

15 x 7kg

10 x 17kg

10 x 21kg x 3

 

Triceps Kickbak

 

10 x 6kg

 

 

Haaaateeeeer når du har masse energi og masse lyst også er det den fordømrade venstrearmen som ikke greier mer!

 

Må si meg eksepsjonelt fornøyd med 100kg i mark, men er sikker på at jeg har mer inne med tanke på at jeg trente både rygg og ben igår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...