Gå til innhold

Asus U46, den som venter på noe godt?.......


Anbefalte innlegg

Ser at MPX/Komplett har fått Asus U46SV i prislistene:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=637941

 

Dette har jeg tro på at kan bli en meget god allrounder!

 

Den ser meget bra ut og tastaturet ser bra ut (i motsetning til N43 modellene)

Den har greit grafikkort til alt mulig inkludert middels spilling.

Den har sandy bridge CPU.

Den har relativt stort batteri som burde gi mange timer i strømsparemodus.

Den har USB 3.0 kontakt.

 

Eneste jeg kunne ønske var et matt skjermpanel og muligens 1600 x 900 oppløsning i stedet for 1366 x 768, ellers finner jeg ikke noe negativt å peke på utfra spesifikasjonene.......

 

Men man har gjerne lyst til å slenge i en SSD disk i en slik maskin, da burde brukeropplevelsen bli svært god. En USB 3.0 lagringsdisk med musikk og slikt når man trenger det så er alt i boks (man kan jo bruke den medfølgende disken og kjøpe f.eks et slikt kabinett: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=624228 ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at MPX/Komplett har fått Asus U46SV i prislistene:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=637941

 

Dette har jeg tro på at kan bli en meget god allrounder!

 

Den ser meget bra ut og tastaturet ser bra ut (i motsetning til N43 modellene)

Den har greit grafikkort til alt mulig inkludert middels spilling.

Den har sandy bridge CPU.

Den har relativt stort batteri som burde gi mange timer i strømsparemodus.

Den har USB 3.0 kontakt.

 

Eneste jeg kunne ønske var et matt skjermpanel og muligens 1600 x 900 oppløsning i stedet for 1366 x 768, ellers finner jeg ikke noe negativt å peke på utfra spesifikasjonene.......

 

Men man har gjerne lyst til å slenge i en SSD disk i en slik maskin, da burde brukeropplevelsen bli svært god. En USB 3.0 lagringsdisk med musikk og slikt når man trenger det så er alt i boks (man kan jo bruke den medfølgende disken og kjøpe f.eks et slikt kabinett: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=624228 ).

 

Spennende maskin.. enig med du angående skjermen!

 

Hva med batteritiden?

Lenke til kommentar

Ja. Grusomt tacky av ASUS å komme med denne fargen...Hvorfor ikke Geforce 550m?? Thunderbolt hadde for seg også vært en mer fremtidsrettet I/O løsning.

 

 

 

EDIT:

 

Chiclet keyboard og batteritid er pluss.

Endret av demitri
Lenke til kommentar

Jeg synes den er rimelig lekker av utseende, spesielt tastaturet er jo en fryd å se på, hadde det ikke vært for at laptopen jeg sitter på nå bryter sammen hvert øyeblikk hadde jeg bestilt denne fremfor N43SN 14" som jeg håper komplett skal sende ut i løpet av fredagen.

 

Er det noe reell forskjell mellom skjermkortet på denne og den jeg nevnte?

Ser at den også mangler bang olufsen høytalerne fra N43SN... men den er jo iflg specsene hele 0,5 kilo lettere.

 

Jeg merker jeg blir litt i tvil om hva jeg burde gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har denne maskinen og kan si noen ord om den? Jeg er på jakt etter en 14" og denne virker meget aktuell, det eneste som får meg til å rynke litt på nesen er at jeg skulle så gjerne ønske at skjermen var matt. Finnes det noen andre modeller som er 14", matt skjerm og med samme specs som U46?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Noen som har denne maskinen og kan si noen ord om den? Jeg er på jakt etter en 14" og denne virker meget aktuell, det eneste som får meg til å rynke litt på nesen er at jeg skulle så gjerne ønske at skjermen var matt. Finnes det noen andre modeller som er 14", matt skjerm og med samme specs som U46?

 

Mine erfaringer av denne pcen eg skrev i en annen post:

 

" Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette:

 

http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!)

 

Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader.

 

Stille, men hørbar under vanlig bruk.

 

Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si...

 

Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset.

 

Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på."

 

"Dessverre er viften hørbar under vanlig websurfing, selv når pcen er i en "quiet office mode". Er riktig nok lavt, og burde ikke virke forstyrrende i lesesal eller på forlesning. Det er og en maksimal batterisparemodus jeg ennå ikke fult har prøvd ut, som muligens kan redusere vifteaktiviteten.

 

Litt mer om tastaturet: Tastene er lette å trykke inn, og er ikke særlig bråkete å skrive på. Kun den normale lyden når tast treffer underflate. Passende mellomrom mellom tastene. Det er litt giv i tastaturet om du trykker hardt ned på det, og dette er så vidt synlig under vanlig skriving.

 

Batteriet som fulgte med pcen tilsendt fra Euronics har et 8-cellers batteri som stikker litt ut på undersiden av laptopen. Personlig synes jeg at dette er en fordel, da det løfter pcen litt opp fra underlaget og gir bedre luftinntak, samt bedre batterilevetid. Har ennå ikke fult testet batterilevetiden, men når jeg skrur på maksimal batterisparemodus oppgis det rundt syv og en halv time.

 

Litt mer om vekt: Pcen virker litt baktung, som det ekstra store batteriet nok bidrar med, og selv om pcen kun veier rundt to kilo, føles det personlig litt "ubehagelig/knotete" å løfte opp pcen med en hånd. Vekten tillater og at man kan åpne skjermen uten å måtte holde i pcen. Skjermen virker solid uten noen knirkelyder når man åpner lokket. Lysstyrken virker helt grei, uten at jeg kan gå i dybden på det.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med laptopen, og føler så langt at det var det beste kjøpet uten å ofre for mye mobilitet for ytelse."

 

Kan legge til at jeg er godt fornøyd med viewguard, men som sagt, vanskelig å få på. Klarte å feste filmen skeivt på, slik at litt av filmen ikke vil feste seg til skjermen grunnet ramme rundt skjermen. Vurderer å kjøpe ny film, men er ikke særlig synlig. Bildekvaliteten blir lite, om noe redusert. Skjermen kan virke litt "kornete" med en hvit bakgrunn, men er ikke noe jeg vanligvis legger merke til, ei har jeg sammenlignet skjermen før og etter at jeg installerte filmen.

 

Review av viewguard: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5753

 

Noen flere burkererfarginer i komentarfeltet hos Dustinhome: http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298

Endret av kendo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...