Gå til innhold

Anmeldelse: Duke Nukem Forever (PC)


Anbefalte innlegg

Begynner det å gå inflasjon i karakterene her også? Verken dette eller Homefront er verdt en femmer.

Pc-versjonen fikk karakteren 6, som per definisjon vil si over middels.

 

Ikke mye det. Siden laveste karakter er 1 og høyeste 10, vil det si at middels er 5.5, dvs i praksis 5 og 6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner det å gå inflasjon i karakterene her også? Verken dette eller Homefront er verdt en femmer.

 

Det var min tanke og. Pc-versjonen fikk karakteren 6, som per definisjon vil si over middels. Hvis dette var over middels, så lurer jeg på hvor i alle dager alle spillene som er under middels gjemmer seg.

Se f.eks. alle spillene til City Interactive...

Lenke til kommentar

Er redd en del her på forumet ikke er gamle nok til å ha spilt DN3D på lan midt på 90 tallet.

 

Jeg er 35 år og har nok ikke samme oppfatning som en 15 åring , slik er det bare ;)

Duke Nukem Forever er nostalgi , derfor gir jeg BENG i kvisebefengte annmeldere. Så enig med deg :)

Edit ; ikke ment til Gamer.no , men endel andre annmeldere på nettet.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Må si meg enig med anmeldelsen her. Det har sine svakheter, sine feil, sine gode ideer/dårlig utførelse - men enden på visa er at jeg har det gøy, jeg blir underholdt. Da har spillet gjort jobben sin.

 

Jeg setter Duke ved siden av Doom 3, Aliens VS Predator og Turok; FPS spill som underholder der og da, men ikke nødvendigvis er verd fullpris eller et spill jeg kommer tilbake til om og om igjen.

 

Og ja, jeg hadde min runde med Duke 3D når jeg gikk på ungdomsskolen. Kult da, morro nå. Ta spillet for hva det er (hjernedød action med dårlig matcho humor på toppen), og ikke som en seriøs kokurrent til CoD, BF3 eller MW2. Tillat fjortisen inni deg litt morro ;)

Lenke til kommentar

Ikke mye det. Siden laveste karakter er 1 og høyeste 10, vil det si at middels er 5.5, dvs i praksis 5 og 6.

 

Hvis du ikke stirrer deg blind på tallene og heller leser beskrivelsene så ser du at 5 har tittelen "middelmådig" og beskrevet som "et middels godt spill som vil evne å underholde en del". Videre står det i innledningen til skalaen:

 

"Hvis et spill får 5 betyr det vanligvis at spillet er akkurat hva man kunne forvente, og underholdende i så måte, men ikke noe mer - ganske enkelt. Skal et spill oppnå karakterene fra 6 og oppover må det altså gjøre et eller annet spesielt godt. Dermed kan heller ikke karakteren 5 anses som et såkalt "slakt", men må snarere ses på som et uttrykk for gjennomsnittlighet. "

 

Videre må jeg bare si meg enig i han som skrev for litt siden at man burde late som spillet ikke heter noe med Duke Nukem, og bedømme det deretter. At man hadde det moro med forgjengeren skal ikke ha noe med karakteren til oppfølgeren å gjøre.

 

 

Bulletus sier også alt for et par poster siden når han skriver "Duke Nukem Forever er nostalgi". Og det er vanskelig å argumentere mot nostalgi. Det havner litt i samme sekk som å argumentere for og imot religiøs tro.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Fin artikkel. Jeg har ikke spilt noen av de tidligere spillene, men tror jeg kommer til å prøve dette. Så vidt jeg ahr forstått skal ikke dette spillet være superbra på noen områder. Det skal være morsom, vulgært, underholdene og.. kult. og skal helt bare oppfylle kravene for å være et Duke Nukem spill og helt gjøre dette så bra som mulig.

 

..men når du setter deg bak det knøttlille rattet oppdager du raskt at kjørefysikken er elendig og hele greia bare blir en tålmodighetsprøvelse.

 

Det er jo tros alt et leketøy...

 

Et bra og morsomt tilbakeblikk på de tidligere Duke Nukem spillene:

 

Samme person har også en anmeldelse jeg kan annbefale dersom man lurer på å kjøpe spillet:

 

Er enig i hordan han nevner at dersom man har ventet på spillet i 14 år, blir det neppe så bra som man hadde håpet.

Lenke til kommentar

Husker jeg så på min eldre bror spilte DN3D når jeg var liten og at jeg prøvde litt selv og fy faen det var et bra spill. Hakke noe å si om dette spillet har feil, mangler, dårlig grafikk mm. Nostalgi og moro trumfer det meste. Og for å være ærlig vil jeg heller spille et spill som ser stygt ut og har feil og som er moro, enn å spille et vakkert spill uten feil som er drittkjedelig.

 

God anmeldelse, respekt til Gamer som tør å gå utafor boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes en 6'er til pc-versjonen er helt passe. Men det er en morsom 6'er. Første spillet på år og dag jeg begynte å spille igjen med en gang jeg hadde rundet det. Men det var også litt fordi jeg gikk glipp av en del ego-boosts, og fordi jeg fant en måte å rette opp den merkelig dårlige ytelsen jeg hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...