Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem er jeg, når jeg ikke respekterer meg selv engang?


Anbefalte innlegg

Hei, mulig jeg poster i feil katerogi her, men bare flytt posten isåfall.

 

Jeg har slitt dem siste 2 årene med å trives med meg selv. Problemene er alltid knyttet til langvarige fylleangster og mangel av respekt for meg selv og dem valg jeg gjør i beruset tilstand.

 

Jeg er 21 år og har hatt seksuelt samleie med like mange mennesker som jeg har hatt bursdager. Omtrent 3 stykker er personer jeg ikke angrer å ha hatt sex med, og jeg har vel hatt sex edru med 5 av partnerne.

 

Jeg sliter om dagen med å ha respekt for meg selv. F.eks så har jeg i en lengre periode nå sendt SMS med ei jente jeg synes er flott og pen, men som jeg mener er for ung for meg, hun er 4 år yngre enn meg.

 

Igår så drakk hun og vi har lenge snakket om å møtes, så jeg begynte å drikke jeg også, og vi møttes senere på kvelden. Historien videre er jo at hun ble med meg hjem og vi utførte samleie. Jeg har alltid ment at det er for stor aldersdifferanse i denne fasen av livet, og at gutten som er eldre har alt for stor maktfordel grunnet alderen til at jenta faktisk LIKER gutten for den han er. Dette har jeg selvfølgelig tatt opp med jenta mange ganger tidligere.

 

Jeg blir en annen person når jeg drikker, og jeg klarer ikke å slutte å drikke når jeg først starter. Når jeg først er i gang så lurer jeg alltid meg selv til å drikke alt for mye, og dermed gjør ting jeg absolutt ikke vil gjøre eller være med på. Det er nesten som om at den fulle-meg vil fucke opp for edru-meg, og gjør alt som er imot dem moralske meningene mine.

 

Nå om dagen så sliter jeg med å se meg selv som en verdig kjæreste til ei jente. Jeg sliter med å se at noen kan ville ha meg etter alt jeg har gjort i ruset tilstand.

 

Håper noen av dere der ute kan gi meg noen kommentarer og synspunkter på min situasjon.

 

Postet av anonym: 057481f56155175780960adc2b65f030

 

Postet av anonym: 003dc785cf7cdbd99d348612712724eb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, så virker det som du selv mener du har et alkoholproblem, og at du separerer problemet som en slags annen personlighet du får.

 

Hvis det virkelig er tilfelle, er jo det beste å kutte ut drikkingen.

Enklere og mer rett-frem tips får du ikke.

Det at du har hatt 21 sexpartnere og er 21 er høyst uvanlig, skal man tro gjennomsnittet ifølge undersøkelser. Du kan jo trøste deg med at blant mannfolk flest så er dette noe man liksom fortjener respekt for?

 

Hvis du ikke bryr deg så mye om hva andre måtte mene, og du mangler selvrespekt fordi du lever det livet du gjør, så må du finne tilbake til selvkontrollen og kutte det ut. Spare deg til ei jente du virkelig synes det er verdt å satse på.

 

Og spør du meg bør du ikke ha for store kvaler med at du lå med ei jente på 17. En gutt på 21 og ei jente på 17 er da slett ikke noe stor aldersforskjell sånn egentlig - det er vel noenlunde vanlig også. Men alt dette daler ned til hvor "vanlig" du vil være eller hvor lite du bryr deg om denslags. Hvis du mangler selvrespekt foreslår jeg at du starter med å kutte ut alkoholen og at du ikke tar så lett på hvem du roter rundt med. Du svarer på mange måter på dine egne spørsmål, og det vet du sikkert selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Tror dere måtehold hvor jeg snakker med kompisene mine å+ får dem til, å hjelpe kan fungere?

 

Jeg liker jo øl som smak og ville ikke kutte ut all alkohol. Men jeg ser jo at det har skaffet meg problemer med meg selv osv, så jeg må oppføre meg.

 

Er forresten 19-20 stk jeg har hatt sex med hittil. Er det så sykt mye? Tror dere at en jente vil ha det som grunnlag for å ikke bli sammens med meg?

 

Jeg er av den oppfatning av at folk puler nye folk annenhver måned, og jeg fikk derfor panikk når det nærmet seg 1 sexfritt år for meg. Trodde jeg var ferdig^^

 

Postet av anonym: 003dc785cf7cdbd99d348612712724eb

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de før meg, måtehold ville nok være den beste løsningen i første omgang. Husk at ved å lære måtehold med alkohol og rus vil du også lære måtehold med andre aspekter av livet. Som for eksempel jenter.

 

Jeg personlig synes 19-20 stykker er veldig mye, men så er ikke jeg heller jente eller hatt like mange som deg. Men du får finne ut av om du ville reagert på om jenta du en gang skulle forelske deg i hadde hatt like mange, kanskje flere?

Selv har jeg hatt 10, og jeg er 21. Samtlige av dem var kjærester, og jeg har hatt flere enn mesteparten av dem. Det får meg til å føle meg litt løs, for å være ærlig. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Det du skriver, føler jeg er på mange måter er ganske passende for meg også. Måtehold kan være en mulighet... Men det har jeg sagt mange ganger selv, og senest i helga gikk jeg på en ny smell. Å legge ansvaret på andre man skal drikke med, har jeg en sjelden tro på iallfall.

 

Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men for meg er det vel slik at det ikke direkte er alkoholen som er problemet. Mer at ting kan bli forsterka og verre når jeg drikker. Eller bare at andre følelser kommer på overflata på en måte de absolutt ikke burde. Men det er meg da. Men gurimalla, det er mang en fylleangst jeg har med meg...

 

Men vet du hvorfor du gjør som du gjør i fylla?

 

Det å ha sex er jo èn ting... Men jeg synes ikke du skal bry deg om det nå, what's done is done. Personlig mener jeg fortid skal være fortid. Med tanke på en kjæreste bryr jeg meg egentlig ikke om hvem han har hatt sex med tidligere. Så lenge han er trofast mot meg... Og hvis man har hatt flere sex-partnere tidligere, kanskje man har fått gjort litt ifra seg? Men jeg ser hva du mener. MenT det er mange som har hatt mange flere sexpartnere enn deg. At en 17-åring har sex med en på 21 er ikke det verste. Så lenge alt er frivillig.

 

Jeg tror det er verre for folk som har diverse prinsipper med alder og sånn der fra før av. Så plutselig går man på en diger smell i fylla, og går måned etter måned og spørs seg selv om dette virkelig er det verste man har gjort i livet. Hvis alle visste dette, ville jeg bli respektert? Hvorfor får jeg en tanke som sier at jeg har ødelagt guttens liv? Tok han virkelig skade av dette? Utallige meningsløse tanker og grublinger som kommer ingen plass. selv om andre sier det ikke er en big deal. Og overbevist seg selv om det gang på gang.

 

Som du skriver, jeg ser absolutt ingen grunn til at du ikke kan få respekt for deg selv igjen. Eller hos andre. Og trives med deg selv. Du må bare spørre deg selv hva er problemet og hvordan vil du det skal bli fremover. Det meste er mulig! Er alkoholen det største problemet eller er det et symptom? Uansett kan det være lurt å vurdere konsekvensene for å fortsette å drikke. Alkohol gjør verre for for eksempel depresjon og angst etterpå. Vet ikke om du sliter med angst, men siden du sier du mistrives med deg selv, virker det jo som du har noen deppetanker. Hva som er gjort er gjort, og umulig å forandre på, man må bare lære av feilene sine og gå videre.

Lenke til kommentar

Du må ikke det ene eller det andre, enten du har drukket eller ei. Mener du oppriktig at "fylla har skylda", så fjern det ene problemet du ser i den ligningen. Et antall er aldri for mye, så lenge det ikke har så forferdelig stor betydning for samtale-emne, hvordan du oppfører deg og hvilke folk dere kan snakke med i nærmiljøet uten å tråkke på en historie.

Lenke til kommentar

Tror ikke kutte ut drikkingen hadde hjulpet deg svært mye. Men trappe ned derimot høres ikke dumt ut!

 

Hva med å prøve å drikke lite neste gang du skal drikke? Jeg snakker lite som noen få pils. Prøv å holde dette en stund. Når du behersker dette kan du prøve å drikke mer, og mer, helt til du går på en ny smell eller klarer å kontrollere deg nok til å ikke vekke denne andre personligheten din du ikke liker.

 

Ikke driv å pul vilt. Greit nok at man syns det er kult i begynnelsen, og at man kanskje får respekt. Det er heller ikke lett å kontrollere når man er stupfull.

 

Prøv deg fram!

 

Hvis du finner noen du virkelig liker, gå for dem. Du lærer deg fort at å gjøre noe dumt ofte koster deg dyrt.

 

Er på min 49 time uten søvn nå så kan hende jeg snakker bull.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, det setter jeg pris på!

 

Angående jenta som er 17 (hun er egentlig 16 og blir 17 om ett par mnd) så er det nok mer hun som har 'playa' meg enn jeg henne. Det er jeg som sitter igjen og tenker at jeg vil ha noe mer, at jenta er bra for meg og alt det der. Eller, vi begge sitter og tenker litt sånn. Problemet er at vi flytter fra hverandre, og dette var siste mulighet til å se hverandre.

 

Æsj, har ikke kjent denne følelsen siden jeg selv var 16/17 år, og den minner forferdelig mye om forelskese...

 

Jeg takker virkelig for alle dem ærlige og gode svarene som jeg har fått. Takk skal dere ha!

 

Postet av anonym: 003dc785cf7cdbd99d348612712724eb

Lenke til kommentar

Artig å høre om folk som ligger på motsatt side av skalaen. Selv er jeg 21, jomfru, hadde/har mulighet for å ligge med ei på 16, snart 17, men ting er for komplisert til at jeg går inn for det.

 

Drikker mye, men har stålkontroll i fylla. Har aldri gjort noe i fylla som jeg angrer på den dag i dag. Det er vel det eneste jeg kan være stolt av.

 

Har vært ganske deppa det siste året på grunn av at jeg aldri får det helt til med damene eller kjærligheten. Har hatt èn kjæreste (hun på 16), men ble aldri mer enn klining.

 

Jeg har på en måte satt meg fast i denne jenta. Vi har vært av-og-på flere ganger. Tenker mye på henne om dagen. I det ene sekundet tenker jeg på hvor perfekt hun er for meg, mens i det andre prøver jeg å få henne helt ut av hodet. Klarer bare ikke bestemme meg, helt latterlig.

 

Kunne gitt mye for å hatt litt erfaring.

 

Postet av anonym: 6175a0e7e56f5e20d577730e37a05966

Lenke til kommentar

Til sistemann i tråden her, ikke bekymre deg.

Jeg var jomfru til jeg var 19. En kompis av meg er fremdeles jomfru, nå er han 26.

Dét er litt seint ute, det.

 

Gjennomsnittlig antall sexpartnere for en 19-20 år gammel gutt er her i Norge 3-4 stk. Det er ikke særlig mange, men likevel er det helt normalt å ha hatt 30 stk. som å ha hatt ingen på den alderen. Debutalderen er også i gjennomsnitt rundt 19 for gutter (for noen år siden var det det, men jeg tror den også har sunket litt). For jenter var det for 5-6 år siden 16-17 år som var debutalder. Den har visstnok gått enda lavere ned, så den er vel på kanskje 14-15 år nå.

 

Uansett er statistikk ubrukelig i sånne tilfeller.

Det er trist at mennesker må sammenligne seg med andre for å føle seg "akseptert" eller anerkjent. Det er ingen vits i det, og det er helt bortkastet. Dessuten er ingen bare "ment for å være sånn" hvis de er ulykkelige - eller uheldige - eller lykkelige og heldige for den saks skyld. Poenget er at det meste skyldes tilfeldigheter, og at folk klarer å ri med på bølgene av disse tilfeldighetene. Mestre situasjonene de er i.

 

Det at du ikke har vært så heldig med jenter kan fort snus på med noen enkle grep. Først og fremst at du spiller på det du vet du har av positive egenskaper, og at du dyrker selvtilliten din litt. Ingenting er mer tiltrekkende enn selvsikre mennesker, og ingenting er mer turn-off enn både usikre mennesker og de som anstrengt og påtatt later som om de er selvsikre og cocky (selv om det funker nok veldig bra på idioter).

 

Alt i alt har du ingenting å tape på ved å være deg selv.

En kommer alltid lengst med det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere kompiser som har hatt ny sex partner omtrent hver helg, og er stolte av det. Og flere kompiser som knapt får seg noe, myself included (jeg er 28 og har hatt 5 forskjellige sex partnere totalt)

 

Så tror det varierer veldig, men synes ikke 19-20 stk er så uvanlig akkurat. Det avhenger helt av behov VS forespørsel VS tilgjengelighet :p(tror f.eks ikke det er så lett å få 20 sexpartnere på ett lite tettsted med 350 innbyggere)

 

Jeg liker ikke den jeg er/var i fylla heller, har mista mange venner fordi jeg iblandt kan bli en stor drittsekk og en høylydt "bombastisk" kranglefant. "Slutta å drikke" når dama ble gravid (dvs, tar max 1 murerpils på lørdager og holder meg stort sett hjemme). Etter det har jeg ikke dumma meg ut eller vært drittsekk en eneste gang på samme måte.

 

Hvis det er ett stort problem for deg så prøv å ikke drikk mer enn at du har kontroll over oppførselen din. Prøv å ta deg selv i nakkeskinnet når du drikker og reflekter litt over hvordan du oppfører deg. Hvis ikke kan du jo bare akseptere at du er "som gutter flest" og at det finnes folk som er mye værre enn deg på fylla som gir faen i hvordan de oppfører seg. Du bør prøve å leve livet så mye som mulig når du er ung. Når du stifter familie blir det svært liten tid til sånne ting. Da er det andre prioriteringer som gjelder :)

 

GL! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...