Gå til innhold

Ny bærbar, helst 15,6" og under 10k


Anbefalte innlegg

Ja, GT 540M er et kort med DDR3 Ram. Har du sett noen med DDR5? Jeg vet at det er mulighet for å sette DDR5 på GT 540M, men jeg har enda ikke sett noen som faktisk har det. Det er jo heller ikke sånn at DDR5-kort automatisk er sterkere - det er avhengig av minnebuss, f.eks. DDR3 sammen med 256 bit minnebuss er i praksis raskere enn DDR5 på 128 bit, på et ellers likt kort.

 

Hovedpoenget er at GT 540M, som det er, etter min mening er den nedre grensen nå for tiden for skjermkort som kan levere sånn nogenlunde spillestyrke. Og HD 6650M, for AMD's del.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toshiba Sattelite P755 er kanskje noe?

Ja, GT 540M er et kort med DDR3 Ram. Har du sett noen med DDR5? Jeg vet at det er mulighet for å sette DDR5 på GT 540M, men jeg har enda ikke sett noen som faktisk har det. Det er jo heller ikke sånn at DDR5-kort automatisk er sterkere - det er avhengig av minnebuss, f.eks. DDR3 sammen med 256 bit minnebuss er i praksis raskere enn DDR5 på 128 bit, på et ellers likt kort.

 

Hovedpoenget er at GT 540M, som det er, etter min mening er den nedre grensen nå for tiden for skjermkort som kan levere sånn nogenlunde spillestyrke. Og HD 6650M, for AMD's del.

Se selv ;)

GDDR5 + GT 540M

 

EDIT:

Prisjakt sa den hadde GDDR5 :(

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Eh? 1 GB DDR3 står det, i tekniske spesifikasjoner.

 

Som et eksempel: Da jeg for snart to år siden skulle velge skjermkort til min bærbar, sto det mellom GTX 280M, som har DDR3, og konkurrenten fra AMD, som hadde DDR5. GTX 280M hadde bedre ytelse i praksis, pga. sin 256 bit minnebuss, mot AMD'en sin 128 bit.

 

Uavhengig av minnetype, antall shadere og klokkefrekvenser - man bør gå etter praktisk ytelse, ingenting annet. Og pris, selvsagt.

 

Men nå har vi gått rimelig langt vekk fra trådens utgangspunkt, synes jeg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt såpass med penger på en ny bærbar til spilling ville jeg kjøpt en med et bedre kort enn 540GT. Slik som prisene er nå syns jeg det er verdt de ekstra kronene.

 

Selvfølgelig. Det er bare de siste postene som har dreid seg om noe annet enn det trådstarter startet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...