Gå til innhold

Ny bærbar, helst 15,6" og under 10k


Anbefalte innlegg

hey jeg skal kjøper meg ny pc.. skal brukes til gaming. den skal takle minecraft og lego universe.

 

denne pcen jeg har nå takler ikke en dritt! får bare opp dette når jeg logger inn på minecraft:

 

Bad video card drivers!

-----------------------

 

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.

This can usually be fixed by updating the video card drivers.

 

 

 

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------

Generated 15.06.11 19:18

 

Minecraft: Minecraft Beta 1.6.6

OS: Windows 7 (x86) version 6.1

Java: 1.6.0_25, Sun Microsystems Inc.

VM: Java HotSpot Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.

LWJGL: 2.4.2

[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

 

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)

at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)

at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)

at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:287)

at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:683)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

--- END ERROR REPORT cea98bc1 ----------

 

 

 

 

vil at pcen skal ha null problem med dette..

 

 

og skal ikke lagge på noen spill

 

helst god hastikhet også :p

 

 

 

 

 

 

den skal helst være en 15,6 tommer

 

 

har ikke stor peiling på prosessor og RAM osv.

 

 

pris: under 10 000

 

 

 

håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå for denne i stedet, langt bedre grafikkkort og prosessor;)

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010586606.aspx

 

er du student kan du lage studentprofil å få den for 6700. den nevnt tidligere i tråden gir bedre batteritid etter hva jeg kan se, men er spilling hovedfokus så er nok den jeg har nevt langt bedre.

 

ser at de har satt ned prisen på denne ganske kraftig også

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

 

sinnsvakt god deal det her.

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

den nederste du ga tips om ser ganske bra ut :p

 

 

 

 

 

men er noen av disse brae til spilling?:

 

 

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=153413&WT.mc_id=DMuke24_1200_11(fortell meg hvorfor eller hvorfor ikke den er god til mine behov.)

 

 

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=155264(det samme med den...)

 

kom gjerne med forslag til billige og midels dyre pcer...

 

er åpen for mere forslag :)

 

bare husk

at jeg vil ha en pc med et skjermkort som takler minecraft og ikke får problem med det jeg viste

i første post

 

 

 

 

dere må vite at jeg er veldig takknemlig for at dere hjelper meg...

Lenke til kommentar

den første du linker til er en helt udugelig spillemaskin, og den andre lenken fungerer ikke

 

butikker som expert og elkjøp har mye gammel vare, og generellt høye priser. vil anbefale deg å handle på dustinhome;)

 

de to jeg allerede har linket til er gode spillmaskiner, og kan du gå lengre opp i pris finnes asusen med enda krappere innhold:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

men jeg får intrykk av at du ser bort i fra ditt øvre tak på 10 000 kroner? vil du ha billig spillemaskin, går det utover ytelsen.

Lenke til kommentar

alle vil jo alltid ha det billigste , men selvfølgelig hvis ingen duger til 5500-6500kr så kan jeg kjøpe for 10k :)

 

 

 

 

jeg bryr meg ikke så sykt mye på grafikk vil mest at det ikke skal lagge og at den er treig på ulike spill og ellers

Endret av minecraft fan!
Lenke til kommentar

alle vil jo alltid ha det billigste , men selvfølgelig hvis ingen duger til 5500-6500kr så kan jeg kjøpe for 10k :)

 

har du planer om å spille noe annet en minecraft blir du nok fort veldig skuffa. de tre jeg har linket til er alle gode spillemaskiner. hadde jeg vert deg hadde jeg valgt en av asusene. godt grafikk kort, fullhd skjerm, rask harddisk, stillegående og suveren kjøling:)

 

for å sette ting i perspektiv scorer amd 6370(maskinen på expert) rundt 1000 poeng i vantage, mens gtx 460(asusen på dustin) ligger på 8500.

 

dette kan vi se igjen direkte i spill. et spill som hakker og lagger i 5fps på amd 6370 vil flyte godt med 42fps på asusen;) definitivt verdt de 2-3 lappene ekstra:)

Lenke til kommentar

Alle laptoper som har høy ytelse vil både støye og bli varme, når de må jobbe for penga, bare så det er sagt. Men denne Asus'en vil ikke være en av verstingene på noen av delene. Rask til alt? Tja, den mangler jo SSD, så den vil ikke være i toppklassen, men spill vil den fikse de fleste av, lett. Bare på de aller mest krevende må man senke grafikkdetaljer litt.

Lenke til kommentar

den første du linker til er en helt udugelig spillemaskin, og den andre lenken fungerer ikke

 

butikker som expert og elkjøp har mye gammel vare, og generellt høye priser. vil anbefale deg å handle på dustinhome;)

 

de to jeg allerede har linket til er gode spillmaskiner, og kan du gå lengre opp i pris finnes asusen med enda krappere innhold:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

men jeg får intrykk av at du ser bort i fra ditt øvre tak på 10 000 kroner? vil du ha billig spillemaskin, går det utover ytelsen.

Vil bare påpeke at det du sier ikke alltid stemmer med virkeligheten, som du kan se selv på denne linken --> http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5750g-2414g

 

Bedre ytelse for samme pris klarer du vel ikke å finne på noen nettbutikker i dag?

Lenke til kommentar

den første du linker til er en helt udugelig spillemaskin, og den andre lenken fungerer ikke

 

butikker som expert og elkjøp har mye gammel vare, og generellt høye priser. vil anbefale deg å handle på dustinhome;)

 

de to jeg allerede har linket til er gode spillmaskiner, og kan du gå lengre opp i pris finnes asusen med enda krappere innhold:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

men jeg får intrykk av at du ser bort i fra ditt øvre tak på 10 000 kroner? vil du ha billig spillemaskin, går det utover ytelsen.

Vil bare påpeke at det du sier ikke alltid stemmer med virkeligheten, som du kan se selv på denne linken --> http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5750g-2414g

 

Bedre ytelse for samme pris klarer du vel ikke å finne på noen nettbutikker i dag?

Jeg vil tro det grafikkortet bruker GDDR3, som ikke er særlig raskt og vil flaskehalse litt...

Lenke til kommentar

den første du linker til er en helt udugelig spillemaskin, og den andre lenken fungerer ikke

 

butikker som expert og elkjøp har mye gammel vare, og generellt høye priser. vil anbefale deg å handle på dustinhome;)

 

de to jeg allerede har linket til er gode spillmaskiner, og kan du gå lengre opp i pris finnes asusen med enda krappere innhold:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

men jeg får intrykk av at du ser bort i fra ditt øvre tak på 10 000 kroner? vil du ha billig spillemaskin, går det utover ytelsen.

Vil bare påpeke at det du sier ikke alltid stemmer med virkeligheten, som du kan se selv på denne linken --> http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5750g-2414g

 

Bedre ytelse for samme pris klarer du vel ikke å finne på noen nettbutikker i dag?

Jeg vil tro det grafikkortet bruker GDDR3, som ikke er særlig raskt og vil flaskehalse litt...

Ja, du har helt rett i GDDR3, men ikke glem at vi kun snakker om 1366*768 her, så de aller fleste spill vil være spillbare på høye grafikkinnstillinger uansett :) Selv crysis 2 på medium vil gi 35-65 fps avhengig av hvor i spillet man er, og det er vel fortsatt beregnet som en av de store benchmarkene i spillverdenen.

 

OT: Kan du som er bedre "belest" på nettbutikkene enn meg finne et bedre alternativ for gaming til samme pris? Nysgjerrig elkjøper vettu ;) For å være ærlig er det latterlig mye for 5495 kronasjer i forhold til mye annet på markedet. Se f.eks på asusen som er linket i starten av denne tråden til samme pris..

 

enda mer OT: Jeg har stor respekt for deg Arni90 når det gjelder å foreslå korrekt maskinvare til gunstig pris, så ikke ta min "kritikk" vondt ment. Syns du gjør en flott jobb på diskusjon.no med å hjelpe mange til å kjøpe de rette produktene, og det er slik jeg driver min avdeling når jeg er på jobb også. Er vel en av de få ærlige pionerene som gjenstår i elektronikkbransjen føler jeg ofte :(

Endret av branick
Lenke til kommentar

 

den første du linker til er en helt udugelig spillemaskin, og den andre lenken fungerer ikke

 

butikker som expert og elkjøp har mye gammel vare, og generellt høye priser. vil anbefale deg å handle på dustinhome;)

 

de to jeg allerede har linket til er gode spillmaskiner, og kan du gå lengre opp i pris finnes asusen med enda krappere innhold:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

men jeg får intrykk av at du ser bort i fra ditt øvre tak på 10 000 kroner? vil du ha billig spillemaskin, går det utover ytelsen.

Vil bare påpeke at det du sier ikke alltid stemmer med virkeligheten, som du kan se selv på denne linken --> http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5750g-2414g

 

Bedre ytelse for samme pris klarer du vel ikke å finne på noen nettbutikker i dag?

Jeg vil tro det grafikkortet bruker GDDR3, som ikke er særlig raskt og vil flaskehalse litt...

 

Ja, du har helt rett i GDDR3, men ikke glem at vi kun snakker om 1366*768 her, så de aller fleste spill vil være spillbare på høye grafikkinnstillinger uansett :) Selv crysis 2 på medium vil gi 35-65 fps avhengig av hvor i spillet man er, og det er vel fortsatt beregnet som en av de store benchmarkene i spillverdenen.

 

OT: Kan du som er bedre "belest" på nettbutikkene enn meg finne et bedre alternativ for gaming til samme pris? Nysgjerrig elkjøper vettu ;) For å være ærlig er det latterlig mye for 5495 kronasjer i forhold til mye annet på markedet. Se f.eks på asusen som er linket i starten av denne tråden til samme pris..

 

enda mer OT: Jeg har stor respekt for deg Arni90 når det gjelder å foreslå korrekt maskinvare til gunstig pris, så ikke ta min "kritikk" vondt ment. Syns du gjør en flott jobb på diskusjon.no med å hjelpe mange til å kjøpe de rette produktene, og det er slik jeg driver min avdeling når jeg er på jobb også. Er vel en av de få ærlige pionerene som gjenstår i elektronikkbransjen føler jeg ofte :(

Den ASUSen til 5500 kr var utdatert og for dyr ja :)

Toshiba Sattelite P755 er kanskje noe?

Litt svakere prosessor, men en 2.1GHz i3 vil holde greit til spill regner jeg med...

Steget opp blir HP Pavilion dv6-6071

 

Ellers er det bare å bruke Prisjakt til å lete videre.

 

P.S.

Takk for skryt :)

Lenke til kommentar

Branick; Den Asus'en du har lenket til hos Elkjøp er den billigste jeg kan finne med både moderne Core i5 og GT 540M. Så der har du helt rett; noen ganger kan Elkjøp komme med riktig pris, og moderne hardware - men jeg er redd hovedinntrykket disse store kjedene gir, er at de prøver å prakke på folk utdatert hardware til ingen eller svært liten prisreduksjon. Det er ganske mange eksempler på at de selger forrige generasjons Core prosessorer til en helt håpløs pris, der de egentlig burde ha vært nedsatt betraktelig.

 

Denne har også en god pris i forhold til hardware.

 

Og her har du et eksempel på en litt mer riktig pris for en maskin som er nesten helt maken, men med "gammel" prosessor. Den burde vært enda billigere, riktignok - enda 500 kroner eller mer nedsatt hadde vært mer riktig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Branick; Den Asus'en du har lenket til hos Elkjøp er den billigste jeg kan finne med både moderne Core i5 og GT 540M. Så der har du helt rett; noen ganger kan Elkjøp komme med riktig pris, og moderne hardware - men jeg er redd hovedinntrykket disse store kjedene gir, er at de prøver å prakke på folk utdatert hardware til ingen eller svært liten prisreduksjon. Det er ganske mange eksempler på at de selger forrige generasjons Core prosessorer til en helt håpløs pris, der de egentlig burde ha vært nedsatt betraktelig.

 

Denne har også en god pris i forhold til hardware.

 

Og her har du et eksempel på en litt mer riktig pris for en maskin som er nesten helt maken, men med "gammel" prosessor. Den burde vært enda billigere, riktignok - enda 500 kroner eller mer nedsatt hadde vært mer riktig.

 

Nå bruker begge disse to DDR3 til grafikkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...