Gå til innhold

Handle klær i Tyrkia


Anbefalte innlegg

Skal til Tyrkia om noen få dager (Marmaris), og lurer på hvordan er det egentlig å handle klær der?

Tenker da ikke på Ronaldo og "turist" T-skjorter, men Levis bukser, Adidas osv.

Om det er fake bryr jeg meg ikke særlig om sålenge det ikke syntes så veldig, eller rakner etter en uke.

 

 

Må legge til at jeg bruker størrelse 36 i bukser, men andre ganger jeg har vært i sydligere strøk har de somregel veldig små størrelser?

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal til Tyrkia om noen få dager (Marmaris), og lurer på hvordan er det egentlig å handle klær der?

Tenker da ikke på Ronaldo og "turist" T-skjorter, men Levis bukser, Adidas osv.

Om det er fake bryr jeg meg ikke særlig om sålenge det ikke syntes så veldig, eller rakner etter en uke.

 

 

Må legge til at jeg bruker størrelse 36 i bukser, men andre ganger jeg har vært i sydligere strøk har de somregel veldig små størrelser?

 

Noen som kan hjelpe? :)

 

Ikke kjøp fake please, spar heller til ekte vare.

Lenke til kommentar

I kjøpesentrene vil du få kjøpt alt av de store merkene, og til og med merker som ikke er så utbredt i Norge. Men prisen er derimot ikke så lav som man skulle tro.

 

Ute, altså ofte i et halvveis åpent telt er det mulig å kjøpe alle store merkevarene fake og de er helt like som originalen.

 

Jeg har aldri vært i Marmaris men i hvert fall slik det var i Antalya og Alanya.

 

Og til dere andre som driver med moralpolti jobben, har dere ikke noe fornuftig å komme med så ikke gidd.

Lenke til kommentar

Og til dere andre som driver med moralpolti jobben, har dere ikke noe fornuftig å komme med så ikke gidd.

De er ikke nødvendigvis moralpoliti.

Men Fake vare har en del av terrorfinansieringen.

Fake vare er i en lang rekke land forbudt omsatt. Kjøp kan medføre svært store bøter (mange 1000 kroner).

Fake vare kan inndras på grensen ved innreise i Norge.

 

Så det er bare på sin plass å advare mot kjøp av fake varer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og til dere andre som driver med moralpolti jobben, har dere ikke noe fornuftig å komme med så ikke gidd.

De er ikke nødvendigvis moralpoliti.

Men Fake vare har en del av terrorfinansieringen.

Fake vare er i en lang rekke land forbudt omsatt. Kjøp kan medføre svært store bøter (mange 1000 kroner).

Fake vare kan inndras på grensen ved innreise i Norge.

 

Så det er bare på sin plass å advare mot kjøp av fake varer.

 

Du kan virkelig ikke mene at alle fake klær finansierer terror?

Da jeg var i Tyrkia kostet D&G t-skjorte 20 kr. Tror det er en del mer å tjene på dop, våpen, gambling eller menneskehandel.

 

Kjøp kan medføre svært store bøter (mange 1000 kroner).

Det ønsker jeg kilde på, at når en norsk statsborger skal i et annet land og har kjøpt 3-4 t-skjorter kan få mange 1000 kroner i bot.

Lenke til kommentar

Kilder skal du selvsagt få.

 

Designer fakes ‘are funding Al-Qaeda’

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article432410.ece

 

Her står det også om at du kan få bøter og at det finansierer terrornettverk.

 

http://e24.no/lov-og-rett/kan-faa-80-000-i-bot-for-piratkopier/2514578

 

Og der viser du jo perfekt at det er feil.

Du risikerer store bøter for å kjøpe fake solbriller i EU-området.

Noen har visst ikke fulgt med i geografi timene.

world-continents-map.jpg

En del av Tyrkia kan regnes som EU men ikke Marmaris som er helt nederst på kartet.

 

På vei inn i Norge får du ta med inn piratkopier du skal bruke selv, men blir stoppet dersom du tar inn store mengder varer for videresalg.

 

Og her står det svart på hvitt at du er free to go.

 

 

Det med støtte terror tror jeg kun er på påfunn for å hindre folk i å kjøpe. Men igjen, kun det jeg tror.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Hvis du er keen på å støtte terror og barnearbeid er det greit for meg. Jeg kom bare med kilder på dette.

 

Ikke grin hvis du får bot da.

 

Nå vrir du deg unna. Du kan ikke få bot for å handle for deg selv!

 

Med andre ord betyr jo dette at Calvin Klein støtter israel i midtøsten?

Og at Hugo Boss støtter nazistene?

Hvorfor vrir jeg meg unna?

 

Tyrkia er kanskje ikke verdens strengeste på dette her, men Norge er pålagt å følge rettningslinjer fra EU ifb. med EØS avtalen. Så om du blir tatt i tollen i Tyrkia eller på Gardermoen spiller vel ingen trille.

 

Forøvrig designet Hugo SS kostymene under andre verdenskrig. Stilige saker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er også en uttalelse fra Tollvesenet som kan ta deg, selv om mengden på klærne er liten.

 

- Ikke nødvendigvis, sier Rabben. - Dersom tollvesenet skulle ha en begrunnet mistanke om at dette er en person som innfører ett par sko til egen butikk, eller har til hensikt å selge skoene videre til noen, vil vi vil vi varsle til tross for at mengden varer er liten.
Lenke til kommentar

Drit nå i om det er falskt eller ikke. Det er kvaliteten som er viktig. Den suger. På søndagene er det et marked i sentrum. Der selger de masse falske greier. Skikkelig lei kvalitet, elendige sømmer. Ikke kjøp pikéer, jeg fant INGEN med jevne krager. Alle hadde forskjellig lengde på høyre og venstre side. Men det må nevnes at det jeg kjøpte på markedet var det av minst dårlig kvalitet. Pruting er et kapittel for et selv, om du ikke er en jævel på dette kan du like gjerne handle hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...