Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er noe dritt


Anbefalte innlegg

-oblivian

 

Kan si meg enig i at NGT opplyser om en rekke forbehold.

 

-/

 

 

Når det gjelder NGT's vilkår:

Hærlig lesning.

Helgardering.. :

 

NGT: " Tilknytning til bredbåndsnettet leveres hvis det er teknisk mulig å levere DSL til abonnenten."

 

-Reservasjon mot å levere dersom dette er teknisk umulig.(intetsigende vissvass)(Kunden har ingen tilgang til objektiv informasjon om dette)

(Det er aldri teknisk umulig.)

(Det er derimot umulig for en kunde å bevise at installasjon er mulig). -.

 

(Reservasjon mot å levere noe som helst , dersom dette ikke er )(lønnsomt burde heller vært et moment .

 

 

(Denne neste er fin. må ta med hele her.)

 

Sitat NGT Ifølge -oblivian

NGT:

"3.2 Leveranse

Ved bestilling av bredbåndsabonnement vil kunden få oppgitt en forventet leveransedato. Hvis forventet leveranse blir forskjøvet vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveranse. Ved en vesentlig forsinkelse av forventet leveranse kan kunden heve kjøpet jf vilkårene punkt 10.4. Kunden skal gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid etter at en forsinkelse er meldt."

 

-Hærlig ; Forventet leveransedato.

 

Dette kan da ikke godkjennes som vilkår folk kan forholde seg til.

 

Må dele dette opp.

 

1. : Et definisjonsspørsmål. ; "Forventet leveransedato".

 

En kunde kan altså forvente leveranse på denne datoen.?

Hva er forventet? , leveransen? , datoen ? eller leveransedatoen?

 

Det å påstå at noe er forventet , i denne sammenhengen , kan bare bety at både kunde og NGT forventer. -> Hvis NGT forventer , og Kunden forventer , da må det jo være være opp til en hittil ukjent tredjepart som må infri korrigering av evt. avvik til forventningen.

 

 

 

 

2. : misvisende syntax ; " Hvis forventet leveranse blir forskjøvet vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveranse."

 

 

-Vi må ta stilling til : "forventet leveranse" :mangler presedens. i.e kan "forventet leveranse" godtas som naturlig derivat av "forventet leveransedato" ??

 

 

 

3."Hvis forventet leveranse blir forskjøvet vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveranse"

 

-Hva er det som evt. blir forskjøvet ? En forventet leveranse?

Altså , Hvis forventet leveranse blir forskjøvet(meningsløst)+ (mangler komma) vil kunden få(mangler komma)melding om dette(mangler komma) samt en ny forventet leveranse.( meningsløst, ettersom man ikke kan motta en ny forventet leveranse uten faktisk å motta leveransen.

 

DVS: Da skal produktet være levert.

 

 

 

4. Uklare tidsbegrep : Ulike måter å tolke dette på.:

"Ved en vesentlig forsinkelse av forventet leveranse kan kunden heve kjøpet jf vilkårene punkt 10.4. Kunden skal gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid etter at en forsinkelse er meldt."

 

 

NGT kan altså nekte kunden å heve kjøpet jf vilkårene punkt 10.4. med mindre forventet leveranse er vesentlig forsinket.?

Etter en forsinkelse er meldt skal kunden gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid.?

 

5. Konklusjon:

 

"Forventet leveransedato" er en dato.

"Forventet leveranse" er en forskyvbar gjenstand som man mottar , og som også kan bli forsinket.

"Mottatt ny forventet leveranse" er selve leveransen man mottar, dette skjer dog ikke før forventet leveranse har blitt forskjøvet.

 

-Fastsettelse av garantert tidspunkt for leveranse , blir beregnet på følgende måte:

 

-Man opptar bestilling og får oppgitt forventet leveransedato.

-Man venter så på en melding fra NGT , som skal inneholde følgende: "vesentlig forsinkelse av forventet leveranse"

-Man mottar ny forventet leveranse (Det produkt man har bestilt)

-Og skal nå gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid etter at en forsinkelse er meldt.

 

Hvis vi er heldig så får vi meldingen "vesentlig forsinkelse av forventet leveranse"

 

Er vi uheldig ,så får vi melding om at forventet leveranse har blitt forskjøvet , man får da "mottatt ny forventet leveranse"(tilkobling) , men har ingen mulighet til å heve kjøpet , siden en "vesentlig forsinkelse av forventet leveranse" ikke intraff.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uvesentlig hva som er ansvaret til nextgentel, telenor og eller bravida. Det er rett og slett tåpelig og bortkastet å bruke tid på å diskutere d. Hovedsaken er at vi som kunder skal forholde oss til ngt og d er nettopp her at ngt sliter. De klarer ikke å følge opp kundene sine, du for aldri en fast person å forholde deg til heller. Og nettopp fordi at du ikke for de tilbake meldingene som blir lovet må du gang på gang ta kontakt og for hver gang må du fortelle en ny kunde behandler hva som er problemet. Jeg har vanskelig for å forstå at d skal være så umulig for en kundebehandler å løse opp i de problemene som ngt foråsrsaker for kunden når d gjelder feil fakturering, purringer, inkassoer og tilbake meldinger. Dette er ene og alene ngt sitt ansvar og da hjelper d svært lite og skylde på bravida eller telenor. D er rett og slett enkelt personer i ngt som ikke gjør jobben sin. Første skritt til bedring er innrømmelse . Dette er noe som ledelsen i ngt bør ta opp med sine ansatte.

Lenke til kommentar

Vis vi skal følge ALLE sine meininger her på Forumet så kan vi like gjerne dra ut pluggen med ein gang.

 

Bluecom suger

Telenor suger

tiscali suger

tele2 suger

og her ngt suger,

upc suger...

 

(ja gidder ikkje og skrive meir, men alle ISP'ene har sikkert ein post "i mot seg" her på forumet!

Lenke til kommentar
er det flere som har blitt terrorisert med regninger fra ngt ? har hatt problemer med dem i 1 år nå, ikke greier dem å følge opp mailene jeg sender, har send over 50 mail og ringt over 100 ganger, men jeg får alltid beskjed om at jeg skal få svar men ingen svar fra dem idet hele tatt, jeg synes at di som er kunde hos NGT skal boikotte dem, maken til kunde behandling har jeg alldri vært borti. jeg skjenner flere som har dette problemet. til alle dere anbefaler ikke NGT de er noen tullinger hele gjengen. tenker bare på seg selv. er det noen andre som har en mening om dette ?

 

Før det første synes jeg du skriver bare sprøyt. Skulle tro nextgentel hadde slått opp med deg etter et langt og hett kjærlighetsforhold slik du skriver. Totalt usaklig og veldig uobjektivt..

 

Noen småproblemer har det vært.. Men ikke mange. Når du kommer deg ut i arbeidslivet (tok en sjanse på aldersvurderingen av innlegget) vil du nok skjønne at det er ikke bare bare å drive en så stor bedrift uten at den av og til forkludrer seg litt..

 

Jeg bil heller anbefale NGT. Kundedervicen deres er dårlig, men den er under oppsving. Og linja deres er stabil med lite nedetid.

 

Har vært kunde hos den i 3 år. :)

Lenke til kommentar

Noen småproblemer har det vært.. Men ikke mange. Når du kommer deg ut i arbeidslivet (tok en sjanse på aldersvurderingen av innlegget) vil du nok skjønne at det er ikke bare bare å drive en så stor bedrift uten at den av og til forkludrer seg litt..

 

Det er ganske mange NGT-kunder som klager på fakturarot og en totalt fraværende evne til og rydde opp i dette fra NGT sin side.

De har vel i visse tilfeller sendt regninger til folk som aldri har hatt noe kundeforhold til dem.

Dette tyder på at det står noe tilbake og ønske på oppfølging av kundemassen.

Jeg regner med at de selger mye mer enn hva de har administrasjon til og håntere.

Lenke til kommentar

Utklipp fra artikkel http://www.itavisen.no/art/1301637.html

 

Klager på NextGenTel

Jeg skryter titt og ofte av NextGenTel. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen. For i den siste måneden eller to har det haglet i postkassen min med klager på selskapets kundebehandling.

 

Jeg er selv kunde av Catch og NextGenTel, og også indirekte av tre-fire andre selskaper. Hos NextGenTel har jeg opplevd kundeservicen både som privat- og bedriftskunde. Og jeg tar meg selv i å nikke gjenkjennende til klagene jeg har lest den siste tiden. Å ringe inn er vrient, etter en halv time på vent i telefonen er det nok bare NetCom som smiler, de har tjent seg 20 nye kroner på min frustrasjon overfor NGT.

 

Via epost er det faktisk en rimelig rask responstid, om man får svar vel og merke. Dessverre uteblir svarene til stadighet, og litt for ofte er de av typen «det er ikke vårt problem, det får du ta med Telenor». Men når telefonen min alltid virker, og bredbåndslinja (som har holdt ca. 1/2 fart) ryker hver gang jeg bruker telefonen, da føler jeg faktisk at det er NGT som ikke leverer det de skal. Det er ingen som har rørt noe som helst av ledninger i huset i mellomtiden. Kan det for eksempel være at NextGenTel ikke får den delte linja de betaler Telenor for? Kanskje er jeg naiv og uvitende, og kanskje tar jeg til og med feil. Men som forbruker er det et stort gap mellom mine forventninger og det som leveres.

 

Jeg hører veldig gjerne fra fornøyde kunder også, fra alle operatører. Og jeg håper NGT også klarer å håndtere situasjoner utenom de normale på en bedre måte. For når alt går som normalt er det få som kan hamle opp med vestlendingene på landsbasis.

Lenke til kommentar

Når du kommer deg ut i arbeidslivet (tok en sjanse på aldersvurderingen av innlegget) vil du nok skjønne at det er ikke bare bare å drive en så stor bedrift uten at den av og til forkludrer seg litt..

Sant nok, ettersom kundemassen øker desto vanskeligere blir det å gjøre alle fornøyde. NGT har hatt relativt liten kundemasse gjennom årene og dette har vært til både fordel og ulempe for dem. Med liten kundemasse er det lettere å ta vare på de få man har, men inntektene er jo desto mindre også. De har vel kanskje nådd et kritisk punkt nå hvor kundemassen er større en de klarer å takle med deres nåværende kapasitet/rutiner og "flere kunder=flere klager". Men det at "flere kunder=flere klager" er selvfølgelig ingen unnskyldning. Det vil bare si at de enten kan fortsette på samme måte og ta evt. de negative konsekvenser det vil føre med seg, eller satse mer på nye strategier og rutiner og tre fram som en vinner.

Lenke til kommentar
er det flere som har blitt terrorisert med regninger fra ngt ? har hatt problemer med dem i 1 år nå, ikke greier dem å følge opp mailene jeg sender, har send over 50 mail og ringt over 100 ganger, men jeg får alltid beskjed om at jeg skal få svar men ingen svar fra dem idet hele tatt, jeg synes at di som er kunde hos NGT skal boikotte dem, maken til kunde behandling har jeg alldri vært borti. jeg skjenner flere som har dette problemet. til alle dere anbefaler ikke NGT de er noen tullinger hele gjengen. tenker bare på seg selv. er det noen andre som har en mening om dette ?

 

Før det første synes jeg du skriver bare sprøyt. Skulle tro nextgentel hadde slått opp med deg etter et langt og hett kjærlighetsforhold slik du skriver. Totalt usaklig og veldig uobjektivt..

 

Noen småproblemer har det vært.. Men ikke mange. Når du kommer deg ut i arbeidslivet (tok en sjanse på aldersvurderingen av innlegget) vil du nok skjønne at det er ikke bare bare å drive en så stor bedrift uten at den av og til forkludrer seg litt..

 

Jeg bil heller anbefale NGT. Kundedervicen deres er dårlig, men den er under oppsving. Og linja deres er stabil med lite nedetid.

 

Har vært kunde hos den i 3 år. :)

 

 

 

jeg er så lei av at dere forsvarer dere hele tiden, :grumpy:

liker du ikke dårlig reklame, vel så la vær å se på da vel, og heller gjør jobben din. (får den gjør dere dårlig ngt)

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at når en situasjon oppstår der man er nødt til å be om utsettelse på faktura, så viser ngt null forståelse. Telenor derimot er mye mer kundevennlige og ngt har MYE å lære der.

 

Grunnen til kritikken i denne tråden er nok etter undertegnedes mening at de er underbemannet og har dårlig ekspertise på dette området (kanskje vanskelige rutiner). Telenor har til sammenligning flere hundre ansatte og man kan nesten telle alle ansatte til ngt på en hånd. Dette for å kunne levere den prisen og ytelse som de gjør.

 

Fortsatt vil jeg holde meg til ngt på grunn av nettopp disse to faktorene; pris og ytelse. Kundebehandlingen er så som så, men ngt får jobben gjort til slutt - og viser seg som en stabil nettleverandør som overgår det meste av dagens adsl linjer.

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som meldte flytting for 10 uker siden. Han flyttet etter to uker. I to mnd. nå har han ventet på linjen, men den"forventede" leveringen blir jevnlig flyttet 1-3 dager. Han er :grumpy::grumpy::evil::evil: Mener å ha lest et sted på forumet at man må betale for tiden man er uten linje, da frykter jeg avisoverskriften blir følgende:

 

Gal mann brukte bilen som rammbukk og kjørte gjennom NGT`s lokaler
:lol::lol::lol:

 

PS. Da han bestillte linjen fikk han en router som ikke virket, han hadde undertegnede og en elektriker på besøk hver kveld i to uker!! For å prøve å "feilsøke". Han reiste da opp til NGT, sa da på instruks fra oss: Routeren funker ikke, alt annet er feilsøkt! Kundekonsulenten tok da routeren med seg, kom tilbake og sa: jeg har testet den, den funker. Da vi igjen ble innkalt, prøvde vi en ny runde :evil: Samme gammle. Han måtte reise opp igjen og INSISTERE på at routeren var ødelagt. Han fikk da ny (HURRAY) koblet den til og funket.

 

Det blir vel litt som useriøse web- shopper, de som ikke har reklamasjon er fornøyd. Og de som HAR reklamasjon går igjennom et helvete.

 

Jeg er selv NGT- kunde, ingen problemer. Men det han har opplevd er kunde- voldtekt :o

Lenke til kommentar
er det flere som har blitt terrorisert med regninger fra ngt ? har hatt problemer med dem i 1 år nå, ikke greier dem å følge opp mailene jeg sender, har send over 50 mail og ringt over 100 ganger, men jeg får alltid beskjed om at jeg skal få svar men ingen svar fra dem idet hele tatt, jeg synes at di som er kunde hos NGT skal boikotte dem, maken til kunde behandling har jeg alldri vært borti. jeg skjenner flere som har dette problemet. til alle dere anbefaler ikke NGT de er noen tullinger hele gjengen. tenker bare på seg selv. er det noen andre som har en mening om dette ?

 

Hvis du hadde sendt over 50 mailer og ringt 100 ganger til meg, - så hadde jeg satt deg på lista over vanskelige kunder, ignorert deg og håpet at du byttet til Telenor jeg også :lol:

 

Nå vet jeg ikke hva problemet konkret gikk ut på (gadd heller ikke lese alt i denne tråden), men hvis det faktisk er slik at

det dreier seg om uavklarte forhold så burde da NGT se å gjøre rede for seg og ordne opp.

Hvis man ikke får reaksjon, er det ikke unaturlig at man blir forarget og kanskje sender vel mye mail osv.

Vet hvordan det er. Har opplevd noe lignende hos Tiscali, om enn ikke så galt som det høres ut her.

 

Hva er det som feiler disse internett lev. , siden folk alltid opplever så mye av dette samme hos flere av dem..? Hvorfor er det så problematisk for dem å informere litt skikkelig og la folk slippe til stadighet sitte og lure i uvisshet hva som skjer?

Det er typisk disse firmaene virker det som. De venter visst at folk skal vite ting av seg selv så det er liksom om å gjøre å tie stilt og ikke informere eller tilbakemelde på ting. Merkelig rase, og veldig irriterende i lengden.

Et tips. Hvis man fortsetter å få purringer på noe man vet er galt, og det ikke blir reagert når du gir beskjed, så legg alt til side og bare betal det du vet det skal være. Så får det heller komme opp når det kommer opp. Når de ikke reagerer likevel så. Det kommer hvertfall jeg til å gjøre neste gang. Det blir ikke snakk om å bruke masse tid og utgifter gang på gang for å ordnet opp med enkle ting. En mail bør holde.

Lenke til kommentar
Det stemmer nok at NGT har problemer med faktureringen. Jeg gjorde i mars en liten endring i abonnementet mitt. Dette førte til at jeg fikk en stor mengde feil fakturaer, påminnelser, varsler om inkasso, varsler om redusert hastighet og varsler om stenging. Hver gang tok jeg kontakt men NGT som bekreftet at det var feil, men at det måtte vente på saksbehandling. Dette pågikk i flere måneder. Så fikk jeg en gledelig melding om at nå var saken behandlet og rettet opp. Jeg fikk deretter en faktura som stemte. Nå burde vel alt være bra?? Nei, nå har det på nytt kommet en faktura med samme feil som før og med påfølgende påmindelse på email.

 

Tjenesten de leverer har jeg ingenting å utsette på, men evnen til å rydde opp i faktureringsfeil er nær null.

 

Frustrasjonsnivået mitt i forhold til NGT er svært høy for tiden!

 

gunnara

hehe, akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg har flyttet en gang og forandret abonnementet en gang. OMG, skal si jeg har fått mange purringer og inkassovarsler :o

Linja har blitt strupa 3 ganger. Har fått inkassokrav 2 ganger fra Lindorff.

Men jeg bare smiler jeg. :) Har vært i kontakt med dem MANGE ganger hvor de lover å ordne opp. Har sluttet å henge meg opp i regninger på 3718,- pr. måned fra dem nå.

Krevde å få en kompensasjon - noe jeg fikk uten problemer (Dobling av linjehastighet), og så lenge de fortsetter å sende merkelige reginger så kan jeg presse dem :D

Slik har vi holdt på et år. Har planer om å flytte igjen - og det første jeg sjekker ang. eventuelle fremtidige bosteder er om NGT leverer linje der. Gjør de ikke det så gidder jeg ikke flytte dit (med mindre det dukker opp andre bedre/billigere alternativer).

Lenke til kommentar

Jeg har andre problemer med NGT en jeg så nevnt her, begynte vel i april 2003. Linja begynte å gå ned i små perioder opp til 10-20 ganger om dagen, så jeg ringte til ngt support og fikk raskt en tekniker til å se på saken. Han mente det var routeren og bestilte en ny router (måtte også ringe og purre på den, tok vel rundt 10 dager før jeg fikk den) Da den nye routeren var kobla opp og aktivert så tok det ikke lange tiden før linja tryna igjen. så vi ringte og sa ifra og fikk enda en tekniker ut (fra euronics, første var fra telenor) han feilsøkte og sånn på linja men fant ikke noe feil, han gjorde vel noen justeringer på et eller annet men det hjalp ikke det heller. det var vel rundt mai mnd vil jeg tro. Siden har jeg vel sendt et par mail og ringt noen ganger uten noe som helst har skjedd. Fikk beskjed om at det skulle komme en tekniker for et par uker siden men det ble det heller dårlig med. Så det virker som de ikke leser mailen og heller ikke er villig til å komme gjøre noe for å ordne opp i problemene. Sendte sist en krass mail på mandag hvor vi sa at vi var lei av at ingen ting skjedde i saken. Noen som har hatt noen tilsvarende problemer ?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Jeg har andre problemer med NGT en jeg så nevnt her, begynte vel i april 2003. Linja begynte å gå ned i små perioder opp til 10-20 ganger om dagen, så jeg ringte til ngt support og fikk raskt en tekniker til å se på saken. Han mente det var routeren og bestilte en ny router (måtte også ringe og purre på den, tok vel rundt 10 dager før jeg fikk den) Da den nye routeren var kobla opp og aktivert så tok det ikke lange tiden før linja tryna igjen. så vi ringte og sa ifra og fikk enda en tekniker ut (fra euronics, første var fra telenor) han feilsøkte og sånn på linja men fant ikke noe feil, han gjorde vel noen justeringer på et eller annet men det hjalp ikke det heller. det var vel rundt mai mnd vil jeg tro. Siden har jeg vel sendt et par mail og ringt noen ganger uten noe som helst har skjedd. Fikk beskjed om at det skulle komme en tekniker for et par uker siden men det ble det heller dårlig med. Så det virker som de ikke leser mailen og heller ikke er villig til å komme gjøre noe for å ordne opp i problemene. Sendte sist en krass mail på mandag hvor vi sa at vi var lei av at ingen ting skjedde i saken. Noen som har hatt noen tilsvarende problemer ?  

 

:roll:

 

Hadde samme problemet med min SHDSL fra dag 1. De klarte aldrig å rette problemet. Byttet ruter 2 ganger, bravida var ute og sjekket linjen osv. Til slutt så sa jeg opp hele dritten og krevde å få faktura kanselert på grunn av at produktet ikke virket slik som det skulle.

 

Og nå er jeg i inkasso h(æ)lvete med dem, har sendt insigelse på faktura osv, snakket med Lindorff sendt flere eposter til NGT men de svarer ikke.

Så jeg ringte forbrukerombudet og de bad meg sende en klage til, legge ved all tidligere kommunikasjon mot NGT og sette forbrukerrådet som CC på e-posten. Denne ble sendt 22.07 og er fortsatt ubesvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...