Gå til innhold

xp2500+ problemer


jbb

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp min nye xp2500+ prossesor opp i hendene, og har allerede klart å legge egget. Da jeg skulle pent og pyntelig legge litt AS3 på, klarte jeg å søle litt kjølepasta utenfor kjernen og ut på prossesoren. Fikk fjernet det meste, men det virker som om noe av pastaen har limt seg helt fast i det "teip-belegget" som er rundt kjernen. Har hørt at hvis det er ørlite grann kjølepasta utenfor kjernen så svir man hele greien opp, med en gang da pasta er elektrisk ledende(?!). Så jeg tør med andre ord ikke å sette i prossesoren. :-?

 

Tips til hva jeg bør gjøre?

 

mvh

Jbb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikker på det?

En gang var det litt kjølepasta utenfor på prossesoren, da svidde hele saken opp. Det var en xp1700+ palomino.

Kan noen bekrefte dette?

 

Skal ta et bilde så dere får se hvordan det ser ut.

 

jbb

Lenke til kommentar

Skal se om jeg tør å fyre opp nå. Har skurt den med rødsprit og øre-rensere. Surt om den helt nye prossesoren ryker.. :(

 

.....Tør ikke fyre opp. Selv om den er nesten helt ren nå. Eneste man ser er at "teipen" rundt kjernen er litt lysere oppe enn den er rundt ellers. Det er ingen as3 ute på selve prossesoren. Btw, hvorfor er min xp2500 grønn?

 

jbb

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg har fått AC3 utenfor kjernen før uten at det har vært noe problem. Men for å være på den sikre siden kan du jo bare rense CPU'en. Bruk litt Isopropanol å en Q-tips.

 

Har brukt rødsprit og q-tips. Har renset den så mye som jeg klarer.

Hva skjedde da du fikk as3 utenfor kjernen? Startet du opp, eller renset du den først?

 

jbb

Lenke til kommentar

En artig historie ang. kjølepasta. En kamerat av meg fikk en "data"ekspert"" fra jobben sin til å bygge en maskin til seg. Når jeg skulle fikse den for han eter at den var gått i stykker (pga at dataeksperten hadde satt på to hk-mellomskruer mitt under hk'et, og når min kammis satte inn mere ram og trykka litt så tok det kvelden...)

så var faktisk hele cpu dekket av kjølepasta, ikke kødd en gang :lol:. Vet ikke hvilken type men va noe sølv aktige greier.

Men cpu'en hans virker enda enda. Tørka sels av det meste av kjølepastaen. Tror jeg brukte to doruller... :lol:

Lenke til kommentar

Bare stresset litt med å montere den, den virker utrolig bra.

Hei som den kjøler..

 

Et annet spm. Jeg stilte FSB til 166, da stilte multiplier seg automatisk til 13. Dvs. 2166 mhz. Hva er standard multiplier på xp2500?

Minnet følger synkront etter når jeg klokker.. Noen som kan gi meg tips om hvordan jeg skal overklokke?

Spec:

Amd xp2500+

Abit Nf7-S V2.0

Twinmos pc3200 512mb m/winbond

 

takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...