Gå til innhold

Test: Jabra Freeway


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et stort pluss med Supertooth Buddy er god batteritid og lading via micro-USB. Hvordan er denne fra Jabra i forhold?

 

Den har i alle fall lading via micro-USB. 12V-laderen som følger med er av typen med løs USB-kabel, slik at du også kan lade andre ting som krever lading gjennom USB.

Lenke til kommentar

jeg vil ta ideen med denne litt lenger. Er det mulig å koble en datamaskin til via bluetooth til den tingen der? Jeg har fått koblet til bluetooth headsets til pc'n min tidligere iallfall..

 

ideen min er: laptop som taes med til bilen og kobles opp mot denne bluetooth saken, og mot mobilt bredbånd via WIFI. så brukes denne enheten som lydkilde og sender lydsignalene videre til FM radioen via senderen.

 

Jeg har en FM sender i dag, men denne må selvfølgelig kobles til laptopen via hodetelefonutgangen og så til sigarettuttaket i bilen.

 

Hva foreslår dere folkens?

Lenke til kommentar

I testen sies det at "Freeway har ikke støykansellering...", mens det på Jabras nettsider står at den har "noise reduction", "Keep your conversations clear with an acoustically optimized design featuring dual microphones, echo and wind noise cancellation" og "And with its dualmic technology, you can say goodbye to unwanted background noise", for å nevne noe.

 

Enten er det forskjellige oppfatninger av hva støykansellering er, eller så er det noe mangelfull research.

 

Når det gjelder stemmestyring av "answer" betyr dette lite for meg, min mobil kan settes opp til å svare automatisk etter et ønsket antall sekunder når den er koblet mot handsfree. Det viktigste er at handsfree-enheten gir god lyd for begge samtalepartnere.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Et stort pluss med Supertooth Buddy er god batteritid og lading via micro-USB. Hvordan er denne fra Jabra i forhold?

"Up to 14 hours of talk time and 40 days of standby time", lading via Micro-USB. 40 dager blir 960 timer. Supertooth Buddy har hhv 20 timer og 1000 timer, ikke så mye forskjell.

 

Valget avgjøres på bruksområde og størrelse, og enkelhet i bruk. Buddy har de funksjonene man trenger, ikke mer, og er svært enkel i bruk. Jabra (fra SP700 og oppover) har flere funksjoner enn Buddy, men jeg er usikker på hvor mange som faktisk benytter disse. Når satte DU sist opp streaming av MP3 over A2DP fra iPod til CruiserII videre med FM-senderen til bilstereo?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Merkelig med toppkarakter når en av de viktigste funksjonene ikke fungerer så bra:

 

sitat: "Vi synes det er litt vanskelig å få håndfrien til å høre ordet answere uansett hvordan vi sier det, og det skjer stadig at vi må få et par forsøk på det"

Eg er enig i at det er merkelig med toppkarakter når en annonsert funksjon fungerer dårlig, men for min del har stemmestyring liten praktisk funksjon. I alle år har slike funksjonert fungert såpass dårlig at etter å ha sagt bestemt "answer"(eller egetvalgt ord) flere ganger mens man cruiser i 90km/t uten at den svarer så sverger eg til å fysisk trykke på en knapp. Eller evnt auto-svar.

 

Det distraherer for mye når man kjører bil at man må konsentrere seg om å si nøkkelordet klart og tydelig, at det er tryggere å bare bruke knappen. Mener eg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...