Gå til innhold

Jaws, Indiana Jones og Jurassic Park på Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppskalert sending fra TV mest sannsynlig.

Utifra kvaliteten tviler jeg på at det er oppskalert. Kildemateriellet ligner i kvalitet på det jeg finner fra andre blu-ray nedlastninger.

 

De fleste filmer du finner på torrent-sider i 720P, 1080i og 1080P av filmer som verken eksisterer på HD-DVD eller Bu-Ray er nesten helt sikkert oppskalerte sendinger som har blitt sendt på TV.

 

Det at du ikke opplever store forskjellen skyldes rett og slett at ALT FOR MANGE filmselskaper bruker Blu-Ray og HD som en rein melkeku og investerer knapt en krone eller ressurser på re-mastering som gjør at flere filmer faktisk har hatt minst like god om ikke bedre bildekvalitet via de oppskalerte variantene som har blitt sendt på TV sammenlignet med hva som blir sluppet på Blu-Ray.

 

 

Warner Brothers er vell kanskje en versting her som blant annet leverte ut Ringenes Herre på Blu-Ray hvor kvaliteten faktisk er dårligere enn de oppskalerte sendingene som ble sendt på Canal+ i 1080i flere måneder før filmene dukket opp på Blu-Ray. Ryktes at Peter Jackson personlig har hatt en finger eller to med i re-mastering av Extended Edition Blu-Ray utgaven som kommer denne måneden og Warner Brothers selv har vell uttalt at Extended Edition har blitt re-mastrert på nytt for bedre resultat og la oss nå håpe at dette faktisk stemmer siden kvaliteten på Ringenes Herre Blu-Ray er latterlig for så gode filmer.

Lenke til kommentar

Endelig noe mer konkret om Jurassic Park trilogien på blåstråle.

Men ville nå gjerne hatt en bekreftet dato da :hmm:

 

Dette er absolutt noen av mine favorittfilmer, og til forskjell fra tydeligvis veldig mange andre, så elsker jeg alle tre filmene :new_woot:

Lenke til kommentar
Det at du ikke opplever store forskjellen skyldes rett og slett at ALT FOR MANGE filmselskaper bruker Blu-Ray og HD som en rein melkeku og investerer knapt en krone eller ressurser på re-mastering som gjør at flere filmer faktisk har hatt minst like god om ikke bedre bildekvalitet via de oppskalerte variantene som har blitt sendt på TV sammenlignet med hva som blir sluppet på Blu-Ray.

 

Til å begynne med så tenkte eg å bytte favorittfilmene fra DVD til BluRay, så eg kjøpte endel filmer på nytt. Bare for å oppleve at bildet på en film ofte var bedre på en oppskalert DVD enn på den nye BluRay-platen. Så på gamle filmer har eg blitt veldig skeptisk til BluRay.

 

På en DVD så oppskalerer spilleren min veldig bra, mens på en BluRay gjør den ingenting, dersom det ikkje er gjort en skikkelig jobb med BluRay-utgaven er DVDen bedre.

Lenke til kommentar

Oppskalert sending fra TV mest sannsynlig.

Utifra kvaliteten tviler jeg på at det er oppskalert. Kildemateriellet ligner i kvalitet på det jeg finner fra andre blu-ray nedlastninger.

 

De fleste filmer du finner på torrent-sider i 720P, 1080i og 1080P av filmer som verken eksisterer på HD-DVD eller Bu-Ray er nesten helt sikkert oppskalerte sendinger som har blitt sendt på TV.

 

Warner Brothers er vell kanskje en versting her som blant annet leverte ut Ringenes Herre på Blu-Ray hvor kvaliteten faktisk er dårligere enn de oppskalerte sendingene som ble sendt på Canal+ i 1080i flere måneder før filmene dukket opp på Blu-Ray. Ryktes at Peter Jackson personlig har hatt en finger eller to med i re-mastering av Extended Edition Blu-Ray utgaven som kommer denne måneden og Warner Brothers selv har vell uttalt at Extended Edition har blitt re-mastrert på nytt for bedre resultat og la oss nå håpe at dette faktisk stemmer siden kvaliteten på Ringenes Herre Blu-Ray er latterlig for så gode filmer.

 

Er det nødvendigvis oppskalert? Er det ikke like sannsynlig at TV-selskapene har fått tilsendt en utgave med høyere oppløsning (som ikke nødvendigvis er remastret noe særlig?)

 

Ellers er det riktig at det slurves endel med Blu-ray-utgivelsene, jeg vet ikke om jeg er helt enig med Dragavon at DVD ofte er bedre dog, føler det hører til sjeldenhetene.

 

Ellers skjønner jeg ikke logikken angående indy, for slippe å konkuirrere med star wars? Flmer er ikk en så enorm investering, folk kjøper gjerne flere enn bare en i året. Hadde det vært en TV elelr en konsoll hadde jeg forstått det, men en "forbruksvare" som film?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers er det riktig at det slurves endel med Blu-ray-utgivelsene, jeg vet ikke om jeg er helt enig med Dragavon at DVD ofte er bedre dog, føler det hører til sjeldenhetene.

 

På min spiller er det ofte slik :innocent:

 

Den er veldig god på oppskalering, men den gjør jo ingenting med en BluRay. Så dersom det ikkje er gjort en skikkelig jobb med bildet på en gammel film når den kommer på BluRay så foretrekker eg klart DVD.

 

To gode eksempler er I Rosens navn og Jakten på Rød oktober, der eg beholdt DVDen likevel, og solgte BluRay-ene videre på QXL.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Ellers er det riktig at det slurves endel med Blu-ray-utgivelsene, jeg vet ikke om jeg er helt enig med Dragavon at DVD ofte er bedre dog, føler det hører til sjeldenhetene.

 

På min spiller er det ofte slik :innocent:

 

Den er veldig god på oppskalering, men den gjør jo ingenting med en BluRay. Så dersom det ikkje er gjort en skikkelig jobb med bildet på en gammel film når den kommer på BluRay så foretrekker eg klart DVD.

 

To gode eksempler er I Rosens navn og Jakten på Rød oktober, der eg beholdt DVDen likevel, og solgte BluRay-ene videre på QXL.

 

Jeg har tatt oppskalring med i vurderingen, jeg føler fortsatt det hører til sjeldenhetene at en generisk upscaler gjør en bedre jobb enn de som utgir bluray, men utrolig nok, så skejr det jo.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...