Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor kysse og/eller kline?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor kysser og kliner folk? har vært bori det, men skjønner ikke helt vitsen. din og den andres munn har nok vært hær og dær, og hatt det ene og det andre i seg. hvorfor er spyttdeling noe folk driver med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

får bare lastet inn halve bildet. men hva er egentlig svaret ditt? klarer ikke å tyde det utfra en halv tegning fra southpark.

 

der kom hele, men klarer fremdeles ikke å få brukbart svar ut av det.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Ditt spørsmål er like tåpelig som å spørre hvorfor folk har sex. Det er vel ikke nødvendig å svare på det? Det innebærer normalt i langt større grad deling av kroppslige væsker, dog har man hovedsaklig en "sender" og en "mottaker". Helt avhengig av hvor krydret sexliv man liker, selvfølgelig.

 

Jeg har problemer med å forstå poenget med å stille et slikt spørsmål. Er det fordi du føler deg ensom, og søker andre i samme situasjon? Er det mest for din egen bekreftelse, at du egentlig ikke går glipp av noe? Eller er det for å vise at du er kritisk og selvstendig, og trenger ikke følge "strømmen"?

 

Eller kan det være at du rett og slett faktisk ikke vet hvorfor folk kysser? Isåfall vil jeg råde deg til å komme deg bort fra PC`n en stund (se bildet i mitt forrige innlegg).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

seg har jo noe for seg. det er godt, og det lager flere mennesker. kyssing og klining gjør ingen av delene slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

seg har jo noe for seg. det er godt, og det lager flere mennesker. kyssing og klining gjør ingen av delene slik jeg ser det.

 

Folk liker ulike ting, ikke alle er like keen på klining. Fair enough.

 

Men om du ikke synest klining/kyssing er noe godtkan det jo være at du gjør det feil...

Lenke til kommentar

seg har jo noe for seg. det er godt, og det lager flere mennesker.

Er det nødvendigvis noe positivt i seg selv?

 

Det er godt, fordi vi mennesker er programmert til å tenne på det motsatte kjønn fordi det bringer vår art videre. Det er ikke bare «putte penis i vagina» vi er programmert til å like.

Lenke til kommentar

Tror topic-starter ønsker å vite psykologien bak hvorfor folk å gjøre noe så uhygenisk. Kultur? Symbol på kjærlighet? Tennende? Har dette i såfall vært tidligere?

Uhygienisk?... Vil heller si at det forsterker samband ved at man viser kjærlighet, men også gir nytelse for folk flest, tror også det vil forsterke immunforsvaret om det skulle være noen få "slemme bakterier" :) Spytt er nok ikke så skittent det er jo bare vanlig kroppsvæske som begge parter har, og ikke minst inneholder det enzymer som holder de fleste bakterier unna. Vil også tro at sex er langt mindre hygienisk en klining. Uansett lever en nordmann generelt i et altfor sterilt miljø som kan derimot gi bieffekter som astma og allergi. Spesielt for neste generasjon...

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Man kan si at kyssing har med reproduksjon og gjøre. Ved kyssing vurderer man partneren (det er en hel del kjemekalier som utveksles, man vurderer kroppsholdningen, berøringen bla) og man kan etter dette vurdere om man finner partneren genetisk tiltrekkende, eller avtrekkende.

 

Og menn og kvinner bruker kyssing ulikt. Kvinner for og vurdere partneren, menn for og få sex.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...