Gå til innhold

Komplett begynt å bli meget trege til hentelager?


Kompletts leveringstid til hentelager  

87 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring med leveringstiden siste 6 mnd? (varer som er på lager)

    • Får nesten alltid varen dagen etter når jeg bestiller før kl. 09:00.
    • Tar av og til lengre tid
    • Kan ofte gå 2-3 virkedager
    • Tar nesten alltid over 3 virkedager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så gikk ikke alt så smooth alikevel. Sendingen min består av to kolli, hvorav kun den ene har ankommet utleveringstedet mitt for tollpost. Hit kommer de dagen etter sending, og ankom da i går. Selv i ettermiddag var ikke nr 2 der. Og måtte da kontakte tollpost for å høre hva de hadde mottatt, og så komplett som sier at den står igjen der, og at jeg vil få beskjed når de vet hva som har skjedd. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg tipper og håper problemene de har hatt siste 6-8 måneder retter seg over sommerferien. Jeg er kjempefornøyd kunde gjennom mange år, derfor virker denne perioden litt merkelig.

 

Helt enig med deg. Jeg har stort sett valgt komplett grunnet stort vareutvalg, eget lager hvor det meste er på lager, og ikke minst trygghet og service. Ikke de billigste, men ikke mer enn at det er verdt det.

 

Derfor er det synd når det blir lengre perioder med tull. Satse på det går bra, for det er ingen pr dags dato som kan erstatte dem, selv om det finnes andre brukbare aktører og.

Lenke til kommentar

Etter at jeg ringte på tirsdag, ble ordren min endelig plukket og oppdatert til "sendt", men så stoppet det opp igjen. Har fortsatt bare mottat melding om sending, og et ugyldig sporingsnummer.

 

Skulle nok ha gjort som jeg tenkte på tirsdag, og avbestilt, men siden de lovte å få pakket og sendt i løpet av dagen lot jeg være.

 

Ser ut som komplett har "litt" problemer med logistikk om dagen :whistle:

Lenke til kommentar

Interessant å komme over denne tråden!

 

Jeg har egentlig alltid vært fornøyd med komplett. Men nå skurret det litt for meg.

 

Denne gangen benyttet jeg meg av komplett.no ved kjøp av tv kun pga pick-up-point muligheten.

 

Varene ble bestilt Onsdag 13.07 klokken 21.00 nøyaktig, ordren ble oppdatert med sendt torsdag 14.07 klokken 12.07 og jeg forventet meg at de var ankommet hentelageret idag 15.07 klokken 1500 når jeg ringte dem. For det første var det ikke lett å komme i kontakt med pick-up pointet via telefon, snek meg til det ved å ringe Jernia som ligger i samme bygget.

 

Her har de altså idag mottatt veggfestet, men ikke tv'en. Det er jo hærlig. De har altså klart å legge igjen tv'en i sandefjord, men sende meg veggfestet. Personen på pick-up-pointet ga meg god service og skulle registrere sak på dette.

 

Men jeg var nysgjerrig i etterkant, og ringte komplett sentralt for å høre hva som var skjedd. Her ble jeg møtt med lite forståelse og kun replikker som lød "dette får ikke jeg gjort noe med, jeg vet ikke mer enn de på hentelageret, den kommer nok på mandag" osv.

 

Denne gangen angrer jeg faktisk litt på handling med komplett, og vurderer å sjekke ut andre ting neste gang.

Lenke til kommentar

Har selv vært kunde hos Komplett i mange år. Kjøpte nylig en PC derfra som de skulle sette sammen for meg, da jeg knapt finner tid til den morroa lenger. Anyways, sto på siden demmes at det tok opptil 12 dager. Men pcen kom forøvrig på pickup-pointet i S.Fjord etter bare 5 dager. Så jeg klager ikke.

Tror det er veldig tilfeldig for tiden om hvordan leveringen blir.

 

Kommer absolutt til å fortsette å kjøpe mine komponenter til pcen hos Komplett i flere år fremover med mindre noe drastisk skulle skje. Dvs hvis det kommer en bedre aktør inn i bildet, Komplett legger ned eller lignende. :)

Lenke til kommentar

Bestilte også en komplett pc ifra dem, fikk beskjed også at det kunne ta 12 dager. Det tok 4 dager og hentet den på pick-up-point i Sandefjord.

 

Maskinen fungerer som en drøm men var en høyfrekvent pipe lyd i strøm forsyningen, komplett sendere en ny i posten uten at jeg behøver å sende den defekte i posten først. Bedre service og hyggelige personale skal en lete lenge etter.

 

Bestilt en skjerm igår, den er pakket og klar allerede slik at posten får den ut på veien allerede i natt/morgen tidlig...

 

Er utrolig fornøyd med komplett!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Komplett sitt lager jobber fra 05.00 til 24.00 et par dager, men de jobber ikke lørdag. Lørdag er lageret stengt... PC-bygger avdelinga jobber mandag til fredag... Tipper du har pakken din på mandag eller tirsdag jeg, Nitrius... Ring tidlig på mandag når de åpner (kl 08.00) og si at du MÅ ha den idag. :)

 

Fytterakkeren: Tar veldig forskjellige tider med Posten... Normalt tar det alt fra et par timer til 2 dager til varen er plukka og klar til sending hos Komplett, også roter ofte Posten mye, og bruker gjerne 3-4-5 dager på å få sendt pakka et par mil...

Lenke til kommentar

Problemet var ikke posten. Varene ble sendt med tollpost, de var det heller ikke noe problem med. De klarte å levere på under 24 timer, det så en jo på pakkesporingen på "Min side" på komplett sin side.

 

Det var lagerførte varer det var snakk om, så da må jo feilen ligge hos komplett en plass.

 

Edit: Med feil mener jeg treghet, 9 dager for å få varene ut døra blir for dårlig.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Jan, Plukket, da er de igang med byggingen. Tilslutt, når den er ferdig, vill det stå Sendt. :)

 

Fyttirakkeren; Enig, 9 dager er for lang tid.. Har det gått 2 dager, bør du ringe å spørre, for det hender at ordrer blir ''glemt'' i systemet... Husk at Komplett sender ut en ordre hvert 24 sekund, da er det ikke rart at noen må gå i glemmeboksen, SELVOM det absolutt ikke bør skje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...