Gå til innhold

Komplett begynt å bli meget trege til hentelager?


Kompletts leveringstid til hentelager  

87 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring med leveringstiden siste 6 mnd? (varer som er på lager)

    • Får nesten alltid varen dagen etter når jeg bestiller før kl. 09:00.
    • Tar av og til lengre tid
    • Kan ofte gå 2-3 virkedager
    • Tar nesten alltid over 3 virkedager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten stund siden jeg handlet der sist nå. La inn en ordre istad, men fant ut at jeg skulle ha med en ting til like etterpå. Avbestilte dermed den første ordren, og alt så ok ut. La deretter inn den nye som var lik den forrige + ny vare. Da så jeg at den første bestillingen fikk status Åpen/kansellering avvist.

 

Finner ingen info om dette på komplett. Kanselleringer på Åpen har alltid fungert fint. Jeg må vel ta kontakt med kundeservice jeg nå så jeg ikke ender opp med to nesten identiske ordre?

 

Håper virkelig ikke dem er så trege som det framgår her enda. For de har vært stort sett svært kjappe før. Men siste ordren min var i April, da virka alt normalt.

 

Men jeg er helt enig i at disse problemene er noe de BURDE ha informert om på sine egne nettsider. Det er helt latterlig at denne infoen kun legges ut på 3-parts nettsteder. Informasjon som er relevant til mitt kjøp forventer jeg å finne hos komplett.no selv. Alle kan oppleve problemer, og da er det bare å være ærlig og åpen om det og korrekt informasjon. Å holde kjeft og late som ikke noe før kjøp er svært negativt.

 

Men nå skal jeg ikke svarmale for mye før jeg ser åssen det går. Har iallefall vært meget fornøyd før og håper det kan fortsette slik.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Har en bestilling inne som har stått som "plukket" siden tirsdag i forrige uke. Varen er fortsatt 100+ på lager så det er ikke det som er problemet. Prøvde nettopp å ringe kundeservice uten hell, 30 min med musikk på øret fram til klokken ble 17:00, da stenger kundeservice linjene. Har i skrivende stund stått 29min i kø på "kjøpshjelp" .. samme musikken der også.

 

Skrev mail til risros(a)komplett.no på fredag formiddag, men har ikke fått noe svar.

 

Virker som komplett har tatt fullstendig sommerferie uten å informere noen om redusert kapasitet på utsendelser eller hos kundeservice. Ikke særlig fornøyd med dette, selv om jeg har forståelse for at det er ferietid!

Lenke til kommentar

Lignende erfaring, bestilte en skjerm på onsdag, står 1000+ på lager, så det skal ikke være fare for at de har gått tomme. I dag, mandag, ringer jeg dem ca 13.30, kommer gjennom rundt 14.00 (!), og får snakket med en forsåvidt hyggelig og hjelpsom kar som undersøker hvorfor den fortsatt står "Frigjort for plukk". Han sier de ikke har noen forklaring på lageret, og at den skal gå ut i løpet av en time.

 

Den har fortsatt ikke blitt sendt.

 

Blir litt skuffet over at jeg blir fortalt at den skal gå ut i dag, så blir den ikke det. Skjermen i seg selv er ingen krise, har da den gamle, men det er prinsippet.

 

Leser også på fB-siden deres om folk som har sittet timer og ventet i telefon. Ikke akkurat tipp-topp kundeservice det her.

 

Gir dem ikke opp da, dette er første gangen jeg har hatt problemer av noe slag med Komplett.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er det nok redusert bemanning pga. ferieavvikling, men siden dette er noe jeg har opplevde på 5-6 ordre siden januar så er det litt for mye om det ikke kommer en offentlig melding og en kraftig innskjerpelse. Om det skjedde innimellom, som det har gjort før, så hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig.

 

Ellers har jeg alltid vært meget fornøyd med komplett i alle aspekt og spesielt RMA og trygghet, det er derfor dette siste halve året gjør meg både frustrert og forunderet over hva som egentlig foregår i selskapet. Man skal ikke spekulere men det er vanskelig å se bort fra at dette skjer etter nytt eierskap/ledelse. Ellers har jo Amentio/Datakjeden som ligger under samme eierskap slitt kraftig siste året.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det nok redusert bemanning pga. ferieavvikling

 

Helt greit for meg det, er ingen krise, har en brukbar skjerm fra før. Men er litt prinsippet bak det, da kan han heller si at det er forsinkelser pga X og Y årsak enn å si at de på lageret sa de skulle få den ut i løpet av en time.

 

Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med levering fra Komplett. Senest 3 uker siden kjøpte jeg en laptop derfra som jeg bestilte på en onsdag kveld og fikk på fredag.

Lenke til kommentar

Forrige gang ventet jeg faktisk i over 2 uker på at varene skulle komme til pick-up point i fr.stad. Og når jeg kom for å hente, hadde de klart å splitte pakken i to. Dermed hadde kun den ene kommet, ringte umiddelbart inn til komplett og klagde. De sa at jeg skulle vente litt, og 5min senere sa de at den andre pakken også var der. Men de hadde ikke klart å scanne inn pakken i Fr.stad. Endte med at jeg ringte igjen, denne gangen noen andre jeg møtte i telefonen. Han var veldig hjelpsom og fikk kontakt med hun som jobbet i pick-up point og lærte henne hvordan hun skulle få levert ut den uscannete pakken ^^, MAS MAS MAS, ikke fornøyd!

Lenke til kommentar

Er litt artig at så fort det blir noe problemer så blir det opprettet forum diskusjoner osv....spesielt når en vet at Komplett i årevis har levert noe av den beste service i bransjen.

 

Egentlig et veldig godt poeng.

 

Nå er jeg stort sett fornøyd med dem, og tok kontakt med dem i dag. Fikk god hjelp, og skjerm er på vei ganske raskt.

Lenke til kommentar

Er litt artig at så fort det blir noe problemer så blir det opprettet forum diskusjoner osv....spesielt når en vet at Komplett i årevis har levert noe av den beste service i bransjen.

Litt artig at du ikke får med deg at dette ikke er "noe problemer" men gjentatte problemer. Selv har jeg handlet hos komplett i over 10 år og ikke opplevd lignende.

Lenke til kommentar

Varene mine ankom i dag, så for min del gikk alt som normalt, bortsett fra kanseleringen av første ordre som jeg fikk en forklaring på. Så personlig skal jeg ikke klage på noe.

 

Men for de som opplever problemer, så minner dette meg litt om kaoset de hadde da de bygde om lageret og fikk robot systemet. Da var det også mye tullball en periode. Men etter det så har det gått unna som bare rakkern siden for min del. Men når de har hatt lignende perioder med tull så er det rart de ikke har lært når de skal gjøre større oppgraderinger. Informasjon til kunden om at forsinkelser kan oppstå, og hvorfor skader aldri uansett. Bedre det enn at folk begynner å lure og blir irriterte. Har man fått den infoen har man et reelt valg før man bestiller om man vil ta sjansen eller prøve å finne det et annet sted først. å Holde kjeft for å få inn mest ordre midt i en omorganisering eller hva de gjør er ikke det lureste på lang sikt. Den lille infoen som tydligvis er lagt ut er på 3 parts nettsteder som Twitter. Det blir litt latterlig i mine øyne, da slik informasjon bør være på komplett.no sine egne sider også. Andre steder for eventuelt komme i tillegg.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Fikk beskjed av komplett idag at dem jobber seg igjennom bestillinger og at det vil ta ca 12 dager før maskinen min blir sendt....litt tid men har forståelse for at det er ferie og maskineriet ikke er like raskt som ellers.

At man har backlog under større ferieavvikling er helt normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...