Gå til innhold

Hvordan burde man reagere om man blir kalt for en nerd?


Anbefalte innlegg

I dagens samfunn er nerd et ord som ofte blir brukt, gjerne til elever som er flinke på skolen. Er selv en av disse elevene som utsatt for slike verbale angrep. Nerd regnes vel som et skjellsord, og hvordan bør man reagere når man blir kalt slike ting? Bør man se positivt eller negativt på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kalle «nerd» for et skjellsord syns jeg blir å ta i. Du må egentlig se på konteksten: «Din jævla nerd» er nok ment negativt, men lillebror har flere ganger sagt at «når jeg blir stor vil jeg bli nerd som Runar», og da blir jeg ikke akkurat sint.

 

Personlig ville jeg ikke reagert på noen av eksemplene, bare ignorert det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å kalle «nerd» for et skjellsord syns jeg blir å ta i. Du må egentlig se på konteksten: «Din jævla nerd» er nok ment negativt, men lillebror har flere ganger sagt at «når jeg blir stor vil jeg bli nerd som Runar», og da blir jeg ikke akkurat sint.

 

Personlig ville jeg ikke reagert på noen av eksemplene, bare ignorert det.

Det er egentlig hva jeg gjør. Mange er bare misunnelige uansett :D

Lenke til kommentar

Kommer vel ann på hvordan du er som person og sammenhengen det blir brukt i. Om du er en gamer, men som fortsatt er relativt "normal", og noen kaller deg nerd så er det vel ikke noe big deal. Samme er vel hvis du får god karakter på en prøve og noen sier "Saatan, du er så sykt nerd!!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer vel ann på hvordan du er som person og sammenhengen det blir brukt i. Om du er en gamer, men som fortsatt er relativt "normal", og noen kaller deg nerd så er det vel ikke noe big deal. Samme er vel hvis du får god karakter på en prøve og noen sier "Saatan, du er så sykt nerd!!"

For å si det sånn: er ikke noen stor gamer :p Er en ekte idrettsmann, med bedre klesstil osv enn de fleste ;)

Lenke til kommentar

Kommer vel ann på hvordan du er som person og sammenhengen det blir brukt i. Om du er en gamer, men som fortsatt er relativt "normal", og noen kaller deg nerd så er det vel ikke noe big deal. Samme er vel hvis du får god karakter på en prøve og noen sier "Saatan, du er så sykt nerd!!"

For å si det sånn: er ikke noen stor gamer :p Er en ekte idrettsmann, med bedre klesstil osv enn de fleste ;)

 

Kult :)

 

Edit: Trodde du lagde tråden fordi noen hadde kalt deg en nerd.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Kommer vel ann på hvordan du er som person og sammenhengen det blir brukt i. Om du er en gamer, men som fortsatt er relativt "normal", og noen kaller deg nerd så er det vel ikke noe big deal. Samme er vel hvis du får god karakter på en prøve og noen sier "Saatan, du er så sykt nerd!!"

For å si det sånn: er ikke noen stor gamer :p Er en ekte idrettsmann, med bedre klesstil osv enn de fleste ;)

 

Kult :)

 

Edit: Trodde du lagde tråden fordi noen hadde kalt deg en nerd.

det med idrettsmann blablabla, var ikke sånn ment (Forstod ironien i det :D )

 

Ja, jeg blir kalt det, for jeg er god på skolen i tillegg

Endret av jespio19
Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som nerd, men er vel fortsatt relativt normal.

 

Personelig synes jeg det er to forskjellige ting og være nerd og geek, ved at som nerd så kan du være "fotball nerd", "trenings nerd", "data nerd" osv.

Men geek er mer sånne som sitter inne hele tia, litt små rare sosiale antenner og kanskje ikke det som vil bli sett på som "normal"

Lenke til kommentar

Kommer vel ann på hvordan du er som person og sammenhengen det blir brukt i. Om du er en gamer, men som fortsatt er relativt "normal", og noen kaller deg nerd så er det vel ikke noe big deal. Samme er vel hvis du får god karakter på en prøve og noen sier "Saatan, du er så sykt nerd!!"

For å si det sånn: er ikke noen stor gamer :p Er en ekte idrettsmann, med bedre klesstil osv enn de fleste ;)

 

Kult :)

 

Edit: Trodde du lagde tråden fordi noen hadde kalt deg en nerd.

det med idrettsmann blablabla, var ikke sånn ment (Forstod ironien i det :D )

 

Ja, jeg blir kalt det, for jeg er god på skolen i tillegg

 

Hahaha, sorry. Skrev det først litt ironisk, men så la jeg til smilyen siden jeg fikk litt dårlig samvittighet.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Si, hva mener du med det? De fleste har ikke noe godt svar og vil bli stående igjen som en tulling.

Det er et veldig godt triks og besvare ting en ikke liker med spørsmål.

 

 

 

En kan spørre "Hvorfor sa du det?" "Mener du det negativt?" de fleste vil bli stående som et spørsmålstegn når de får uventede spørsmål. Andre kan svare slikt som "Jeg sa det bare for og terge deg" eller "Jeg mente det positivt". Uansett så vegrer de aller fleste seg for og tulle/terge/plage/ si noe ugjennomtenkt til folk som er såpass oppegående at de kan risikere å drite seg ut :)

 

 

Egentlig så tror jeg bare de som sier "Du er neerd" kjeder seg og sier noe dumt for å få tida til og gå, samme skala som du er teit, dum, feit, kjedlig, rar osv. Det dummeste en kan si om en vil de skal slutte er vel "Nei jeg er ikke det!" Annet en kan si om en ikke vil stille spørsmål, og folk sier det bare for og si det er vel "Ja jeg vet det jeg er kjempefeit" "Ja jeg vet det jeg er erkenerd" Gjenta og det samme så blir det veldig kjedlig vertfall lite morsomt og påpeke det.

 

Det er egentlig det samme med all slik terging sier Jesper for eksmepel "Jeg er dårlig i Tysk" da er det ikke så gøy for andre og påpeke at Jesper er dårlig i tysk etter han har sagt det selv.

 

Når de ikke får noe ut av det så slutter de som oftest selv, de aller, aller fleste vertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør ikke reagere i det hele tatt.

Hvis man viser sinne har man "tapt", samme om man føler at man må forsvare seg.

 

Å være like urørlig som et fjell, og drite hva i andre sier, er en veldig god strategi.

Da snakker jeg ikke om å ignorere, men å ikke føle verken behov for å ignorere eller si noe tilbake.

Som om ordene ikke hadde noen betydning i det hele tatt.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...