Gå til innhold

Hvordan burde man reagere om man blir kalt for en nerd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt snodig å ta det som eit kompliment når avsendar ikkje meinte det sånn. I ordets rette betydning kan ein tolke "nerd" som positivt, men når det blir brukt med negativ lading blir det litt feil. Avsendar kan sjølvsagt bli satt ut av at du tar det som eit kompliment og sånn sett snu situasjonen til din fordel.

Lenke til kommentar

Nevnte aldri noe om "master i matematikk", utdannelse er irrellevant for ens nerdestatus, for er mange personer som er SIVING innen IT/IKT og som ikke har det minste til felles med med mange av de folkene som dominerer "Programmering og webutvikling"-underforumet her på diskusjon.no.

 

Nerd er for det meste at man er flink til andre ting enn sport, (hvertfall er det definisjonen en amerikansk 'high school'-elev ville brukt).

 

Hvorfor vil man være "kul"?? for de "kule" personene på min ungdomskole, og videregående var mennesker som var dumme som brød. Nei takk, jeg vil heller bli stemplet som en nerd, og det med jobber, så er det slik at i yrker nerder går til er det forstått at man er kanskje ikke så flink med mennesker, (man setter ikke en innadvendt nerd på salgstaben sin :p ). En datanerd som sitter i et kontorlandskap å programmerer hele dagen trenger bare det mest grunnlegende av sosiale antenner.

 

men en av grunnene til at nerder har i manges sinn blitt en innadvendt person med dårlige sosialiseringsevner er litt pga sykdommen "Asberger" som er en autismeform som gjør folk "sykelig sjenert" OG veldig ofte fokusert på en bestemt ting. Flere har spekulert i om at Bill Gates har nettopp dette.

 

Men nå er vi så lang off topic at vi nesten er over horisonten, mitt oprinnelige poeng står: det er absolutt ingenting galt med å være nerd, og i manges øyne, inkludert mine er det positivt. Til og med modellspirene av noen medelever mens jeg gikk på skole, respekterte meg kanskje ikke fordi jeg var "kul" men gjett hvem de kom til for å løse dataproblem, eller lære bilderedigering? det var meg, NERDEN ;)

 

Nerder er akkurat som fotballinteresserte, vi bare liker datamaskiner og naturfag, mens de kule liker sport og gym, vi kler oss ut som narutokarakterer for å vise hva vi bryr oss om, fotballinteresserte går i fotballtrøyer, eller sjerf!

 

-frank

 

Jeg tror du må våkne opp fra fantasiverdenen din som tydeligvis er basert på amerikanske high school filmer. En "kul" person trenger ikke være et rasshøl som går med fotballlag-jakke og kjører mustang, men vil bare si at personen er trivelig å tilbringe tid med.

 

Jeg tror nok ingen blander autister og nerder.

 

Nerder kan fint få jobb, men den opprinnelige posten din fikk det til å virke som om nerder er de som får de bra jobbene, mens "normale" må være vaskehjelp på skole. Sannheten er nok en helt annen, og typiske nerdejobber er ikke spesielt godt betalt, høyt respektert eller hard kamp om.

 

Du får det til å virke kjempebra at modellen og hunkene kommer til deg for at du skal gjøre leksene deres. Godt for deg, du liker å bli sett ned på. Jeg synes bare det hadde vært en bedre løsning om du kanskje hadde oppført deg mindre blærete (nå antar jeg mye, ikke ta det personlig) slik at folk ikke hadde tenkt på deg som en hjelpelærer, men heller en kar de kan invitere på grilling ved stranda. Er det bedre å formatere pc'n til modellen enn å rote med henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...