Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det Zelda spillet der blitt til et lanseringspill hadde jeg kjøpt Wii U for 5000kr lett!!

 

Bra at Nintendo tok å fokuserte på Nintendo 3DS på pressekonferansen, skal bli gøy med Zelda, Super Mario 3DS (som forøvrig så dritlekkert ut), Luigis Mansion 2, Mario Kart, Kid Icarus og Super Paper Mario 3D iløpet av årene som kommer :)

 

Og skjønner ikke de som sier at eshop sine priser er dårlige, grunner for min del at prisene er bra fordi de retrospillene der er mye mer nostalgisk en spill på tablet, Iphone, iPod osv...

 

Herlig tid til å være en Nintendo 3DS eier!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Og skjønner ikke de som sier at eshop sine priser er dårlige, grunner for min del at prisene er bra fordi de retrospillene der er mye mer nostalgisk en spill på tablet, Iphone, iPod osv...

 

Herlig tid til å være en Nintendo 3DS eier!

 

En bra ting med prisene er at de er forskjellige. Det er ikke automatisk en 50-lapp for et nytt spill. Bedre spill koster litt mer, men er verdt det. :)

Lenke til kommentar

Fant en del billige 3DS spill på amazon til £12.99 - £19.99 med gratis frakt (som er under 200kr)

 

Super Street Fighter 4: 3D Edition £19.99

Pilotwings Resort £19.99

Nintendogs+Cats Golden Retriever + New Friends £19.99

Nintendogs+Cats Toy Poodle + New Friends £19.99

Nintendogs+Cats French Bulldog + New Friends £19.99

Ridge Racer 3D £19.99

Puzzle Bobble Universe £12.99

Super Monkey Ball 3D £14.99

PES 2011 3D £17.08

 

Og litt dårlig nyheter folkens, Metal Gear Solid 3DS har dårlig framerate! Vi snakker om N64 framerate der den kan gå ned til 15fps, noe som er dårlig.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Jeg startet såvidt på Zelda: Link's Awakening igår kveld, men fant ikke helt ut av lagringen. Traff på en fyr som sa at du måtte trykke på alle knappene samtidig. Prøvde det, men da dukket det bare opp noe restore-greier. Måten jeg har lagret på foreløpig er å gå inn et hus og ut igjen for så å la meg selv bli drept og så trykke save and exit. Men det må da være en enklere måte å lagre på?

 

Du må holde nede A, B, Start og Select og velge Save and exit. Eller du kan dø. Idiotisk system.

 

Fant en del billige 3DS spill på amazon til £12.99 - £19.99 med grOg litt dårlig nyheter folkens, Metal Gear Solid 3DS har dårlig framerate! Vi snakker om N64 framerate der den kan gå ned til 15fps, noe som er dårlig.

 

Det er bare en demo. De vil nok optimalisere det en god del før release. Btw du har fått med deg at det bruker en cartridge som er dobbelt så stor som de vanlige? De vanlige er på 2GB, men denne er på 4GB. Det lover bra for senere spill. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er bare en demo. De vil nok optimalisere det en god del før release. Btw du har fått med deg at det bruker en cartridge som er dobbelt så stor som de vanlige? De vanlige er på 2GB, men denne er på 4GB. Det lover bra for senere spill. :)

Ja, det har jeg fått med meg. Synes det bare var litt synd at forfatteren klaget så mye om spillet.

 

 

Da står en svart 3DS i lading her hos meg. :w00t:

Gratulerer med din nye 3DS :D

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Jeg startet såvidt på Zelda: Link's Awakening igår kveld, men fant ikke helt ut av lagringen. Traff på en fyr som sa at du måtte trykke på alle knappene samtidig. Prøvde det, men da dukket det bare opp noe restore-greier. Måten jeg har lagret på foreløpig er å gå inn et hus og ut igjen for så å la meg selv bli drept og så trykke save and exit. Men det må da være en enklere måte å lagre på?

 

Du må holde nede A, B, Start og Select og velge Save and exit. Eller du kan dø. Idiotisk system.

 

Se der ja, der fikk jeg det til. Takk skal du ha! Men det var jo unødvendig tungvint å trykke på alle de samtidig da.

Lenke til kommentar

 

 

Og litt dårlig nyheter folkens, Metal Gear Solid 3DS har dårlig framerate! Vi snakker om N64 framerate der den kan gå ned til 15fps, noe som er dårlig.

 

Seriøst? hvor fant du ut dette? Ufattelig om Konami kan slippe et spill i en slik tilstand - og enda mer tragisk blir det når spillet (velfortjent) selger dårlig, og Konami stopper å støtte plattformen. Tredjepartsutviklere og Nintendo altså, hvorfor er det alltid slik?

 

@nKyb: Hjertelig! Gleder meg til å spille. Fikk Rayman også og venter på Ocarina of Time.

 

Jeg hadde faktisk Link's Awakening, men jeg greide aldri å runde det. Er det originalt, eller pusset opp litt?

 

Det er ikke orginalen, det er DX-versjonen som kom til Game Boy Color, altså har den farger, en ekstra dungeon og sikkert noe mer. Den PC-versjonen onkelen din kjøpte i Thailand tipper jeg forøvrig ikke var helt lovlig... Nintendo gir jo som oftest ikke ut spillene sine på PC :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde Rayman på PC, ikke Link's Awakening.

Lol, trodde du mente Link's Awakening jeg også.

 

 

 

Og litt dårlig nyheter folkens, Metal Gear Solid 3DS har dårlig framerate! Vi snakker om N64 framerate der den kan gå ned til 15fps, noe som er dårlig.

 

Seriøst? hvor fant du ut dette? Ufattelig om Konami kan slippe et spill i en slik tilstand - og enda mer tragisk blir det når spillet (velfortjent) selger dårlig, og Konami stopper å støtte plattformen. Tredjepartsutviklere og Nintendo altså, hvorfor er det alltid slik?

Vel, det er snakk om E3 demoen da. Dette er bare en snikktitt fra en spilljournalist og han mener dette er en tragedie da nesten ikke noe stemmer, både framrate og kontroll.

 

Siterer det med framrate problemet

 

Despite my flawless logic, the game runs noticeably worse than its PS2 counterpart, with framerate hiccups, graphical tearing, and control delays. Even with the 3D off, I’d guess that it’s going at a wobbly 30FPS, dipping down around 20 for the most part, and sometimes going as low as 15 when you turn on the 3D. This completely ruins the sense of immersion, causing things to look as though they’re moving in very unnatural ways, too slow for the human eye to believe.
Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Samme som Wiimoten om jeg husker riktig. Dette sa vel Reggie da han ble intervjuet av SpikeTV/Gametrailers Geoff Keighley. Det ble diskutert rekkevidden på WiiU kontrollen og Reggie nevnte med at Wiimoten hadde rimelig bra rekkevidde og vi vil se samme teknologi på WiiU kontrollen.

Lenke til kommentar
Se der ja, der fikk jeg det til. Takk skal du ha! Men det var jo unødvendig tungvint å trykke på alle de samtidig da.

 

Uten at jeg har prøvd det for mye antar jeg det er jevnlig autosave i samme stil som f.eks Diablo 2, så du trenger ikke save manuelt før du avslutter. Skal teste det mer i helgen, men jeg fikk Duke Nukem Forever i posten i dag og er litt indisponibel for en stund. :p

'

@Cloudemyx: Grattis! Trenger du tips til spill anbefaler jeg Ghost Recon: Shadow Wars på det sterkeste. Jeg ville glatt kjøpt det om det så kom en port til PS3 eller PC (om jeg ikke hadde det til 3DS, sevlsagt.)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Vet vi hvilken teknologi som er mellom WiiU-konsollen og kontrollerpaden?

 

Dette har jeg også lurt på - blir glad om noen finner ut av dette!

 

Samme som Wiimoten om jeg husker riktig. Dette sa vel Reggie da han ble intervjuet av SpikeTV/Gametrailers Geoff Keighley. Det ble diskutert rekkevidden på WiiU kontrollen og Reggie nevnte med at Wiimoten hadde rimelig bra rekkevidde og vi vil se samme teknologi på WiiU kontrollen.

 

Ok, det er jo imponerende om det er riktig. Denne gangen skal det jo sendes et svært bilde uten lag. Men jeg har vel ikke nok teknisk innsikt til å si om det høres mulig ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Ok, det er jo imponerende om det er riktig. Denne gangen skal det jo sendes et svært bilde uten lag. Men jeg har vel ikke nok teknisk innsikt til å si om det høres mulig ut eller ikke.

Ja, det er nettopp det, det skal overføres video fra konsollen til paden. Det er nok ikke nødvendig med 1080p på den lille skjermen, men video må sendes via blåtann uansett. Det er også ekstremt viktig at det ikke blir merkbar forsinkelse på bildet. Noen som har eksempler på mediasentre eller andre dingser som streamer video over blåtann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...