Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Another Code R foran Mario Galaxy-spillene? Fikk veldig lyst til å prøve det.

 

Eller ser specsene ut til å være rimelig realistiske. En del bedre enn X360/PS3, men langt fra siste skrik. RV770 er fra 2008, Power6 fra 2007. Passer godt sammen med at Nintendo trolig ønsker en meget konkurransedyktig pris fra starten av. Custom IBM-prosessor og AMD-grafikk forsikrer nok bakoverkompabilitet også. I det hele tatt troverdig, men kan jo også være en gutt som har kost seg på gutterommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mutant Mudds, nytt retro inspirert platformspill fra Renegade Kid på vei til E-shopen.

Ser herlig fargerikt og retro ut, så digg at det kommer 2d spill til 3DS også.

Det vil benytte seg av 3d effekten når en hopper mellom bakgrunnen og forgrunnen.

Spent på dette, elsker sidescrollende platformspill :)

 

919776-8-1306834574384.jpg

919776-8-1306835012694.jpg

 

Sjekk ofisielle nettsiden for flere bilder og info.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Another Code R foran Mario Galaxy-spillene? Fikk veldig lyst til å prøve det.

 

Bare sånn for å advare, det er et veldig "tregt" spill i forhold til andre spill. Hele spillet består nesten kun av dialog og lesing, samt en del gåter. Men om du liker det vil du nok like spillet. Jeg elsket historien, musikken, og dialogene var svært godt skrevet. Du blir på en måte veldig godt kjent med alle folkene du treffer på. Noen samtaler kan kanskje drøye ut litt lenge, men jeg synes ikke det gjorde noe :)

 

 

@taterfyrings: Ser du har SMG på topp og SMG2 helt nede på 4. plass. Ganske interessant egentlig. Kan jeg spørre hvorfor du likte SMG såpass mye bedre? :)

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Glimrende anmeldelse av Dead or Alive Vikingkylling! Selv er jeg ikke så glad i fightespill på håndholdt, så jeg står nok over, men hvis jeg hadde likt det bedre, så ville den anmeldelsen vært nok til å selge det til meg :)e høyt :)

 

Bra dere likte den. :) En ting jeg glemte i farten er at i Survival og Arcade kan vi trykke Continue når vi er ferdige for å starte på nytt igjen, så spesielt i Survival får vi mest mulig slossing og minst mulig død-tid. Dette er et stort pluss mange andre spill overer. I stedet for å bruke masse tid i menyer får vi sloss. :)

 

En annen ting er StreetPass. Jeg har ikke prøvd dette selv, men det fungerer på samme måte som i SSFIV3D ved at du samler figurer og gjør dem klar til slossing, Når du har på 3DSen og møter andre med DoA:D vil figurene dine sloss mot figurene til den andre personen. Aner ikke helt hvordan det systemet fungerer, men det sier sitt at StreetPass og SpotPass har blitt mer populært enn 3Den mange steder so i Japan og USA. (men der har de til gjengjeld store byer med flere millioner innbyggere. Jeg bor for tiden i en liten idiotby med ca tre tusen innbyggere. Det blir liksom ikke helt det samme.) :p

 

Mutant Mudds, nytt retro inspirert platformspill fra Renegade Kid på vei til E-shopen.

Ser herlig fargerikt og retro ut, så digg at det kommer 2d spill til 3DS også.

Det vil benytte seg av 3d effekten når en hopper mellom bakgrunnen og forgrunnen.

Spent på dette, elsker sidescrollende platformspill :)

 

 

Sjekk ofisielle nettsiden for flere bilder og info.

 

Er det bare jeg som synes han nederste fienden ser litt... tvilsom.. ut? :p

 

Another Code R foran Mario Galaxy-spillene? Fikk veldig lyst til å prøve det.

 

Bare sånn for å advare, det er et veldig "tregt" spill i forhold til andre spill. Hele spillet består nesten kun av dialog og lesing, samt en del gåter. Men om du liker det vil du nok like spillet. Jeg elsket historien, musikken, og dialogene var svært godt skrevet. Du blir på en måte veldig godt kjent med alle folkene du treffer på. Noen samtaler kan kanskje drøye ut litt lenge, men jeg synes ikke det gjorde noe :)

 

 

 

Liker du spill med veldig mye dialog og lesing og bare noen få gåter kan jeg ikke anbefale "999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors" nok. Hadde det vært en film ville det nok ha vært nominert for en og annen Oscar, ikke minst for historien. Det er så engasjerende at jeg ble sittende helt til siste slutt uten å klare å legge det fra meg i lengden, og selv om jeg er godt i gang med runde to er det minst like bra nå. For eksempel får du valget om å "huske" alle valgene du tok underveis, så du slipper å huske hva du valgte de forskjellige stedene.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Another Code R foran Mario Galaxy-spillene? Fikk veldig lyst til å prøve det.

 

@taterfyrings: Ser du har SMG på topp og SMG2 helt nede på 4. plass. Ganske interessant egentlig. Kan jeg spørre hvorfor du likte SMG såpass mye bedre? :)

Tror jeg kan svare for han. Da Super Mario Galaxy kom var den veldig nyskapende og spennende å spille det. Galaxy 2 er et bedre spill ja, men den følelsen man fikk fra Galaxy 1 overgår jo alt. (Som da OoT kom ut så var dette det beste spillet ever, men samtidig er andre Zelda spill blitt enda bedre enn OoT)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@taterfyrings: Ser du har SMG på topp og SMG2 helt nede på 4. plass. Ganske interessant egentlig. Kan jeg spørre hvorfor du likte SMG såpass mye bedre? :)

 

nKyb svarte egentlig greit for meg. Super Mario Galaxy kom i 2007, Super Mario Galaxy 2 kom i 2010, så dermed gjorde SMG mye større inntrykk. I tillegg mener jeg i strid med hva de fleste anmeldere synes å mene, at SMG hadde flere minneverdige utfordringer og bedre leveldesign enn SMG2. Jeg mener også at Yoshi var en stor skuffelse i SMG2, og sist så likte jeg rom-temaet i det orginale Galaxy godt, og var dermed skuffet når det var nesten ikke-eksisterende i Galaxy 2. Likevel, spillene er veldig jevne, og spesielt den økte utfordringen og den fantastiske premien du får når du har klart 120 stjerner i Galaxy 2, trekker det spillet opp. Og så skiller det også bare to andre fantastiske spill mellom de på listen min :)

 

Ellers har jeg planer om å spille Another Code R, for jeg likte godt Hotel Dusk, men må prøve å komme meg gjennom DS-spillet først tenker jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med begge to. Før Super Mario Galaxy hadde vi bare SM64 og SM Sunshine, og av disse er det bare SM64 som er et "ekte" Super Mario. Galaxy kom til en ny konsoll og hadde mye bedre grafikk enn selv Sunshine, og gameplayet var ekstremt på godt og vondt. Alt var nesten perfekt. I etterkant er det lett å se at det var en god del som kunne ha vært gjort bedre, og det meste av dette ble rettet opp i Galaxy 2. Problemet er bare at Galaxy 2 føltes mer som en expansion enn fullverdig oppfølger, så selv om det på mange måter er et bedre spill hadde det ikke i nærheten av samme følelse som Galaxy 1.

 

Vi ser det samme til stadighet i andre spill. Zelda: Phantom Hourglass hadde definitivt en del feil, som for eksempel å måtte gå gjennom det tårnet hver eneste gang man skulle litt videre, og det brukte alt for mye tid på båten. Spirit Tracks rettet opp det meste, men det føltes bare som en ny Phantom Hourglass, og ikke som et "nytt" Zelda. Jeg er en stor fan Castlevania til GBA og DS, men strengt tatt er det bare fem identiske spill med minimale forskjeller. Det er ikke før i det siste (Order of Ecclesia) at vi fikk noe nytt, men det gikk tilbake til det lineære pre-Metrovania. Vil de lage en bra oppfølger må de beholde alt som gjorde de første spillene bra, men samtidig finne opp det meste annet på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk sier at Sunshine ikke er et ekte Mario-spill. Greit, det er ikke like revolusjonerende som Mario 64, eller like genialt som Galaxy, men det er likevel et glimrende spill, og regnes definitivt som et ekte Mario-spill av Nintendo selv (bare sjekk boken som fulgte med Super Mario Allstars for Wii, eller brettet basert på Sunshine i Galaxy 2).

Lenke til kommentar

Jeg synes Sunshine og Mario 64 faktisk er de som ligner mest, men det er vel subjektivt hva man får ut av de :) Enten man liker det eller ikke, så synes jeg ihvertfall det er feil å snakke om det som om det ikke er et skikkelig Mario-spill. Så lenge Nintendo mener at det er et skikkelig Mario-spill, så er det vel det.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg alltid synes 3d Mario spill er noe helt annet en 2d spillene.

De elementene 3d spillene har igjen fra 2d spillene har alltid fungert relativt dårlig synes jeg. F.eks ? blokkene er vriene å hoppe under, og fiender en skal hoppe på er også vriene å treffe. Det har alltid føltes feil at de elementene er med når de ikke har fått det til å gli naturlig inn i gameplayet synes jeg.

Det skal ikke være slik at en må gjøre flere forsøk bare for å trampe på en Goomba i Super Mario Galaxy.

 

Jeg er nok mer fan av Mario i 2d, men Galaxy spillene er jo kjempegode da, vel helt til en sitter igjen med de kjedelige stjernene :p

Endret av Santar
Lenke til kommentar

I følge Nintendo trodde de aller fleste (inkludert Nintendo selv) at 2d Mario var død da Super Mario 64 kom, men New Super Mario Bros DS og New Super Mario Bros Wii beviste en gang for alle at 2D og 3D Mario er to helt forskjellige spill. Ser man det sånn er det tre typer Super Mario: 2D, 3D og Sunshine, Alle har visse likhetstrekk, men de er også tre helt forskjellige typer spill.

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg Super Mario Sunshine ikke er SÅ langt unna Super Mario Galaxy. Det kan være fordi jeg var yngre når jeg spilte det, og ikke har "utviklet" en mer kritisk sans. Uansett er det helt klart et skikkelig Mario-spill. Liker egentlig best plattformspill der du skal samle mynter og sånt i hver bane, slik som i Mario 64 og Sunshine. Dette fant man ikke så mye av i Galaxy-spillene, der var det mer mange planeter der det kun var et par stjerner å hente i hver bane.

 

Er veldig spent på hva Nintendo får til med Mario-spillet til 3DS. En slags blanding av SM64 og Galaxy klinger godt i mine ører... Kanskje det er dette spillet som får meg til å kjøpe en 3DS. Det er ikke nok spill til den som rettferdiggjør prisen. Heller ikke Ocarina of Time, jeg fullførte nettopp orginalen og har ikke så lyst å fullføre det igjen etter så kort tid.

Lenke til kommentar

Fullførte Fragile Dreams idag. Et godt spill som var verdt en gjennomspilling, men et stykke unna de beste spillene til Wii. Føler spillet ville vært bedre med en håndkontroller (GameCube), og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke har støtte for det. Det eneste du gjør for å utnytte wii-moten er å peke med lykten, men det hadde fungert bedre med en spake. Kamera og det å snu seg hadde også fungert bedre med en håndkontroller. Det hadde også noen dårlige designvalg, som å backtracke veldig langt for å finne noen ting. Det bruker også samme inventorysystem som RE4, så du går fort tom for plass og må hele tiden finne et bål slik at du kan flytte på ting. Dette tar tid og blir veldig irriterende til slutt. Ellers var grafikken noe av det bedre jeg har sett på Wii, musikken flott og jeg likte historien (selv om den var litt klissete).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...