Gå til innhold

Skaffe alkohol


anubiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 18. Jeg bor i Indre Østfold. Men jeg hørte akkurat på Spotify-reklamen at jeg kan få prikk på rullebladet.

 

En alternativ løsning er å kjøpe alkoholfritt, rive av etiketten og fortelle vennene dine at det er vanlig øl. Da blir de fulle likevel, i hvert fall hvis de ikke har smakt alkohol før.

 

Haha, alle vennene mine har vært fulle før, inkludert meg... Vil jo ha effekten da ;)

Lenke til kommentar

du kan spørre random folk på butikken/i byen. Kjente folk som kunne kjøpe for meg da jeg var under 18, men noenganger spurte jeg randoms om de kunne kjøpe sigg til meg, og det funka xD

 

Ellers kan du bare gå i en butikk og prøve å kjøpe øl og håpe at de ikke spør om legg.Ikke vær nervøs. Gå bort til kassen og oppfør deg helt normal. begynn å finn frem penger med engang. spør de etter legg så rot i lommeboka, lommene og si at shit... den glemte du i bilen eller noe... (gjorde jeg og veninna mi da vi skulle inn på et utested med 18års grense da vi var 16-17 lol)

 

og ja, spørre alkiser er en god ide. Har jeg gjort før og lol. De driter langt faen i om du er under 18. De kan være litt innpåslitne da, vil skravle med deg og sånn, men du får bare holde ut og etterhvert si takk for handelen og at du må dra.

Endret av lillepy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

du kan spørre random folk på butikken/i byen. Kjente folk som kunne kjøpe for meg da jeg var under 18, men noenganger spurte jeg randoms om de kunne kjøpe sigg til meg, og det funka xD

 

Ellers kan du bare gå i en butikk og prøve å kjøpe øl og håpe at de ikke spør om legg.Ikke vær nervøs. Gå bort til kassen og oppfør deg helt normal. begynn å finn frem penger med engang. spør de etter legg så rot i lommeboka, lommene og si at shit... den glemte du i bilen eller noe... (gjorde jeg og veninna mi da vi skulle inn på et utested med 18års grense da vi var 16-17 lol)

 

og ja, spørre alkiser er en god ide. Har jeg gjort før og lol. De driter langt faen i om du er under 18. De kan være litt innpåslitne da, vil skravle med deg og sånn, men du får bare holde ut og etterhvert si takk for handelen og at du må dra.

 

 

jeg blir skikkelig nervøs når jeg prøver å kjøpe røyk liksom, prøvd glemte legg unskyldning før men funka ikke :s

Lenke til kommentar

Jeg er 18. Jeg bor i Indre Østfold. Men jeg hørte akkurat på Spotify-reklamen at jeg kan få prikk på rullebladet.

 

En alternativ løsning er å kjøpe alkoholfritt, rive av etiketten og fortelle vennene dine at det er vanlig øl. Da blir de fulle likevel, i hvert fall hvis de ikke har smakt alkohol før.

 

Haha, alle vennene mine har vært fulle før, inkludert meg... Vil jo ha effekten da ;)

 

Placebo kan skape en illusjon av effekt. Det er verd å prøve hvis du ikke får tak i ekte alkohol. Det vil ikke virke på deg, for du vet det, men spill med, så blir du den kule gutten i vennegjengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må da være noen som kjenner til en butikk i nærheten som ikke er så ivrige på legitimasjon? Har inntrykk av at slike alltid finnes. Uten at jeg har merket noe spesielt mønster, er noen butikker rett og slett mer ivrige på legitimasjon enn andre.

 

PS: Spekuler litt i alder og tid på døgnet, det kan lønne seg.

Lenke til kommentar

Vi pleide og stå utenfor butikken og vente på noen som så sånn passe hjelpsom ut og spørre om de kunne kjøpe øl til oss, Funka fjell på første forsøk om vi fant riktig person :new_woot:

 

Hehe. En jente i klassen min prøvde seg på det. Skulle ha 20 Prince, fikk en pakke Petterøe's rullings...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å kjøpe eller å selge alkohol til mindreårige er svært dumt, for man sitter plutselig med alt ansvaret for hva den mindreårige gjør, om det er skadeuhell eller fyllekjøring.

 

Eneste rådet jeg kan si til deg er å få kontakter. Spør søsken eller foreldre om de vil kjøpe alkohol til deg, under oppsyn, eller spør venner/bekjente.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg er jente :(

 

Prøv deg i en innvandrerbutikk. Min erfaring er at disse gjerne selger. Styr unna kjeder, gå til frittstående butikker.

 

er ingen innvandrerbutikker her som jeg vet :s

Er liksom bare butikk kjeder her som selger alkohol, kioskene har det ikke

 

Vi pleide og stå utenfor butikken og vente på noen som så sånn passe hjelpsom ut og spørre om de kunne kjøpe øl til oss, Funka fjell på første forsøk om vi fant riktig person :new_woot:

 

jeg hadde tenkt til det, men det vil ikke venninna mi og jeg vil ikke gjøre det alene :p

Lenke til kommentar

Må da være noen som kjenner til en butikk i nærheten som ikke er så ivrige på legitimasjon? Har inntrykk av at slike alltid finnes. Uten at jeg har merket noe spesielt mønster, er noen butikker rett og slett mer ivrige på legitimasjon enn andre.

 

PS: Spekuler litt i alder og tid på døgnet, det kan lønne seg.

 

Er en kiosk jeg pleier å kjøpe røyk i der det er to ansatte som aldri spør meg om legitimasjon. Men de selger ikke alkohol der, så da er jeg like langt :hmm:

 

Og som sagt, så vet jeg ikke om andre steder her enn kiwi, coop, meny og sånn +vinmonopolet da, som selger alkohol :s

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett er det ikke akkurat vanskelig for jenter i tenårene å få god kontakt med eldre gutter på både motorsykkel og bil. Hva med å utnytte de denne gangen?

 

Har mange eldre guttevenner, men de er enten bortreist nå eller så bor de litt langt unna..

Får se hva vi gjør i morgen:p men er ikke mange som sier ja til å kjøpe alkohol til fremmede 16år gamle jenter

Lenke til kommentar

Hva med polakken?

Dem selger veldig billig øl, Tyskie og billig sprit Soplica.

 

Men igjen, du må nok ha kontakter for å kunne handle fra disse. Men en annen ting du kan gjøre, som jeg husker vi pleide å gjøre. vi dro til et sted i nærheten som det var bygg arbeid, fant noen polakker, dem kjøpte for oss, og tok 100 kr til seg selv.

Lenke til kommentar

Må da være noen som kjenner til en butikk i nærheten som ikke er så ivrige på legitimasjon? Har inntrykk av at slike alltid finnes. Uten at jeg har merket noe spesielt mønster, er noen butikker rett og slett mer ivrige på legitimasjon enn andre.

 

PS: Spekuler litt i alder og tid på døgnet, det kan lønne seg.

 

Er en kiosk jeg pleier å kjøpe røyk i der det er to ansatte som aldri spør meg om legitimasjon. Men de selger ikke alkohol der, så da er jeg like langt :hmm:

 

Og som sagt, så vet jeg ikke om andre steder her enn kiwi, coop, meny og sånn +vinmonopolet da, som selger alkohol :s

 

Hvor bor du?

Lenke til kommentar

Hva med polakken?

Dem selger veldig billig øl, Tyskie og billig sprit Soplica.

 

Men igjen, du må nok ha kontakter for å kunne handle fra disse. Men en annen ting du kan gjøre, som jeg husker vi pleide å gjøre. vi dro til et sted i nærheten som det var bygg arbeid, fant noen polakker, dem kjøpte for oss, og tok 100 kr til seg selv.

 

Aner ikke hvor det er polakker henn, så det kan bli vanskelig..xp

 

Må da være noen som kjenner til en butikk i nærheten som ikke er så ivrige på legitimasjon? Har inntrykk av at slike alltid finnes. Uten at jeg har merket noe spesielt mønster, er noen butikker rett og slett mer ivrige på legitimasjon enn andre.

 

PS: Spekuler litt i alder og tid på døgnet, det kan lønne seg.

 

Er en kiosk jeg pleier å kjøpe røyk i der det er to ansatte som aldri spør meg om legitimasjon. Men de selger ikke alkohol der, så da er jeg like langt :hmm:

 

Og som sagt, så vet jeg ikke om andre steder her enn kiwi, coop, meny og sånn +vinmonopolet da, som selger alkohol :s

 

Hvor bor du?

 

Vil ikke skrive det her :p Men i hedmark

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...