Gå til innhold

Trailer: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

 

Ikke alle utviklere er dumme nok til å prøve det. Dedi servere er utbredt for en grunn. De funker. End of story.

 

Bare ett lite snev av logisk tenking er nok til å forstå at p2p ikke fungerer i slike spill. For når en cheat kommer gjennom systemet, står man igjen uten noen som kan svinge banhammeren manuellt.

P2P fungerar nett fint. Eg veit ikkje med deg, men eg støtte på mange 'moderatorar' når eg spelte MW2. No når fleire og fleire får såpass gode linjer inn i heimen er det ikkje noko i vegen med P2P. Når eg spelar online er eg stort sett host 99% av tida, eg sitt på ei 120MBits linje frå Lyse- så det er easy peasy. :-)

 

Grunnen til at eg veit at eg stort sett er vert, er at dersom eg spelar med skikkeleg leie folk, og rage-quittar så må spelet finne ny vert. :-P

 

Det er også en grunn til at dagens mest utbredte form for deling av filer er P2P og ikke FTP server. Problemet var sikkerheten rundt systemet. VAC var ikke bra nok og det ble trøbbel i tårnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tre trykk og du har joinet en server, som kjører akkurat det mappet du ville ha, med "rett" antall spillere og med god ping.

 

Dedicated er bedre til fps spilling. P2P fungerer bra til Left4dead og lignende der man aldri er mer enn 4 og som regel er venner som spiller uansett.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Orker ikke å lese hele tråden, men regner med at det skjer det samme som med black ops. Fire uker med folk som er hypa på spillet. På bussen på vei hjem fra skolen på realeasedagen kommer wannebegamerne til å rope "CÅLL ÅF DJUTI, BLÆKK ÅPS! CÅLL ÅF DJUTI, BLÆKK ÅPS! CÅLL ÅF DJUTI, BLÆKK ÅPS!" konstant i femten minutter, utenom de som var i byen klokka 12 på nattan for å spille, skulka skolen for å spille.

 

Så spiller alle spillet i to dager, før folk bare begynner å klage. Og etter to uker har alle glemt spillet, og folk spiller de eldre CoD spillene igjen.

 

Selv liker jeg ikke CoD, har heller aldri likt det. Gjelder egentlig nymotens FPS spill generelt.

Lenke til kommentar

Tror at den eneste grunnen til at CoD har så mange spillere og kjøpere, er at det er overhypet :)

Tror det ligger mer i fravær av utfordring, en falsk følelse av å oppnå noe og være bedre enn noen (ROFL HØYERE K/D LIZZM!) og et teit oppgraderingssystem.

Og det fungerer. :(

Som sagt, analogiene er Justin Bieber og McDonals. De er ikke bra, men de gjør jobben der og da helt OK .

 

Det er en grunn til at mange millioner betaler for WoW hver måned.

 

Tipper Activision er missunelige på Valve sin pengemasking som heter Team Fortress 2, så skal ikke se bortifra at det blir mikrotransaksjoner her også.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil at CoD lever godt på navnet sitt. Spørsmålet er vel hvor lenge det holder.

 

Bowling har bekreftet at de har "gone beyond MW2, and added lots of cool stuff for MW3" når det gjelder grafikkmotoren. Spennende å se hva de har gjort med motoren. Spesielt siden halve IW forsvant etter krangelen med Acti, og det er kommet inn to utviklere til på spillet. Har de to andre utviklerne fått noen innspill rundt grafikkmotoren i det hele tatt eller skal de kun stå for artassets.

Lenke til kommentar

Derfor de ikke slipper ut SDK slik at vi kan lage maps og utnytte spillet på sitt beste. De skal ha det skjult, sånn at de kan lage 5 kjappe mediocre maps til 100 spenn. Kvalmt.

Liker tanken. Halo: Reach har jo noe som heter forge, der du kan lage maps osv, men man har liten frihet der. Man kan bare ta masse forskjellige "blokker" i div. fasonger, og sette det sammen til en bane, man kan ikke fikse med textures osv selv.

Lenke til kommentar

Tror at den eneste grunnen til at CoD har så mange spillere og kjøpere, er at det er overhypet :)

Tror det ligger mer i fravær av utfordring, en falsk følelse av å oppnå noe og være bedre enn noen (ROFL HØYERE K/D LIZZM!) og et teit oppgraderingssystem.

Og det fungerer. :(

Jepp, man ,å ikke være god i Cod for å klare noe akkurat. Selv liker jeg Halo mye bedre, eneste er at du ranker opp uansett om du taper eller ikke, det går bare fortere om du vinner. Og jeg liker hele systemet i halo, er kanskje vanskelig å få inn noen lucky kills der, og det er ikke så mange som har skyhøy K/D ratio heller.

 

Syns rankingsystemet kunne vært slik som i Starcraft (Der klarar man HVERTFALL ikke noe i spillet, uten å ha erfaring, og kunne spillet). Taper man nok, går man ned i "rank", vinner man går man opp.

Lenke til kommentar

Men IW skal ha cred for å prøve noe nytt. Ikke alle utviklere som tør det.

Dette er det mest håpløse utsagnet jeg har hørt om IW's latskap, mest sannsynlig det drøyeste også. Det var ikke fordi IW fant ut at de ville prøve noe nytt, det var ene og alene fordi de ikke giddet å lage en pc versjon. Noe som lyser igjennom når man ser på alle de åpenbare manglene som pc versjonen har. De slipper vel SDK til BO like rundt da MW3 kommer ut tenker jeg, slik at folk da blir mer interessert i å kjøpe MW3 enn å sitte å modde på et utrangert spill. For det er vel bare å innse, det eneste COD serien har gående for seg nå, er massehysteriet med at alle "må" spille cod, hvis ikke er man ikke kul. Klarer IW å hente seg inn igjen og dra spillet tilbake til pc plattformen, så skal jeg vurdere det. Fram til da kan konsoll spillerne få beholde makkverket.

 

 

Edit: ...................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Kjære mine venner spre dere.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Undrast kvifor du meinar eg er PR-medarbeidar.

 

Fordi du har brukt de foregående åtte eller så sidene på å gi de forventede tåpelighetene som følger MW3 (og sågar blundere fra tidligere titler) en positiv spin, og på et halvhjertet forsvar av Activision hver gang det påpekes at de fleste konkurrentene gruser dem på pris i forhold til verdi.

 

Jeg kunne lettere forstått det om du hadde brukt like mye tid og energi på å promotere et annet spill du liker, hvis utgivere ikke har velsignet med et markedsføringsbudsjett tilsvarende gjennomsnittlig BNP på det afrikanske kontinent.

Lenke til kommentar

Du skriv, og formulerar deg bra. Men får total skivebom med konklusjonen. Eg forsvarar ikkje korkje produkt eller produsent. Det er i så fall ikkje mi hensikt. Eg berre svarar på det eine innlegget som er tåpeligare enn det andre.

At eg vel å setje pris på gameplayet som Modern Warfare spela har gitt meg, og kjem til å gje meg er, og forblir mi sak.

 

Elles, vil du tar å les litt ekstra nøye gjennom tråden, ser du kjapt kven som brukar nebb å klør for å forsvare sitt. Eg brukar ikkje tid på slikt. Har ikkje noko som helst behov for å rettferdiggjere mine preferansar for ein gjeng keyboard warriors :-)

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Fordi du har brukt de foregående åtte eller så sidene på å gi de forventede tåpelighetene som følger MW3 (og sågar blundere fra tidligere titler) en positiv spin, og på et halvhjertet forsvar av Activision hver gang det påpekes at de fleste konkurrentene gruser dem på pris i forhold til verdi.

 

CoD BO

 

Escalation - 4 kart - 1200 MSP

First strike - 4 kart - 1200 MSP

 

Halo Reeeaaaach:

Defaint map pack - 3 kart - 800 MS points

Noble map pack - 3 kart - 800 MS points

 

Crysis 4

Retaliation - 4 kart - 800 MSP

 

Gears of War 2

 

Snowblind map pack - 4 kart - 800 MSP

Combustible map pack - 3 kart - 800 MSP

 

400MSP = 30kr

 

Du har et poeng med BF serien da DICE har vært veldig gavmild med content, men resten av FPS gjengen ligger i samme løype som activision når det gjelder prising og innhold i map packs.

ME2 og RDR blir feil å sammenligne.

Lenke til kommentar

Fildeling over torrent, eller P2P er meir utbredt fordi det er meir tilgjengeleg. Eg brukar eksklusivt FTP. Men det blir igjen off topic ;-)

 

Kanskje difor CoD drar fleire kjøparar og spelarar òg? Det er eit meir 'tilgjengeleg' spel? :-)

Det er også miljøvennlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...