Gå til innhold

Generell diskusjon rundt bilister og syklister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var nå en lit merkelig kombinasjon, enten er det et sykkelfelt der det ikke er tillatt for biler ,eller så gjelder vanlige regler for kjøretøy.

En ønske tenking er jo at biler og syklister for hvert sine felt der det kun er lov for henholdsvis sykler og biler .

 

Mest fordi den hastigheten man klarer sykle varier sterkt alt etter hvilken form man er i , samtid som man minsker risikoen for koalisjoner mellom bil og sykkel

( her er det viktig at man ikke bare tar hensyn til de som klarer hastigheten )

Lenke til kommentar

Huffameg, syklist i veibanen med kamera gjør alt i sin makt for å provosere bilistene...og lykkes.

Skulle vært sperret inne!

 

Men den farlige forbikjøringen har du altså ikke problemer med?

Hvilken grunn har du til å påstå til at han 'provoserer'? Syklisten holdt en helt grei posisjon i veien og ble så snittet av bilen. At bilisten får litt tilsnakk etterpå ser jeg ikke noe problem med, og medførte ingen fare.

 

Jeg siterer et utdrag fra syklistens egen analyse. Resten kan leses her:

http://www.magnatom.net/2011/12/my-most-popular-video-analysis.html

 

What could I have done to prevent it. According to the 'collected wisdom of YouTube' (is there such a thing?!?) I should be in the lane. Would that really prevent a close pass? Or, would the driver just pull out less and leave me the same amount of room, or possibly even less? I think this is likely here.

 

Do I have any other options?

 

Yes I do, but I suspect that the haters would not like it. Cycle further out into the lane. Cycling further out would 'close the door' and would leave no gap for a pass. By cycling 90cm or more from the edge of the cycle lane, there would be no space for his car to fit. The driver would either have to wait behind (in blind rage no doubt) and look for a safe gap to overtake (in the outside lane that the council have provided for the purpose) or run me over.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

neivel . men så har du bruk andre forutsetninger en det jeg la til grunn.

Om det var deg eller en av de andre som deltar så ble det frontet at man bare kunne rive de gamle bygningen så ble det plass.

 

At du mangler både fantasi (slik du tidligere demonstrerte) og tilstrekkelig fokus (slik du demonstrerer gang på gang) gir deg ikke retten til å lyve på meg dritten din. Skjerp deg. Eller gjør som du lovet og hold kjeft. Men ikke lyv på meg dine utsagner for deretter å argumentere mot dem.

 

At du ikke godtar bilder fra Bodø sentrum som bevis er ikke min feil

Noe klarere bevis er det vanskelig å oppdrive

 

Bildene av Bodø-sentrum beviser ikke den feilaktige tesen din om at det ikke er plass. Hvorfor synker dette ikke inn?

Lenke til kommentar

Huffameg, syklist i veibanen med kamera gjør alt i sin makt for å provosere bilistene...og lykkes.

Skulle vært sperret inne!

 

 

Hva er det egentlig du prøver å argumentere for her? En manglende trafikkforståelse? Man har jo en mildt sagt underlig holdning om man mener syklisten skulle vært sperret inne i en slik situasjon. Billisten gjorde en farlig forbikjøring.

 

AtW

Lenke til kommentar

neivel . men så har du bruk andre forutsetninger en det jeg la til grunn.

Om det var deg eller en av de andre som deltar så ble det frontet at man bare kunne rive de gamle bygningen så ble det plass.

 

At du mangler både fantasi (slik du tidligere demonstrerte) og tilstrekkelig fokus (slik du demonstrerer gang på gang) gir deg ikke retten til å lyve på meg dritten din. Skjerp deg. Eller gjør som du lovet og hold kjeft. Men ikke lyv på meg dine utsagner for deretter å argumentere mot dem.

 

At du ikke godtar bilder fra Bodø sentrum som bevis er ikke min feil

Noe klarere bevis er det vanskelig å oppdrive

 

Bildene av Bodø-sentrum beviser ikke den feilaktige tesen din om at det ikke er plass. Hvorfor synker dette ikke inn?

 

at du mangler vilje til å forstå at alt er ikke slik statistikken tilsier , eller at du tror at alle byene i Norge bygger på samme struktur gir deg ikke noe mere rett til mene at tingen er anmeldes en de som faktisk bor der ser .

det du sier er at du vet hva som er rett selv om du er utenforstående , mens en som bor der tar feil.

Det minner veldig mye om kongen på veien.

 

 

jeg lå noen forusetninger til grunn for at det skulle være plass til fler innbyggere i gratene her i Bodø , men det mener du blir feil og samme ligner det ut fra statistikk med en by som har en helt annen struktur.

 

Det er vrenge forutsetningen langt over det som er debatten.

 

Det kan god hende at det blir plass for fler innbyggere , men da må man fjerne mange av butikklokalene , bygge i høyden og la folk bo trangere.

Men da er man tilbake til problemet at folk vil ikke bo der det ikke er butikker i nær heten

samt at mange ikke vil ha råd til å bo der. flere av dagens leiligheter er aller redde i 3 millioners klassen

Lenke til kommentar

Bildene av Bodø-sentrum beviser ikke den feilaktige tesen din om at det ikke er plass. Hvorfor synker dette ikke inn?

 

at du mangler vilje til å forstå at alt er ikke slik statistikken tilsier , eller at du tror at alle byene i Norge bygger på samme struktur gir deg ikke noe mere rett til mene at tingen er anmeldes en de som faktisk bor der ser .

 

La oss ta det i rekkefølge.

 

Først har ikke du presentert noe statistikk som skulle underbygge tesen din om at det ikke er plass. Du har kun presentert din mening.

 

Ikke på noe tidspunkt har jeg påstått at alle byene i Norge bygger på samme struktur heller.

 

Det som derimot jeg har hevdet er at Bodø sentrum er latterlig lite tett befolket, noe som du også fikk tall på fra flere kilder.

 

Du kunne ha forsøkt å tilbakevise det ved å presentere noen etterprøvbare objektive kilder som skulle tilsi at det var noe veldig spesielt med Bodø som gjorde at den latterlig lille sentrumsbefolkningen være den maksimale mulige, men du feilet på det punktet også.

 

Og for å toppe det hele løy du igjen.

 

det du sier er at du vet hva som er rett selv om du er utenforstående (...)

 

Det jeg sier er at Bodø sentrum er latterlig lite tett befolket, hvilket er et faktum. Get on with the program.

 

jeg lå noen forusetninger til grunn for at det skulle være plass til fler innbyggere i gratene her i Bodø , men det mener du blir feil og samme ligner det ut fra statistikk med en by som har en helt annen struktur.

 

Selvsagt har flere byer en annen struktur -- de er tettere befolket. DUH!

 

Det er vrenge forutsetningen langt over det som er debatten.

 

Sett i lyset av hvor mye du har løyet i tråden, er det svært tragikomisk å lese "vrenge".

 

Det kan god hende at det blir plass for fler innbyggere (...)

 

Q.E.D.

Lenke til kommentar

jeg har begrunnet min påstand med noen forutsetninger som må være til stede for at påstanden om at det er plass til fler , men du er så vrang ant du aviser den påstanden.

 

Blant annet så hevder du ( når man lese mellom linjene ) at det er plass uten å rive bygninger ( det samme som ombygning ) .

 

Man må også ta hensyn til det som er bestem om hvordan bebyggelsen skal være.

Da er det liten plass til flere boliger i det området.

 

nå som så mange butikker flytter så blir det nok mere plass , men da blir det også mindre attraktivt å bo der

Lenke til kommentar

jeg har begrunnet min påstand med noen forutsetninger som må være til stede for at påstanden om at det er plass til fler , men du er så vrang ant du aviser den påstanden.

 

Nei, jeg er så vrang at jeg holder deg til den opprinnelige påstanden din.

 

Den opprinnelige påstanden din, din glemske løgner, er "det er det ikke plass til", hvilket er beviselig feil. Og man kunne jo håpet på en konstruktiv dialog, men når du gang på gang serverer søppel som dette:

 

Blant annet så hevder du ( når man lese mellom linjene ) at det er plass uten å rive bygninger (...)

 

... som du overhodet ikke har belegg for (simpeltheten fordi jeg har aldri hevdet dette), så er det lite håp om at noe form for budskap skal synke frem.

 

Du har fremdeles ikke belegg for påstanden "det er det ikke plass til" (på lik linje med en hel haug andre faktiske feil du har lirt av deg).

 

Nå, vær så snill, gjør som du har lovet og hold kjeft.

Lenke til kommentar

jeg kan ikke holde kjeft når du helt og holden har misforstått meg helt fra starten av .

Under veis har jeg også forklar lit grundigere hva jeg faktisk mente , men du er så vrang at du skal påtvinge noe som jeg ikke har ment i det hele tatt bare fordi det ikke kom helt frem i de første innleggene.

 

 

jeg har satt noen forutsetninger for at det skal bli fler boenheter i det området .

Du mener at det er plass for fler å bo der , der det er bygninger fra før uten vilkår.

det du glemmer er at ingen av disse bygningene er beregnet som boliger

(det er butikker og kontor )

 

Så vis du har lyst til å overnatte i butikken eller på kontoret så værse god

 

jeg er nå så freidig at jeg forlanger at du forklare meg hvordan man skal få til fler boliger uten vilkår

 

Her er jeg rimelig sikker på at det er en detalj som ikke kommer frem vi to oppfatter forskjellig som er det avgjørende

Lenke til kommentar

jeg kan ikke holde kjeft når du helt og holden har misforstått meg helt fra starten av .

 

Du kan det. Ingen tvang deg til å gi noen løfter, men hvis du først har gitt det selv av egen fri vilje, så får du være redelig nok (noe som er vanskelig å forvente av en beviselig løgner, men man kan jo alltid håpe) og leve opp til ditt eget løfte.

 

Under veis har jeg også forklar lit grundigere hva jeg faktisk mente

 

Du har ikke lagt frem et fnugg av objektive bevis som skulle understøtte noen av dine teser i denne tråden. Ej heller ikke plasspåstanden din spesifikt.

 

(...) men du er så vrang at du skal påtvinge noe som jeg ikke har ment i det hele tatt bare fordi det ikke kom helt frem i de første innleggene.

 

Jeg baserer meg utelukkende på dine utsagn.

 

Du mener at det er plass for fler å bo der , der det er bygninger fra før uten vilkår.

det du glemmer er at ingen av disse bygningene er beregnet som boliger

(det er butikker og kontor )

 

Du har fått flere kilder som bekrefter at Bodø er latterlig lite tett befolket. Du selv har ikke produsert en eneste tredjeparts kilde som skulle støtte tesen din. Gjett hvorfor meningen din er lite verdt da.

 

Så vis du har lyst til å overnatte i butikken eller på kontoret så værse god

 

Hva om du faktisk leser det andre skriver, heller enn å dikte opp dine egne argumenter og så rasere dem? Greier du noe så enkelt?

 

jeg er nå så freidig at jeg forlanger at du forklare meg hvordan man skal få til fler boliger uten vilkår

 

Du har tidligere demonstrert manglende fantasi. Jeg ser ingen grunn til å kompensere her for dine mangler.

 

Her er jeg rimelig sikker på at det er en detalj som ikke kommer frem vi to oppfatter forskjellig som er det avgjørende

 

Detaljen er komplett fravær av kilder i ditt forsøk på argumentasjon. "Kildehenvisning" -- slå det opp, for pokker.

 

Og hold løftet ditt.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

 

 

Du har fått flere kilder som bekrefter at Bodø er latterlig lite tett befolket. Du selv har ikke produsert en eneste tredjeparts kilde som skulle støtte tesen din. Gjett hvorfor meningen din er lite verdt da.

 

kilden dine er kun påstander som ikke er bevist

De er også definer på en helt annen måte end det jeg ser med selvsyn

 

 

Detaljen er komplett fravær av kilder i ditt forsøk på argumentasjon. "Kildehenvisning" -- slå det opp, for pokker.

 

Dine kilder er kun statistikk som ikke holder mål

en statistisk som ikke tar hensyn til det området jeg snakker om

Lenke til kommentar

kilden dine er kun påstander som ikke er bevist

 

Ah, du kan ikke lese heller. Greit nok. Men godt å vite at dokumentasjonen fra russiske myndigheter er "påstander som ikke er bevist".

 

Dine kilder er kun statistikk som ikke holder mål

 

Du har ikke lagt frem et fnugg av bevis som skulle underbygge tesen din eller tilbakevise de referansene som du har fått som lite/ikke relevante.

 

Vær så snill, gjør som du har lovet og hold kjeft. Du har nå degenerert fra å lyve til å innrømme å ikke kunne lese. At du ikke er skjems over din egen inkompetanse er forbløffende.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Det eneste beviset jeg faktisk kan legge frem er bilder hvordan det ser ut , men det godtar ikke du.

google map forteller det meste her

 

Å bruke statistikken fra en annen by , som har en annen struktur som argument ( som du brukte lit tidligere) sier kun om hvordan de kunne ha vær ikke hvordan det er .

 

Det jeg ikke helt forstår er hvordan du kan påstå at det er plass til langt flere boliger der , nå arealene allerede er opptatt .

 

statistikken sier kun hvor mange som bor her , ikke hvor mange det vil være plass til.

Å bruke det som argument alene for at det er plass til flere er ikke holdbart

 

jeg nekter ikke for at man kan lage plass hvis man river flere bygninger og bygger i høyden

Men det bryr du deg ikke om

 

 

en ting til . jeg kan ikke være stille når du så til de grader ikke vet hvordan situasjon er og skal samtidig ha meg til å innrømme ting som ikke stemmer

( det gjør man bare i Kina )

Lenke til kommentar

Sykler omtrent 500 mil i året og har heldigvis aldri havnet i konflikt med bilister. Det er jo klart at det ofte er en og annen luring som ligger litt for nærme når de kjører forbi, men jeg har aldri vært i direkte fare.

 

Som bilist har jeg heller aldri vært borti plagsomme syklister. Vet det er mange som griner over to i bredden, men der ser jeg virkelig ikke problemet. Du må jo vente til det er klart for å kunne kjøre forbi uansett.

 

Det er mulig jeg bare har hatt flaks, men jeg skjønner ikke hvorfor det oppstår så mange konflikter, og hvorfor enkelte på død og liv skal hate alle som sykler. Klart det finnes syklister som oppfører seg som tullinger, men det er MANGE flere tullinger bak rattet, og de opplever man som regel best når man sitter bak rattet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste beviset jeg faktisk kan legge frem er bilder hvordan det ser ut , men det godtar ikke du.

google map forteller det meste her

 

Jeg gjentar for dem for forståelsesvansker -- du har ikke lagt frem et eneste bevis som understøtter tesen din. Fatter du det nå? Hvordan skal jeg dumme det mer ned for deg?

 

Å bruke statistikken fra en annen by , som har en annen struktur som argument ( som du brukte lit tidligere) sier kun om hvordan de kunne ha vær ikke hvordan det er .

 

Du har ikke presentert et eneste argument som skulle tilsi hvorfor tetthetene ikke er sammenlignbare (dvs. noen forhold som er spesifikke for Bodø som ikke finnes noen andre steder i verden som har høyere befolkningstetthet).

 

Det jeg ikke helt forstår er hvordan du kan påstå at det er plass til langt flere boliger der , nå arealene allerede er opptatt .

 

Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen -- du har allerede demonstrert svært begrenset fantasi tidligere i denne tråden. Dine mangler er ikke et argument.

 

statistikken sier kun hvor mange som bor her , ikke hvor mange det vil være plass til.

Å bruke det som argument alene for at det er plass til flere er ikke holdbart

 

Statistikken tilbakeviser påstanden din "Det er det ikke plass til". Q.E.D.

 

jeg kan ikke være stille når du så til de grader ikke vet hvordan situasjon er og skal samtidig ha meg til å innrømme ting som ikke stemmer

 

Du kom med en ubegrunnet feilaktig påstand. Den ble tilbakebevist og alt du hadde å stille opp med var ubegrunnede personlige meninger.

 

Nå vær så snill, hold løftet ditt.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Jeg gjentar for dem for forståelsesvansker -- du har ikke lagt frem et eneste bevis som understøtter tesen din. Fatter du det nå? Hvordan skal jeg dumme det mer ned for deg?

 

hvem er det som har vansker her ?

Han som daglig er oppe i det eller han som kun leser statistikk ?

 

Du har ikke presentert et eneste argument som skulle tilsi hvorfor tetthetene ikke er sammenlignbare (dvs. noen forhold som er spesifikke for Bodø som ikke finnes noen andre steder i verden som har høyere befolkningstetthet).

 

Nei , for det eneste reseptive bevisene avviser du blankt.

 

 

Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen -- du har allerede demonstrert svært begrenset fantasi tidligere i denne tråden. Dine mangler er ikke et argument.

 

 

hvordan kan jeg vite hvilke forutsetninger du bruker , nå du nekter å fortelle meg det ?

hvilken fantasi skal til for tenke seg andre muligheter en at man river alt og bygger det opp på nytt igjen.

jeg har nevnt det. men også sagt at det er uaktuelt

 

 

Statistikken tilbakeviser påstanden din "Det er det ikke plass til". Q.E.D.

 

Når jeg sier at statistikken lyver så er det ikke noe bevis på at statistikken avviser min påstand.

En statistikk som ikke stemmer er ingen statistikk som beviser sin egen rett.

 

 

 

Du kom med en ubegrunnet feilaktig påstand. Den ble tilbakebevist og alt du hadde å stille opp med var ubegrunnede personlige meninger.

 

hvilke bevis ?

I motsetning til deg så ferdes jeg der omtrent hver dag og ser hvordan forholdene er . Du brukeren en flere år gammel statistikk som ikke tar hensyn til et så lite område .

som for det meste består av forretningsbygg.

 

Du har sikker tenkt at man kan bo på gata, rive alle bygningene og bygge boliger der i form blokker , samt å bygge mere i høyden , men alt dette er uaktuelt .

da sitter man igjen med mange begrensinger som du nekter å godta

Man er nødt til å se det realistiske i saken ikke bare drømme om hvordan det kunne være

 

forsten så har flere av forretningsbyggene boliger i etasjene lenger oppe .dette er vanligvis fra 3. etasje og oppover helt opp til 6 etasje ( for de bygningen som har så mange etasjer ) . link til oversiktsbilde

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg gjentar for dem for forståelsesvansker -- du har ikke lagt frem et eneste bevis som understøtter tesen din. Fatter du det nå? Hvordan skal jeg dumme det mer ned for deg?

 

hvem er det som har vansker her ?

 

Presenter et eneste noenlunde troverdig bevis som understøtter din tese om at det ikke er plass i Bodø sentrum om øking av befolkningstettheten.

 

Du har ikke presentert et eneste argument som skulle tilsi hvorfor tetthetene ikke er sammenlignbare (dvs. noen forhold som er spesifikke for Bodø som ikke finnes noen andre steder i verden som har høyere befolkningstetthet).

 

Nei , for det eneste reseptive bevisene avviser du blankt.

 

Du har ikke presentert et eneste bevis (for å ikke snakk om flere) som skulle understøtte tesen din.

 

Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen -- du har allerede demonstrert svært begrenset fantasi tidligere i denne tråden. Dine mangler er ikke et argument.

 

hvordan kan jeg vite hvilke forutsetninger du bruker , nå du nekter å fortelle meg det ?

 

Det er ikke nødvendig for å tilbakevise de påstandene du er kommet med i tråden hittil.

 

Statistikken tilbakeviser påstanden din "Det er det ikke plass til". Q.E.D.

 

Når jeg sier at statistikken lyver så er det ikke noe bevis på at statistikken avviser min påstand.

En statistikk som ikke stemmer er ingen statistikk som beviser sin egen rett.

 

Du greier jo ikke å begrunne på noe som helst måte hvorfor statistikken fra andre byer ikke skulle kunne brukes. Du kunne, f.eks., ha tatt deg tid til å finne ut hvilke forhold gjør Bodø enestående (og derfor ikke-sammenlignbar med de byene som er blitt henvist til) i byutviklingsperspektiv, men du har jo ikke fattet dette enkle poenget heller.

 

Påstanden din om at "det er det ikke plass til" er beviselig feil.

 

Du kom med en ubegrunnet feilaktig påstand. Den ble tilbakebevist og alt du hadde å stille opp med var ubegrunnede personlige meninger.

 

hvilke bevis ?

 

Kjære vene, jeg greier ikke å dumme dette mer ned enn jeg har gjort hittil. Du kan lese det som alt er blitt skrevet og reflektere over dette en gang til.

 

Eller kan du bare holde ditt eget løfte.

 

I motsetning til deg så ferdes jeg der omtrent hver dag og ser hvordan forholdene er . Du brukeren en flere år gammel statistikk som ikke tar hensyn til et så lite område .

 

Alderen på statistikken hva Bodø-befolkning angår spiller liten rolle, da innbyggertettheten ikke har endret seg nevneverdig.

 

Hva arealet angår, ble det gitt sammenligninger i samme skala. Bodø er fremdeles latterlig tett befolket og du har ikke belegg for å hevde at en økning av befolkningen i størrelsesorden 2-3x "er det ikke plass til".

 

Du har sikker tenkt at man kan bo på gata, (...)

 

Faens løgner. Hvor mange ganger har jeg bedt, forlangt, krevd at du skulle la være å tilegne meg dritten din? Snakk på vegne av deg selv (du strever nok med det som det er), og IKKE på mine vegne.

 

da sitter man igjen med mange begrensinger som du nekter å godta

 

Nei. Du sitter med mange begrensninger. Slutt med å prosjisere dine mangler på andre og hold løftet ditt.

 

forsten så har flere av forretningsbyggene boliger i etasjene lenger oppe .dette er vanligvis fra 3. etasje og oppover helt opp til 6 etasje (...)

 

... noe som er fremdeles irrelevant ift til den opprinnelige tesen din.

 

Du har ikke belegg for å hevde "det er det ikke plass til".

 

Nå, hold løftet ditt, er du snill. Ditt eget løfte.

Lenke til kommentar

Huffameg, syklist i veibanen med kamera gjør alt i sin makt for å provosere bilistene...og lykkes.

Skulle vært sperret inne!

Slike forbikjøringer opplever man daglig når man sykler aktivt, så jeg skjønner ikke helt hva syklisten reagerer så voldsomt på. Dersom man ikke takler andres feil på en fornuftig måte må man rett og slett unngå å oppholde seg i trafikken i sin helhet.

 

Søker man på youtube finner man for øvrig en rekke slike klipp, bla. er det en dust som sykler rundt i Oslo med en ulovlig påmontert sirene og bruker den til å tute rundt på alt som er samtidig som han hyler og skriker. Det triste er at slik støyforurensning og aggressiv oppførsel bare bidrar til et enda verre klima for oss andre syklister.

 

Man kan si hva man vil om bilistene som foretar ulovlige og farlige forbikjøringer, men å sitte på sykkelen og konstant kjefte rundt seg vitner ikke akkurat om god trafikkforståelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...