Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale en Unit om dere er interessert i storspill og godt samarbeid.

 

Uniten befinner seg over Atlanteren, men har over 1200 aktive medlemmer og spiller på kompani nivå. Alt er veldig godt organisert og detaljert til det ytterste.

 

15th MEU, som jeg også er forøvrig medlem av nå. Noen tror at klokketidene vil bli et problem. Men når man søker seg inn får man et fireteam som passer dine tider. Er en del europeere i denne uniten fra før av.

 

15th MEU har også en av ArmA'3s mest kjente youtubere: Jester.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som har prøvd den nye hyper-thread funksjonen i spillet, og kan si om det yter noen forskjell?

 

HhF7zzl.png

 

Har en i5, så jeg har altså ikke hyper-threat, men ville vært utrolig kult dersom spillet yter bedre med en prosessor som har det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd den nye hyper-thread funksjonen i spillet, og kan si om det yter noen forskjell?

 

HhF7zzl.png

 

Har en i5, så jeg har altså ikke hyper-threat, men ville vært utrolig kult dersom spillet yter bedre med en prosessor som har det.

 

Det er ganske stor forskjell ja, så anbefaler å skaffe en prosessor som takler Hyper-Threading :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er ganske stor forskjell ja, så anbefaler å skaffe en prosessor som takler Hyper-Threading :)

 

Um, dersom det er veldig stor forskjell skal jeg faen meg kjøpe meg en i7!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

 

Noen som har prøvd den nye hyper-thread funksjonen i spillet, og kan si om det yter noen forskjell?

 

HhF7zzl.png

 

Har en i5, så jeg har altså ikke hyper-threat, men ville vært utrolig kult dersom spillet yter bedre med en prosessor som har det.

 

Det er ganske stor forskjell ja, så anbefaler å skaffe en prosessor som takler Hyper-Threading :)

 

Er det nå egentlig det? Jeg vil gjerne se en benchmark eller lignende som kan sette dette på papiret før jeg på noen måte aksepterer en så løs "anbefaling". Jeg vil tro det kan gjøre en forskjell i gitte anledninger, men hvordan skalerer dette seg overens med GPU og til og med crossfire/SLI, og hva er egentlig det avgjørende når alt kommer til alt? Er det nok å bare overklokke for å utgjøre den forskjellen denne funksjonaliteten tilsier? Det er et eksempel på alternativer som merkelig nok sjeldent blir nevnt. Det er jo så enkelt å bare kjøpe noe nytt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Det som er typisk når folk klager over Arma 3 er jo at dem som regel spiller på servere som bruker helt ræva scripts. F.eks så spiller jeg ofte nå på en privat server hvor klanen jeg er med i faktisk lager script selv, så en trenger da ikke være bekymret over om det er optimalisert eller ikke, fordi klan medlemmer gjør det for oss. Vi får som regel 60 FPS uten problemer på den serveren, mens på andre servere så ligger en rundt 30-40 FPS (og sikker under der igjen) fordi det er ræva script.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har prøvd den nye hyper-thread funksjonen i spillet, og kan si om det yter noen forskjell?

 

HhF7zzl.png

 

Har en i5, så jeg har altså ikke hyper-threat, men ville vært utrolig kult dersom spillet yter bedre med en prosessor som har det.

 

Det er ganske stor forskjell ja, så anbefaler å skaffe en prosessor som takler Hyper-Threading :)

 

Er det nå egentlig det? Jeg vil gjerne se en benchmark eller lignende som kan sette dette på papiret før jeg på noen måte aksepterer en så løs "anbefaling". Jeg vil tro det kan gjøre en forskjell i gitte anledninger, men hvordan skalerer dette seg overens med GPU og til og med crossfire/SLI, og hva er egentlig det avgjørende når alt kommer til alt? Er det nok å bare overklokke for å utgjøre den forskjellen denne funksjonaliteten tilsier? Det er et eksempel på alternativer som merkelig nok sjeldent blir nevnt. Det er jo så enkelt å bare kjøpe noe nytt :p

 

 

Kan godt skjønne deg. Men å stole på en anbefaling på nettet er like risikofylt som å stole på en benchmark. Det finnes spesielle performance binary exe server filer man kan kjøre, slik at benchmarkene får bedre resultat enn det som det ville virkelig være i realiteten. Eneste måten er å teste det ut selv, finne dine egne resultater.

 

Kilde: http://forums.bistudio.com/showthread.php?169944-Arma-3-STABLE-server-1-36-quot-performance-binary-quot-feedback

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

id=372470048http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/532882215160885449/FA796964A6CC46C94DDABCF1DE76045EB5622C51/

Norges modden med litt hjelp av min tyske og sør koreanske venn, har jeg fått addet F-16 Falcon NO og F-35 som får norske detaljer satt på nå snart. Jeg får i kveld den Norske versionen av c-130 men på grunn av at det er c-130E som bare den svenske modden har, må man ta den i bruk for å kunne spille med den. Dette er noe jeg jobber med for å prøve å få den selvstendig så Tyskeren kan adde den inn i modden.

Den er enda ikke ute for full download men kommer så snart jeg av fått litt hjelp med scripts og mer detaljer inni flyene. Noen av moddelene kan dere se igjen i modden som kommer i februar Astorian army som er en skandinavisk mod av britiske moddere og modelerere.

 

Litt seint men Godt nytt år!!

 

Vil dere ha mer utvikling av dette side arbeidet legg igjen en kommentar og ikke glem å trykke på like knappen. Gir meg stor motivasjon til å ikke slutte når jeg ser at jeg kan glede noen.

Endret av SimUnic
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...