Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Jeg bruker den daglig. Super mod. Gir deg mange muligheter, samt gjør AI mye "smartere". Den nylige oppdateringen er genial ;)

Hva er det den egentlig går ut? Har ikke hatt tid å teste den, men har lest litt rundt. På hvilken måte blir AI smartere?

Det er en såkalt pakke, slik at du lettere kan skape missions, stille AI skills og at AI er mer dynamisk. Itillegg har de sagt at det skal gå an i full release å ha flere tusen AI på banen uten at det skaper desync eller FPS drop.

 

Brigaden har brukt denne moden siden den kom ut og vi er ganske fornøyde så langt.

Vil AI automatisk få tildelt oppdrag? Vil de pp eget initiativ velge transportmiddel og fremgangsmåte? Tenkte jeg skulle prøve å kombinere med ASR AI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg bruker den daglig. Super mod. Gir deg mange muligheter, samt gjør AI mye "smartere". Den nylige oppdateringen er genial ;)

Hva er det den egentlig går ut? Har ikke hatt tid å teste den, men har lest litt rundt. På hvilken måte blir AI smartere?

Det er en såkalt pakke, slik at du lettere kan skape missions, stille AI skills og at AI er mer dynamisk. Itillegg har de sagt at det skal gå an i full release å ha flere tusen AI på banen uten at det skaper desync eller FPS drop.

 

Brigaden har brukt denne moden siden den kom ut og vi er ganske fornøyde så langt.

Vil AI automatisk få tildelt oppdrag? Vil de pp eget initiativ velge transportmiddel og fremgangsmåte? Tenkte jeg skulle prøve å kombinere med ASR AI.

 

Nei, det vil de ikke. Skal forklare litt i kortform, håper du forstår bedre.

 

 

Alive gir AI en slags High Command, som dermed(når det funker) fungere på denne måten.

 

Se for deg følgende situasjon. Du og noen andre du spiller med ser en gjeng med fiendtlige AI. Dere legger dere ned, fyrer av noen runder og tar ut all fiendtlig AI. I Arma 3 Stock vil det være det, du kan gå videre for å ta ut neste gruppe. Men ikke med ALIVE mod.

 

To minutter etter du tok ut gruppen hører du en bil komme fra nord. Dere legger dere ned for å se i retningen der lyden kommer fra. Dere ser en fiendtlig tanks komme inn fra nord. Dere har ikke med dere Anti-Tank missiler, så dere legger dere ned i håp om at den kjører forbi. Det gjør den ikke, den sirkler rundt i området. Det er da dere hører skyting fra sør, det er to grupper med fiendtlig AI som står på toppen av åskammen. Den fiendtlige AIen tar dere enkelt ut og dere må respawne i basen.

 

 

Det som skjedde var at når dere tok ut den første gruppen så meldte de ifra til High Command om dere posisjon. High Command anså dere som et priority target og sendte med en gang AI til området for å lete etter dere og ta dere ut. Jeg har riktignok bare prøvd ALIVE mod på EIite settings, og da fungerer det i alle fall sånn.

 

Men det flotte er at, High Command sender ikke alltid units, og hva den sender vet du heller aldri. Derfor fungerer High Command(som er en AI) som en del av spillet som gjør at to like missions aldri blir like! :D

 

 

En annen ting med ALIVE er hvordan du setter den opp. Her finnes det masse forskjellige innstilliger og liknende. I min klan har vi satt opp en grense som deler alle de tre fraksjonene på kartet. De to AI styrte fraksjonene står i en setting som gjør at de patruljerer og passer på sin grense. Vårt mål er derfor å infiltrere å ødelegge baser til både OpCom(AI) og Independent(AI). Men ALIVE gir mange muligheter, og det er umulig for meg å forklare alt, da den har utrolig mange funksjoner. Det beste er å prøve å se selv.

 

Når det kommer til rent mission-design er nok Zeus greia. Her kan du i stor grad både makro og mikro kontrollere AI for å få ønsket resultat. For å si det sånn, du er en gud, du kan nesten gjøre det du vil. Fantasien setter grensen. Men så vidt jeg har skjønt. I Zeus må alt gjøres manuelt. I ALIVE skjer alt automatisk, men for missiondesign vet jeg faktisk ikke hvor bra det fungerer. Det må i så fall andre enn meg svare på.

 

Med husk, Editoren er et kraftig virkemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg bruker den daglig. Super mod. Gir deg mange muligheter, samt gjør AI mye "smartere". Den nylige oppdateringen er genial ;)

Hva er det den egentlig går ut? Har ikke hatt tid å teste den, men har lest litt rundt. På hvilken måte blir AI smartere?

Det er en såkalt pakke, slik at du lettere kan skape missions, stille AI skills og at AI er mer dynamisk. Itillegg har de sagt at det skal gå an i full release å ha flere tusen AI på banen uten at det skaper desync eller FPS drop.

 

Brigaden har brukt denne moden siden den kom ut og vi er ganske fornøyde så langt.

Vil AI automatisk få tildelt oppdrag? Vil de pp eget initiativ velge transportmiddel og fremgangsmåte? Tenkte jeg skulle prøve å kombinere med ASR AI.

 

Nei, det vil de ikke. Skal forklare litt i kortform, håper du forstår bedre.

 

 

Alive gir AI en slags High Command, som dermed(når det funker) fungere på denne måten.

 

Se for deg følgende situasjon. Du og noen andre du spiller med ser en gjeng med fiendtlige AI. Dere legger dere ned, fyrer av noen runder og tar ut all fiendtlig AI. I Arma 3 Stock vil det være det, du kan gå videre for å ta ut neste gruppe. Men ikke med ALIVE mod.

 

To minutter etter du tok ut gruppen hører du en bil komme fra nord. Dere legger dere ned for å se i retningen der lyden kommer fra. Dere ser en fiendtlig tanks komme inn fra nord. Dere har ikke med dere Anti-Tank missiler, så dere legger dere ned i håp om at den kjører forbi. Det gjør den ikke, den sirkler rundt i området. Det er da dere hører skyting fra sør, det er to grupper med fiendtlig AI som står på toppen av åskammen. Den fiendtlige AIen tar dere enkelt ut og dere må respawne i basen.

 

 

Det som skjedde var at når dere tok ut den første gruppen så meldte de ifra til High Command om dere posisjon. High Command anså dere som et priority target og sendte med en gang AI til området for å lete etter dere og ta dere ut. Jeg har riktignok bare prøvd ALIVE mod på EIite settings, og da fungerer det i alle fall sånn.

 

Men det flotte er at, High Command sender ikke alltid units, og hva den sender vet du heller aldri. Derfor fungerer High Command(som er en AI) som en del av spillet som gjør at to like missions aldri blir like! :D

 

 

En annen ting med ALIVE er hvordan du setter den opp. Her finnes det masse forskjellige innstilliger og liknende. I min klan har vi satt opp en grense som deler alle de tre fraksjonene på kartet. De to AI styrte fraksjonene står i en setting som gjør at de patruljerer og passer på sin grense. Vårt mål er derfor å infiltrere å ødelegge baser til både OpCom(AI) og Independent(AI). Men ALIVE gir mange muligheter, og det er umulig for meg å forklare alt, da den har utrolig mange funksjoner. Det beste er å prøve å se selv.

 

Når det kommer til rent mission-design er nok Zeus greia. Her kan du i stor grad både makro og mikro kontrollere AI for å få ønsket resultat. For å si det sånn, du er en gud, du kan nesten gjøre det du vil. Fantasien setter grensen. Men så vidt jeg har skjønt. I Zeus må alt gjøres manuelt. I ALIVE skjer alt automatisk, men for missiondesign vet jeg faktisk ikke hvor bra det fungerer. Det må i så fall andre enn meg svare på.

 

Med husk, Editoren er et kraftig virkemiddel.

 

 

Skjønner, takk. Hvordan "vinner" man sammenlagt da, ettersom man har muligheten til å respawne? Tar man over baser og deler av kartet?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg bruker den daglig. Super mod. Gir deg mange muligheter, samt gjør AI mye "smartere". Den nylige oppdateringen er genial ;)

Hva er det den egentlig går ut? Har ikke hatt tid å teste den, men har lest litt rundt. På hvilken måte blir AI smartere?

Det er en såkalt pakke, slik at du lettere kan skape missions, stille AI skills og at AI er mer dynamisk. Itillegg har de sagt at det skal gå an i full release å ha flere tusen AI på banen uten at det skaper desync eller FPS drop.

 

Brigaden har brukt denne moden siden den kom ut og vi er ganske fornøyde så langt.

Vil AI automatisk få tildelt oppdrag? Vil de pp eget initiativ velge transportmiddel og fremgangsmåte? Tenkte jeg skulle prøve å kombinere med ASR AI.

 

 

 

Skjønner, takk. Hvordan "vinner" man sammenlagt da, ettersom man har muligheten til å respawne? Tar man over baser og deler av kartet?

 

 

Nei, hvordan du velger å gjøre det er selvfølgelig opp til deg. Si du har en mission-night, da er det gjerne vanlig å begrense respawns fra 0-3. Er vel kanskje det som er mest vanlig i forhold til mission making?

 

I klanen jeg er med i har vi så langt bare spilt mot AI, der en mission-night egentlig bare er intensiv spilling for mange, og dermed kan vi ha grandiose planer. I fremtiden vil de fleste mission-nights mest sannsynlig være PvP og dermed er det også naturlig å begrense respawn mulighetene.

 

For å si det sånn, når du bare har ett liv, og du dør(og dermed ikke får spilt mer den kvelden), det er utrolig kjipt. Da skriker du og banner høyt, i alle fall jeg :p Ikke mange spill kan skryte på seg å gi meg puls like høyt som Arma 3 gjør.

Lenke til kommentar

 

Anbefaler alle forøvrig som liker å være i luft/trene luft og ta en titt på et av våre missions:

 

http://www.armaholic.com/page.php?id=25162

Hei, etter at det nå har gått snart en måned lurer jeg på åsen det går med Norske-modden til Brigaden. Er den snart ferdig, gleder meg sån til å få en norsk mod å spille med med norsk Camo på folk å kjøretøy. :w00t:

 

 

For en måned tilbake skrev jeg tilbake på ditt innlegg at vi ikke har noe utgivelsedato. Vi jobber med prosjektet når vi kan. Det vil si at i det siste har det kanskje ikke vært mer jobbing på prosjektet mer enn et par timer i uka, mye pågrunn av at folk har skole/jobb og andre ting i livet å ta seg til. Og som nevnt, så blir vel en Norsk mod heller enda lengre i framtida, da vi er mer på det med teksturering av soldater fortiden.

 

Vil også si at "moden" vil mye av innholdet være forbeholdt til Brigaden.

 

Altså konklusjon på det hele: Ingen utgivelse enda og heller ikke på en god stund framover. (TBA).

Endret av Cpt.Miller
Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig spennende om dere kunne lagt ut en video av det arbeidet som er gjort så langt. Er en spennende mod dere driver med. Selv om den eventuelt vil være forbeholdt Brigaden.

 

Ja det kan vi alltids gjøre, men som sagt så er det mye på tapetet nå. Så det kommer når det kommer :)

Endret av Cpt.Miller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har en publicserver som har kjørt siden release med Zeus.. Kun Brigadenfolk som styrer Zeus, gjerne 2 -3 av oss i slengen.

 

Jeg syns det fungerer ganske bra, ikke blitt helt vant til det enda / utnyttet mulighetene til det fulle... Men på mange måter, så henger min smak igjen i et godt, forhåndsdesignet oppdrag. Når det er sagt, så tror jeg at veien å gå blir å kombinere forhåndslagde oppdrag med Zeuselementer, tilpasset gruppens bevegelser \ mestring av opprinnelig mission.

 

- Inf. sjef Brigaden.

Lenke til kommentar

Avhenger helt av hva Zeuz gjør, men det er jo lettere å bli overrasket av en Zeus. I et forhåndslagd mission så vil det for eksempel være relativt tungvint å få AI til å sette opp et ambush i et allerede klarert område, men en Zeus kan jo ganske raskt og enkelt sette opp en rask veisperring på en vei vi på bakken regnet som "trygg".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...