Gå til innhold

Åpner for full krig mot fildelere


Anbefalte innlegg

Ti år? Tipper vi får se det allerede i neste stortingsperiode om dagens regjering får fortsette.

Or høyresida er mindre vennlig stilt ovenfor kapitalkreftene i underholdningsbransjen?

 

Eneste forskjellen mellom høyre- og venstre-sia i dette er at høyre-sia støtter distributørene (plate-/film-selskaper, forlag) mens venstre-sia tror dem støtter kunstnerne (mens det er tidligere nevnte selskaper som vinner mest på dette, siden dem har kontrakter hvor artister overfører rettigheter).

Høyresiden har også tradisjonelt sett satt personvern høyere enn det venstresiden og AP har gjort. La oss håpe DLD ikke er starten på en ny trend for høyre på dette punktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi nærmer oss Mirros Edge

Utenom at Norge har få høyhus å hoppe mellom.

 

Men vi har fjell new_woot.gif

 

Nei ærlig talt dette begynne å tar skummel utvikling, viste at det komme slik med DLD men at det går så fort, og folk flest se ikke ut til å være bekymre,det irritere meg.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke truet av den loven jeg laster ikke ned så mye. men av prinsipp så må jeg nok også legge over til 24/7 vpn.

 

det blir nok at jeg må sette opp en skikkelig firewall maskin som kan holde en vpn tilkobling 24/7 så jeg slipper og ha det på selve maskinene. håper og få dette til i pfsense. vet ikke om det går ann mot de forskjellige vpn leverandørene men det hadde vært digg.

Lenke til kommentar

Det vil nok bli færre som laster ned ved en eventuell innstramming.

Men jeg tipper at det ikke blir så mange færre fildelere. Noe sier meg at de som tar seg bryet med å dele filer også tar seg det lille bryet med å skjule sine spor.

Alle kan få til alt. Det finnes guider for det meste, også for proxy, VPN og lignende.

 

Ellers er det jo merkelig at film- og musikkbransjen ikke lærer en gang for alle.

Gjør åndsverka deres tilgjengelig på nettet til riktig pris, og ikke minst tid, så forsvinner mange pirater (som så mange allerede har poengtert). De er jo så bakstreversk at det er vondt.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Rart at fildelingsforsvarerne ikke er mer ivrige på å komme med oppskriftene på hvordan folk omgår det da. Og vil ikke myndighetene også studere omgåelsene og kanskje finne på noen nye stunts for å ta fildelere?

 

Med oppskrift mente jeg her en full guide over hvordan omgåelsestiltakene settes ut i livet.

 

Vil jo tro at jo flere som krypterer trafikken, jo dårligere stiller DLD-lovverket på dette med fildeling, men også på andre områder de ønsker å overvåke oss. Ønsker ikke fildelingsforsvarere at flest mulig starter med kryptert datatrafikk da?

Endret av G
Lenke til kommentar

Blir så jævla lei disse politikerne, skal endre å styre hele tiden klarer pokkern meg ikke sitte i ro. og det meste dem gjør endrer ting i en negativ retning.

 

Etter at vi gikk inn i eøs og stoltenberg regjaringe kom til makta har det meste gått til gokk, mere åvervåking, flere statsanstte, trygdesystem som ikke fungere, lengre ventetid på behandling, økt innvdring, pøser ut milliarder til ditt å datt som om det var han personlige pengebinge, beviligningene til politi har skutt i været, og han bevilger penger i bøtter å spann inn i de forskjellige etatene uten at man ser resultater som samferdsel\kommunikasjon.

 

mens store bedrifter og høytlønnende person har sikret seg selv med billig arbaidkraft ifra østeuropa der mange av disse etter et par månder går over på trygd og flytter til polen, dette går utover de som faktisk er syke her i landet og fører til skjenerell sosial dumping der ufaglærte\lavt utdannedte person får for lite i lønn til faktsik til å klare seg i norge.

 

 

Mange som ikke liker tanken på at internett bruken dems blir logget uavhengig om man gjør noe lovelig eller "ulovlig"

Lenke til kommentar

Rart at fildelingsforsvarerne ikke er mer ivrige på å komme med oppskriftene på hvordan folk omgår det da. Og vil ikke myndighetene også studere omgåelsene og kanskje finne på noen nye stunts for å ta fildelere?

 

Med oppskrift mente jeg her en full guide over hvordan omgåelsestiltakene settes ut i livet.

 

Vil jo tro at jo flere som krypterer trafikken, jo dårligere stiller DLD-lovverket på dette med fildeling, men også på andre områder de ønsker å overvåke oss. Ønsker ikke fildelingsforsvarere at flest mulig starter med kryptert datatrafikk da?

 

Om det bare ligger i DNS så er jo oppskiften enkel, skift DNS-server

Om man sperrer IP: bruk proxy

 

Der har man vel løst det meste, hypotetisk sett kan de vel begynne å sperre proxyer også, det er vel lite sansynlig dog. Ihverfall kommersielle aktører som kjører over VPN. Det tar ca 10 sekund, selv for folk uten særlig peiling, å komme seg rundt. Om myndighetene kjører virkelig china-style, så blir vel "anonyme nettverk" ala TOR tingen på sikt. For å ta opp john Gilmores geniale sitat: "The Net interprets censorship as damage and routes around it.”"

 

AtW

Lenke til kommentar

Det vil nok bli færre som laster ned ved en eventuell innstramming.

Men jeg tipper at det ikke blir så mange færre fildelere. Noe sier meg at de som tar seg bryet med å dele filer også tar seg det lille bryet med å skjule sine spor.

Alle kan få til alt. Det finnes guider for det meste, også for proxy, VPN og lignende.

 

Ellers er det jo merkelig at film- og musikkbransjen ikke lærer en gang for alle.

Gjør åndsverka deres tilgjengelig på nettet til riktig pris, og ikke minst tid, så forsvinner mange pirater (som så mange allerede har poengtert). De er jo så bakstreversk at det er vondt.

 

Vi forbrukere aksepterte at det var forskjell på lanseringsdato i usa og europa pga at det ville redusere antallet fysiske kopier og dermed holde kostnadene nede (og fortjenesten oppe) for selskapene.

I den digitale tidsalder når det er mulig å spre digitale kopier er ikke dette lengre relevant.

Selskapene opprettholder den samme delte løsningen som før for å melke forbrukerne for mest mulig penger. De har skaffet seg unntak i eøs avtalen og de fleste andre internasjonale lover for et system som opprettholder deres fortjeneste.

Lekasjen med import fra USA til andre soner var liten før fildelingen oppstod.

Selskapene ønsker å begrense dette tapet og få i både pose og sekk, i stedet for å ha lik lanseringsdato og endre sin distribusjon.

 

Tidligere release på serier ville gitt høyere pris på tv seriene da stasjoner som er tidlig ute alltid må betale mer. Siden selskapene ikke vil ha denne inntekten fra europeiske tv kanaler betyr det at dagens løsning med å flå forbrukerne må være mer lønnsom for selskapene.

Lenke til kommentar

Rart at fildelingsforsvarerne ikke er mer ivrige på å komme med oppskriftene på hvordan folk omgår det da. Og vil ikke myndighetene også studere omgåelsene og kanskje finne på noen nye stunts for å ta fildelere?

 

Med oppskrift mente jeg her en full guide over hvordan omgåelsestiltakene settes ut i livet.

 

Vil jo tro at jo flere som krypterer trafikken, jo dårligere stiller DLD-lovverket på dette med fildeling, men også på andre områder de ønsker å overvåke oss. Ønsker ikke fildelingsforsvarere at flest mulig starter med kryptert datatrafikk da?

 

Om det bare ligger i DNS så er jo oppskiften enkel, skift DNS-server

Om man sperrer IP: bruk proxy

 

Der har man vel løst det meste, hypotetisk sett kan de vel begynne å sperre proxyer også, det er vel lite sansynlig dog. Ihverfall kommersielle aktører som kjører over VPN. Det tar ca 10 sekund, selv for folk uten særlig peiling, å komme seg rundt. Om myndighetene kjører virkelig china-style, så blir vel "anonyme nettverk" ala TOR tingen på sikt. For å ta opp john Gilmores geniale sitat: "The Net interprets censorship as damage and routes around it.”"

 

AtW

Ser ut til at TOR ikke fungere så særlig bra sammen med p2p, så det kan nok ta sin tid.

Lenke til kommentar

 

Ser ut til at TOR ikke fungere så særlig bra sammen med p2p, så det kan nok ta sin tid.

 

Er det noe spesielt med p2p over Tor konkret unatatt trafikkmønsteret og sikkerhetshull i TOR? Uansett, poenget er ikke å bruke TOR konkret, poenget er at om det blir mye nok press, så vil P2P-nettverk gjøre det vanskelig å få ut IPer.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...