Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Venninne" som "voldtar"


Anbefalte innlegg

Å boikotte en person ut VG er helt feil vei å gå! Dette er de siste årene på offentlig skole, og blir feil å mentalt fucke opp en annen person fordi hun har gjort det fysisk på noen andre. Hvis denne personen blir boikottet og mister alle vennene kan mesteparten av selvtillit osv forsvinne.Dette er farlig i og med at det er ikke lenge til denne personen skal ut i arbeidslivet. Det beste vil være å løse dette på en "rolig" måte. Kanskje si det rett til henne at oppførselen ikke tolereres, eller gå videre til proffer med saken.

 

NEI, jeg støtter ikke denne overgriperen i saken, men man må tenke litt sunn fornuft. skal være enig at en slik tanke kan være fristende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel; jeg snakket med "Per" på mandag, og han sa han hadde sagt nei gjentatte ganger, og ble presset. Men han var for full til å stå imot. Han hadde likevel bestemt seg for å ikke gå videre med det. Så da er det vel ikke noe mer å gjøre, annet enn å snakke med "Kari".

 

Nok en gang; takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Om man tolker ordet voldtekt bokstavelig, så ja. Derfor vil det være få overfallsvoldtekter med enslige kvinnelige utøvere. Men begrepet voldtekt - juridisk og moralsk - dekker mer enn å ta noen med fysisk vold.

 

Geir :)

 

Hva mer er voldekt, enn og ta noen med fysisk vold? Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt?

Lenke til kommentar

Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part...

 

Joda... men nå er det da slik at ikke alle vurderinger og beslutninger hovedsakelig blir tatt med bakgrunn i fysisk makt.

Spesielt ikke hvis man er sjeitings og kanskje vil ha seg litt, bare ikke helt med akkurat den dama.

 

Samfunnet, og mennesker, er ikke HELT så enkelt som dette: av-196373.png

.

 

Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt?

 

Hvis man ikke er istand til å gi samtykke, og man blir presset mot sin vilje, da er det voldtekt.

 

Fra Dixi, "Hva er voldtekt?":

Ungdomsvoldtekt ­ et skjult fenomen

Av Grete Kvalheim (2005)

 

Voldtekt er en sammensatt forbrytelse som kan ramme følelsesmessig på flere måter:

 

følelsen av å miste kontrollen

følelsen av hva som er rett og galt

følelsen av skam og skyld

friheten til å avvise tilnærmelser av seksuell karakter

friheten til å kunne bestemme over egen seksualitet

En som tvinges til seksuell omgang, enten ved vold eller ved å oppleve alvorlig frykt for

liv og helse, utsettes for en voldtekt.

Det er også voldtekt dersom en ikke er i stand til å motsette seg handlingen på grunn av

rus eller søvn – da er det ikke et vilkår om vold eller tvang.

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar

 

Om man tolker ordet voldtekt bokstavelig, så ja. Derfor vil det være få overfallsvoldtekter med enslige kvinnelige utøvere. Men begrepet voldtekt - juridisk og moralsk - dekker mer enn å ta noen med fysisk vold.

 

Geir :)

 

Hva mer er voldekt, enn og ta noen med fysisk vold? Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt?

Å dope ned noen for så å overtale dem til sex, akkuratt som saken tråden omhandler.

Lenke til kommentar

Så personen ble ikke voldtatt, men utsatt for seksulet overgrep? Ok, da skjønner jeg at han muligens fikk stå.

 

EDIT: (etter både hva jeg og etter som jeg tolket definisjonen, så må det være vold eller alvorlige trusler med for at det er voldtekt, eks. jeg kveler eller slår en jente eller setter en kniv mot halsen.)

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...