Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Venninne" som "voldtar"


Anbefalte innlegg

Hvis det hadde vært tilfelle Buffy, tror jeg ikke TS hadde lagt det frem slik hun gjorde. Du mener det er sannsynlig at noen legger seg ned på gulvet på en dass på ett utested og har sex?? Come on...

 

For du har ikke hørt om folk som har sex på toalettet på utesteder og slikt nei? Har du levd under en stein? Forresten så foregår voldtekter overalt, så det å late som om du er overrasket over at hun ikke dro Per med seg på bussen istedetfor, så hjem til foreldrene sine, og så inn på hennes pikerom er det liten vits i.

 

Må si dere ble veldig ivrige på å angripe meg med argumenter bare fordi jeg delte meningen min :) Tåler dere ikke at det finnes personer som har et annet og kanskje litt mer "ufølsomt" syn på dette enn dere?

 

Ble dere sjokkert av at jeg synes Per dreit seg ut, fremfor at han er ett "voldtektsoffer"? For det er Per jeg snakker om her. Det er dere som generaliserer dette.

 

Hvis du ser på en diskusjon som at vi angriper deg er diskusjon.no ikke noe for deg.

 

Jo det har jeg både hørt mye om og sett med mine egne øyne. Har imidlertid aldri hørt om noen som kler av seg og legger seg NED på et møkkete dass-gølv og flesker ivei. De historiene jeg har hørt har vært stående inne i ett do-avlukke. Men for all del, sikkert helt vanlig at folk legger seg ned på møkkete dassgulv og gjennomfører samleie på en trang dass på ett utested uten at noen bryr seg noe særlig om det...

 

EDIT: Spesielt når gutten blir "voldtatt" og roper "nei".

 

Veldig sannsynlig. Ikke start med synsing og flere ville teorier nå...

 

Når jeg skriver "angriper" så mener jeg at dere blir jo helt usaklige og hysteriske i argumentene - og hele tiden drar helt ekstreme eksempler. Men det gjelder hovedsaklig deg og Hippocleides.

Endret av D_czipher606
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jøss. Det TS beskrev var en skikkelig brutal voldtekt må jeg si. Han drakk seg dritings (ja, han valgte å ta glasset til munnen selv). Han fulgte etter ei dame til dass i fylla. Han var for full/svak til å si nei når dama presset på og ville ha sex. Når han ble litt edru angret han på sex'en han hadde hatt.

At voldtekten mangler vold har lite å si. Man kan fremdeles bli/føle seg presset. Det gjelder drikkingen også. Du er jammen påståelig med den siste setningen, for verken du eller trådstarter vet med sikkerhet hva som skjedde.

 

Våkn opp. Slike scenarioer skjer med tusenvis av mannfolk i Norge hver eneste helg.

Tusenvis av mannfolk blir ikke tvunget til sex hver eneste helg.

 

Kanskje han lærer å bli mer viljesterk av hendelsen. Hvis han velger å ynke seg å gjøre seg selv til ett "offer" er det hans problem.

Det kan du si til andre voldtektsoffer. Det gjør det ikke mindre galt.

 

EDIT: Forresten hvor nevnte jeg kvinner som blir voldtatt? Jeg snakket om "Per" jeg, og den spesifikke situasjonen han rota seg opp i.

Korrekt, jeg bare satte holdningen litt på spissen.

Lenke til kommentar

Dere kan ikke kalle det her voldtekt for hvis han hadde dytta vekk dama, skreket nei, og ikke vært med på det i det hele tatt - DA hadde det vært voldtekt. At en person er svak og lar seg utnytte er ikke voldtekt.

 

Ja, visst. Forrige helg fant jeg ei dame. Hun var litt motvillig i begynnelsen, skrek litt, osv. Men hun var svak og til slutt lot hun meg gjøre hva jeg ville.

 

 

(Fri fiksjon).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2011/05/25/nyheter/innenriks/voldtekt/politiet/16657675/

 

- Det er et generasjonsskifte i den seksuelle kulturen. Vi skjønner ikke hva som skjer med de unge. Utslagene fra denne kulturen fanges inn i voldtektsmaterialet, sier hun.

 

Det spesielle er kvinners mer aktive seksualitet, mener Sætre. Hun forteller at man ikke nødvendigvis lenger kan kategorisere offer og overgriper som passiv og aktiv.

 

- Før tenkte man at offeret var passivt og nær sagt aseksuelt, og at gjerningsmannen var dyrisk. Slik ser ikke verden ut lenger. Jenter er mer aktive, og dermed mer med på krenkelsene.

 

- Når noen føler seg manipulert til å utføre handlinger, kan opplevelsen føles krenkende i ettertid, sier Sætre.

 

Jeg tror jeg tilhører litt den typen som ser på offeret som passivt og aseksuelt, og gjerningsmannen aktiv og dyrisk. Så kanskje det er på tide med holdnings skifte fra min side.

 

På tide at jeg åpner øynene litt og endrer min holdning til dette.

Lenke til kommentar

Til å være en så sterk kar som du liksom skal ha det til, har du ikke særlig tykk hud.

 

Blir vel litt off topic det her og men..

 

Bryr meg ikke så mye om hva du har å si om akkurat det, for ingen her kjenner meg uansett.

 

Jeg skal ikke prøve å fremstille meg som noen supermann. Jeg har evnen til å stille opp 100% for personer jeg er glad i uten å ta noe særlig hensyn til meg selv. Jeg har også vært gjennom mye som har gjort at jeg ser litt større på ting og kanskje er litt mer tålmodig enn folk flest (ihvertfall har jeg intrykk av at veldig mange i dette landet klager og syter over bagateller).

 

Jeg er veldig sta. Men har i tillegg har jeg evnen til å ta imot kritikk, sette meg inn i folks situasjon og tenke over ting. Jeg kan være ydmyk og endre meg når det gjelder det meste, så lenge jeg ser at folk har rett.

 

I den situasjonen som diskuteres her har jeg faktisk tenkt veldig mye etter alle svarene jeg fikk. Og har kommet frem til at jeg skal endre min holdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...