Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Venninne" som "voldtar"


Anbefalte innlegg

Ja, opptil flere tilfeller hvor man demonstrerer at det ikke er en oppførsel man er villig til å godta.

 

Men det er noe DU kan bruke for DEG, til å si til deg selv at "i det minste er ikke jeg sånn".

Kari kan IKKE bruke din demonstrering til noe.

...med mindre, selvsagt, at du tror at du er istand til å styre hennes seksualitet... og da er du VELDIG godt ute og kjøre.

 

Kanskje det største problemet med regel-mennesker, er at de liker regler bedre enn mennesker.

 

Når de da også er enkle, fordømmende, identifiserer seg selv som hvem dem IKKE er til forskjell fra hvem dem FAKTISK er, og er selvsentrerte, da forsvinner motivasjonen veldig kjapt for å forholde seg til disse reglene som dem liker, og rette seg etter dem.

 

Men ta nå for all del ikke det til inntekt for at jeg liksom skal forsvare Kari på noen måte. Poenget her er bare det at vi VET (ifra sosiologi) at negativ læring ikke funker like bra som positiv læring, samt ifra kriminologi, at straff faktisk ikke funker.

 

...men det vil regel-mennesker altså ikke akseptere som fakta, av den enkle grunn at dem DRITER egentlig i om straff funker eller ei, dem bare liker å presentere motivasjonen sin som at det er det dem fokuserer på.

 

I noen tilfeller så vil de selvsagt bare finne seg en annen arena, men da sitter jeg meg god samvittighet ovenfor meg selv. Det er ikke min oppgave å være alles hobbypsykolog, og i hvert fall ikke for en voldtektsmann(kvinne), venn eller ei. Syns egentlig at samfunnet er satt opp slik at altfor mange er for redd til å si ifra/gjøre hva man faktisk mener, eller rett og slett ikke gidder.

 

Hei hvor det går.

 

Veldig rart at du ikke selv ser hvordan du motsier deg selv.

Det virker faktisk som om du ikke har noe gjennomtenkt forhold til hva du sier.

 

Uansett så skal da Kari bli pratet litt med, og det er bra.

@HappyFlower: Hører gjerne hvordan hun tok det hele, og hvordan dere presenterte det.

Tror det er litt viktig at terskelen for hennes aksept av det hun blir fortalt, blir lagt så lavt, så lavt som mulig.

 

For Herregud og Fred i stua, hvem takler å bli fortalt av sine venner at "du, det der du gjorde var faktisk et overgrep og vi er nå opptil flere som synes at du bør få litt hjelp"?

 

Jeg hadde ihvertfall selv låst meg totalt, og gått helt i forsvar, om noen sa noe slikt til meg bare rett ut.

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la meg ikke ned i en grøft og gråt etterpå for å si det sånn...

Ja, fy faen, kvinner er noen bitches som klager over å ha blitt voldtatt, det er jo bare å ta det som en mann så er alle problemer løst.

 


 

Tilbake til den seriøse debatten. Dersom kvinnemennesket tenner på og finner glede i å utnytte fulle, ikke-samtykkende menn, så vil jeg si man har et problem. Selv om hun kanskje ikke kan endre tenningsmønster, så kan hun endre adferd. Hun trenger hjelp dersom hun ikke klarer å endre den selv, og jeg ville ikke støttet henne på noen som helst måte før hun virkelig går inn for å forbedre adferden.

Lenke til kommentar

Ja, fy faen, kvinner er noen bitches som klager over å ha blitt voldtatt, det er jo bare å ta det som en mann så er alle problemer løst.

 

Ikke har han tatt skade av det heller, for empatien er jo på plass så det holder i bøtter og spann.

 

...jeg ville ikke støttet henne på noen som helst måte før hun virkelig går inn for å forbedre adferden.

Ja... hvordan skal man måle det da?

 

Forrige uke voldtok du to jomfruer, denne uka har du bare voldtatt EN hittil så dette ser jo bra ut foreløpig...

 

Akkurat det der med å ta inn over seg at man faktisk oppfører seg dårlig, det tror jeg sitter ganske godt inne hos folk.

Lenke til kommentar

Akkurat det der med å ta inn over seg at man faktisk oppfører seg dårlig, det tror jeg sitter ganske godt inne hos folk.

Liker du personen nok til å faktisk ta den kampen med dem? Om ikke så må man nesten slutte å omgås dem. Av og til er det det som må til for å få folk til å innse at de har problemet.

Lenke til kommentar

At det sitter langt inne betyr bare at man må gå hardere til verks.

 

Tja... folk blir jo utsatt for såkalte interventions, hvor man blir konfrontert med at vennekretsen bryr seg om deg, ser hva du holder på med, liker det ikke og vil at du skal slutte med det der eller så mister du dem.

 

Jeg er ikke sikker på hvordan man skulle målt framgangen, men man ser tydelig når den ikke er der.

 

Ja... dette er jo veldig etisk galt, da.

Men hvordan man skal få et menneske til å slutte å være "drittsekk", det er et vanskelig spørsmål.

Tror nok det beste er å spørre fagfolk.

Lenke til kommentar

Liker du personen nok til å faktisk ta den kampen med dem?

 

Tja, trenger man å like folk for å oppføre seg litt medmenneskelig mot dem, da.

 

Om ikke så må man nesten slutte å omgås dem. Av og til er det det som må til for å få folk til å innse at de har problemet.

 

Høm.

Fantomet er hard mot de harde?

 

Hva blir belønningen for å skjerpe seg da, i en perfekt verden hvor folk reagerer utelukkende positivt på å bli utfrosset.

 

...Og en HELT ANNEN TING.

"Problemet" er kanskje ikke det _symptomet_ vi hører om.

For eksempel så KAN det være at noen har rota med henne, vettu.

Oppmerksomhetsbehov, mangel på respekt for seksuelle grenser, tøsaktighet... jeg får noen små assosiasjoner der.

Lenke til kommentar

Liker du personen nok til å faktisk ta den kampen med dem?

 

Tja, trenger man å like folk for å oppføre seg litt medmenneskelig mot dem, da.

Folk vil ikke godta at det er noe galt med dem uten videre, å gjøre noe med det og få dem til å innse det vil stort sett være et stort prosjekt, ikke noe du starter med en person du i utgangspunktet ikke vil omgås med.

 

Om personen oppfører seg dårlig, og du derfor ikke vil omgås med dem, så er den enkle løsningen å ikke omgås med dem. Så vanskelig er det. Det er tross alt ikke ditt ansvar å oppfostre noen andre.

Lenke til kommentar

Tja, trenger man å like folk for å oppføre seg litt medmenneskelig mot dem, da.

Om personen oppfører seg dårlig, og du derfor ikke vil omgås med dem, så er den enkle løsningen å ikke omgås med dem. Så vanskelig er det. Det er tross alt ikke ditt ansvar å oppfostre noen andre.

 

Joda, skal vi rasjonalisere ting ned til fjellgrunnen av ansvarsfraskrivelse så kan vi utmerket godt konkludere med at det ikke er noe som egentlig er noen andre sitt ansvar på noen måte.

 

Og så lurer vi på hvordan folk skal fatte at dem ikke bare kan drite i andre, men må lære seg å ta deres ønsker og følelser i betrakting.

 

Uansett er det nok riktig at hvis man ikke selv kan takle at en bekjent har seg en skavank eller to i hodet eller hjertet, da er det bedre at man selv mest henger med de kuleste av de kule, som heller ikke takler andre mennesker som ikke er like perfekte og gode som dem.

 

En annen ting som jeg lurer litt på.

 

Hvor var alle disse andre på festen, som lot dette skje?

Hva slags mennesker er dem, mon tro?

Er disse også folk som er veldig interessert i å bry seg?

 

Eller kanskje dem også er mer interessert i å bli enige med flertallet om at her må det straffes, sånn i etterkant, snarere enn at en av dem oppfører seg bittelitt voksent og sier at nå slutter du å sjenke ham og elge deg sånn inn på ham; det får dere heller ta når dere begge er litt mer edru.

 

Er ikke alltid like lett å vite hvordan andre tenker eller eventuelt IKKE tenker, og hei, hvis FLERTALLET driter i å ta ansvar ja da er det jo greit.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la meg ikke ned i en grøft og gråt etterpå for å si det sånn...

Ja, fy faen, kvinner er noen bitches som klager over å ha blitt voldtatt, det er jo bare å ta det som en mann så er alle problemer løst.

 


 

Tilbake til den seriøse debatten. Dersom kvinnemennesket tenner på og finner glede i å utnytte fulle, ikke-samtykkende menn, så vil jeg si man har et problem. Selv om hun kanskje ikke kan endre tenningsmønster, så kan hun endre adferd. Hun trenger hjelp dersom hun ikke klarer å endre den selv, og jeg ville ikke støttet henne på noen som helst måte før hun virkelig går inn for å forbedre adferden.

 

Ja jøss. Det TS beskrev var en skikkelig brutal voldtekt må jeg si. Han drakk seg dritings (ja, han valgte å ta glasset til munnen selv). Han fulgte etter ei dame til dass i fylla. Han var for full/svak til å si nei når dama presset på og ville ha sex. Når han ble litt edru angret han på sex'en han hadde hatt.

 

Våkn opp. Slike scenarioer skjer med tusenvis av mannfolk i Norge hver eneste helg.

 

Kanskje han lærer å bli mer viljesterk av hendelsen. Hvis han velger å ynke seg å gjøre seg selv til ett "offer" er det hans problem.

 

EDIT: Forresten hvor nevnte jeg kvinner som blir voldtatt? Jeg snakket om "Per" jeg, og den spesifikke situasjonen han rota seg opp i.

Endret av D_czipher606
Lenke til kommentar

Våkn opp. Slike scenarioer skjer med tusenvis av mannfolk i Norge hver eneste helg.

 

Detaljene fikk vi vel ikke helt, og disse fittene kan jo være veldig, veldig skremmende da, med både tenner og tentakler som skal ha deg inn i det mørkeste mørket hvor både draugen og heffalumpen leier hybel hos Chtulhu.

 

Anyway...

 

Kanskje han lærer å bli mer viljesterk av hendelsen. Hvis han velger å ynke seg å gjøre seg selv til ett "offer" er det hans problem.

 

Ja herregud, han er jo mann, da er det hans problemer at han har følelser, bare å pøse på med overgrepene slik at det blir skikkelig viking ut av ham (PS! Til Valhall!)

 

Uansett... dere gutter er jaggu morsomme.

 

"Menn kan ikke bli voldtatt", "ta seg litt isammen" osv.

 

Jeg trur jaggu meg dere kan søke jobb på et hvilket som helst av landets voldtektsmottak, på dagen.

 

"Ja hvilken erfaring har du med overgrep da".

"Jo jeg pleier som regel å bed dem om å ta seg i sammen og så kommer dem aldri tilbake så da har jeg jo fikset den biffen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Våkn opp. Slike scenarioer skjer med tusenvis av mannfolk i Norge hver eneste helg.

 

Detaljene fikk vi vel ikke helt, og disse fittene kan jo være veldig, veldig skremmende da, med både tenner og tentakler som skal ha deg inn i det mørkeste mørket hvor både draugen og heffalumpen leier hybel hos Chtulhu.

 

Anyway...

 

Kanskje han lærer å bli mer viljesterk av hendelsen. Hvis han velger å ynke seg å gjøre seg selv til ett "offer" er det hans problem.

 

Ja herregud, han er jo mann, da er det hans problemer at han har følelser, bare å pøse på med overgrepene slik at det blir skikkelig viking ut av ham (PS! Til Valhall!)

 

Uansett... dere gutter er jaggu morsomme.

 

"Menn kan ikke bli voldtatt", "ta seg litt isammen" osv.

 

Jeg trur jaggu meg dere kan søke jobb på et hvilket som helst av landets voldtektsmottak, på dagen.

 

"Ja hvilken erfaring har du med overgrep da".

"Jo jeg pleier som regel å bed dem om å ta seg i sammen og så kommer dem aldri tilbake så da har jeg jo fikset den biffen".

 

Nei nettopp. Vi fikk ikke detaljene. Vi fikk en "vag" historie av hva en 3. part tror har skjedd. som tydeligvis ikke liker dama det er snakk om.

 

Du har rett. For all del, la oss sy puter under armene til hele befolkningen, så kan vi alle bare legge oss ned og gråte når vi har vært så dumme og hatt sex med coyote ugly :p

 

Seriøst, åpne øynene. There's a lot of bad shit going on in this world. Å angre på fyllesex derimot er helt vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å angre på fyllesex derimot er helt vanlig.

 

Jaja, men det er der du ikke får inn i hodet ditt at det er en ørliten forskjell på angring av fyllesex og ei agressiv dame som tar seg til rette med kroppen din, slik at du opplever at første gangen så mister du all kontroll selv.

 

Jeg tror ikke vi skal drive der og ta et så febrilsk utgangspunkt i "hvordan tror jeg at JEG ville ha reagert selv om jeg ikke vet hva som skjedde ånei han reagerte ikke sånn ja da er det HAM det er noe feil med".

 

Uansett så har vi dekket at dette faktisk var et overgrep, lese tråden gutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å angre på fyllesex derimot er helt vanlig.

 

Jaja, men det er der du ikke får inn i hodet ditt at det er en ørliten forskjell på angring av fyllesex og ei agressiv dame som tar seg til rette med kroppen din, slik at du opplever at første gangen så mister du all kontroll selv.

 

Jeg tror ikke vi skal drive der og ta et så febrilsk utgangspunkt i "hvordan tror jeg at JEG ville ha reagert selv om jeg ikke vet hva som skjedde ånei han reagerte ikke sånn ja da er det HAM det er noe feil med".

 

Uansett så har vi dekket at dette faktisk var et overgrep, lese tråden gutt.

 

 

Når jeg var 17 år hadde jeg hatt sex hele 3 ganger (med samme dama). Jeg var omtrent jomfru. Det forholdet ble slutt, og ei dame som var 4 år eldre enn meg fattet interessen for meg. Jeg var sårbar fordi det var rett etter bruddet med forrige dama som jeg hadde vært sammen med lenge. Hun praktisk talt tvingte meg til sex en gang jeg var på besøk hos henne. Dyttet meg ned i senga. Holdt meg fast og kledde av meg. Men jeg sa ikke nei. Jeg angret som ei bikje etterpå og var skikkelig deppa en ukes tid.

 

Men jeg gikk ikke og survet over det til venna mine, da hadde de ledd av meg. Istedet tok jeg meg sammen og sa til meg selv: "Neste gang skal jeg IKKE være så dum og la noen utnytte meg på den måten! Faen heller!"

 

Og det har gjort meg mer viljesterk og bestemt når det gjelder sånne ting senere i livet.

 

Derfor mener jeg "Per" må ta seg sammen og manne seg opp - og lære av sine egne feil.

 

Dere kan ikke kalle det her voldtekt for hvis han hadde dytta vekk dama, skreket nei, og ikke vært med på det i det hele tatt - DA hadde det vært voldtekt. At en person er svak og lar seg utnytte er ikke voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil, juridisk sett, i forhold til kravene til voldtekt...

 

Hva så? Hvis Per vil anmelde dama for voldtekt får han da bare gjøre det. Det gir jeg blaffen i.

 

Jeg ville ikke anmeldt. Og jeg tror ikke Per kommer bedre ut av å anmelde dama enn om han hadde valgt å takle det selv (noe han for alt vi vet gjør nå..)

Lenke til kommentar

Men du kan ikke komme her og si at det ikke er en voldtekt, når det er en voldtekt det i følge TS er Per opplever det som...

 

Jeg har nok ett litt annet syn på hva en voldtekt er og ikke er enn deg og flere andre som har kommentert i denne tråden. Og sikkert hva jus'en definerer som voldtekt og, det har jeg ikke fordypet meg i.

 

Jeg mener "idiotiske valg gjort i fylla" og "ga etter for press" ikke klassifiserer som voldtekt.

 

Derimot mener jeg at type: "ble dratt inn på en dass, slengt i bakken og ass-raped!" er voldtekt.

 

Denne situasjonen, slik den er beskrevet er ikke en voldtekt i mine øyne. Det er bare en naiv gutt som har latt seg sjenke og blitt lurt til sex av en manipulerende kåt dame.

 

Han har valgt å ikke gå videre med en anmeldelse, og han kommer nok til å bli herdet av det på sikt. Case closed.

 

- Dama fikk stilt sine lyster.

- Gutten blir sterkere mentalt på sikt.

 

Win-Win situation! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...