Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Venninne" som "voldtar"


Anbefalte innlegg

Voldtekt er aldri win-win...

 

Du mener vel kanskje at å sjenke et kvinnfolk sørpe full og dra nytte av det ikke er voldtekt heller?

 

Dra nytte av som i å pule en relativt bevisstløs person...

 

Nei, voldtekt er absolutt ikke win-win. Helt enig! Personer som voldtar er noen jævla feiginger som jeg gjerne skulle gitt en god omgang juling bare fordi jeg er så jævlig imot det.

 

Ei veninne av meg opplevde dette. Og det er ikke sammenlignbart med situasjonen Per havnet i.

 

For ta en titt på fakta...

 

Han ekke særlig bevistløs når han klarer å gjøre følgende:

- Gå for egne ben etter dama til dassen.

- Si "nei" til å ha sex, men likevel gi etter for press.

- Husker hele episoden forholdsvis soleklart.

- Og sist jeg sjekka må det vist noen finger-/tunge-/hoftebevegelser til for å tilfredsstille en kvinne seksuelt.

 

Da snakker vi rundlurt.. Ikke voldtatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva faen det er folk mener med "kommer til å bli herdet av det på sikt" og "blir sterkere mentalt".

 

Men folk som faktisk er sterke, har ikke så mye behov for å fortelle om det til andre, nærmest i et forsøk på å overbevise seg selv om at dette som var veldig negativt for dem, liksom gav dem noe positivt.

 

For meg høres det mer som om du har blitt følelsesmessig avstumpet, kynisk, og mangler interesse av å leve deg inn i hvordan andre opplever ting.

 

En tidligere bekjent av meg var også veldig ivrig på å slå fast at det han hadde opplevd i oppveksten hadde gjort ham så sterk og god, så god.

 

Femten år senere lærer han sønnen sin opp til å si til mor "pappa skal drepe mamma".

 

Så eh. Veldig bra om du faktisk fikk noe positivt ut av å bli dårlig behandlet seksuelt, jeg bare har litt følelsen av at den påstanden er mest noe du ønsker å overbevise deg selv om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva faen det er folk mener med "kommer til å bli herdet av det på sikt" og "blir sterkere mentalt".

 

Men folk som faktisk er sterke, har ikke så mye behov for å fortelle om det til andre, nærmest i et forsøk på å overbevise seg selv om at dette som var veldig negativt for dem, liksom gav dem noe positivt.

 

For meg høres det mer som om du har blitt følelsesmessig avstumpet, kynisk, og mangler interesse av å leve deg inn i hvordan andre opplever ting.

 

En tidligere bekjent av meg var også veldig ivrig på å slå fast at det han hadde opplevd i oppveksten hadde gjort ham så sterk og god, så god.

 

Femten år senere lærer han sønnen sin opp til å si til mor "pappa skal drepe mamma".

 

Så eh. Veldig bra om du faktisk fikk noe positivt ut av å bli dårlig behandlet seksuelt, jeg bare har litt følelsen av at den påstanden er mest noe du ønsker å overbevise deg selv om.

 

Nå får du roe ned litt.

Lenke til kommentar

Da snakker vi rundlurt.. Ikke voldtatt..

 

Hvordan mener du en gutt blir voldtatt da sånn i praksis tenker jeg

 

Ikke fordi at jeg har noen baktanker med det jeg bare lurer fordi

 

"Når noen ikke bøyer seg for mine meninger som er SÅ sterke, så skal jeg stille en haug med spørsmål og skrive en haug med ting for å drite ut personen. På den måten kan jeg bevise at jeg har rett, og at han tar feil!" - Det er slik dette forumet her er, er det ikke?

 

Jeg har gitt min mening om hva jeg synes om situasjonen som Per havnet i.

 

Jeg er ikke interessert i å føre denne diskusjonen videre fordi alle i denne tråden er uenige med de synspunktene jeg har. Og jeg føler jeg har fått frem poenget mitt.

 

Folk er forskjellige. Har forskjellig livserfaring. Og vil derfor ha forskjellige meninger. Prøv å aksepter det istedet.

 

- De som ikke forstår poenget mitt kan heller lese det jeg skrev en gang til.

- Og jeg blåser langt i de som er uenige i poenget mitt, og heller mener Per bør oppføre seg som en pyse og gå rundt og klynke med halen mellom bena / anmelde til politiet.. whatever..

Lenke til kommentar

Nå får du roe ned litt.

 

Tar du deg ei lita pære også, da?

 

For du ramler inn her og utbasunerer rimelig bombastisk at en kar som føler at noe var så vondt og leit og feil, at han blir liggende i ei grøft og grine, egentlig bare har med å ikke føle det slik.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal få inn i hodet ditt at all den tid loven anser dette som et overgrep (igjen, les tråden) så blir det veldig, veldig feil å komme med den holdningen du legger for dagen.

 

OG DEN ANDRE TINGEN.

Folk som opplever vonde ting, som dem bare forskyver og undertrykker, har en veldig, veldig høy risiko for å oppføre seg på den måten som andre oppførte seg selv på, mot dem, i situasjoner med konflikter, press, eller andre kriser.

 

Ditt råd om bare å drite litt i hvordan man opplever ting, er ikke noe særlig sunt.

 

EDIT:

- Og jeg blåser langt i de som er uenige i poenget mitt, og heller mener Per bør oppføre seg som en pyse og gå rundt og klynke med halen mellom bena / anmelde til politiet.. whatever..

 

Eric Cartman, is that you?

"1. Screw you guys"

"2. I'm going home"

 

Jamen så gjør det da (ikke voldta noen på veien og gi dem beskjed om å ta seg litt isammen er du snill).

Endret av Hippocleides
  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Og sist jeg sjekka må det vist noen finger-/tunge-/hoftebevegelser til for å tilfredsstille en kvinne seksuelt.

 

Da snakker vi rundlurt.. Ikke voldtatt..

 

Akkurat det punktet er ren bullshit, aldri vært borti en kvinne som sitter på toppen??

 

Nei det er faktisk ikke det så!

 

Jo. Voldtekt begrenses ikke ved at offeret si nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kan ikke kalle det her voldtekt for hvis han hadde dytta vekk dama, skreket nei, og ikke vært med på det i det hele tatt - DA hadde det vært voldtekt. At en person er svak og lar seg utnytte er ikke voldtekt.

 

Jo det er faktisk det.

 

Nei det er faktisk ikke det så!

 

Jo, det er det. Er ikke personen med på det, så er det overgrep.

 

Noen ganger så blir det slik at enten så er menneske så beruset så de ikke kan gjøre noe,

eller så går man inn i en forsvarsmodus, som gjør at man fryser helt, og bare ligger der. At penis blir erigert er jo av natur når noen tar der.

Endret av Henrikenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå får du roe ned litt.

 

Tar du deg ei lita pære også, da?

 

For du ramler inn her og utbasunerer rimelig bombastisk at en kar som føler at noe var så vondt og leit og feil, at han blir liggende i ei grøft og grine, egentlig bare har med å ikke føle det slik.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal få inn i hodet ditt at all den tid loven anser dette som et overgrep (igjen, les tråden) så blir det veldig, veldig feil å komme med den holdningen du legger for dagen.

 

OG DEN ANDRE TINGEN.

Folk som opplever vonde ting, som dem bare forskyver og undertrykker, har en veldig, veldig høy risiko for å oppføre seg på den måten som andre oppførte seg selv på, mot dem, i situasjoner med konflikter, press, eller andre kriser.

 

Ditt råd om bare å drite litt i hvordan man opplever ting, er ikke noe særlig sunt.

 

Huff da.

 

Jeg velger hvilken holdning jeg vil ha selv.

 

Jeg har skjønt poenget ditt og andres her inne for lenge siden. Men jeg har ett annet syn på dette og det kan jeg ha så mye jeg bare vil.

 

Og man blir sterkere mentalt av tøffe opplevelser. Det du skriver stemmer ikke i det hele tatt med hvordan jeg har opplevd det. Hadde du kjent meg og vist hvordan person jeg er hadde du sett det selv:)

Lenke til kommentar

- Og sist jeg sjekka må det vist noen finger-/tunge-/hoftebevegelser til for å tilfredsstille en kvinne seksuelt.

 

Da snakker vi rundlurt.. Ikke voldtatt..

 

Akkurat det punktet er ren bullshit, aldri vært borti en kvinne som sitter på toppen??

 

Nei det er faktisk ikke det så!

 

Jo. Voldtekt begrenses ikke ved at offeret si nei.

 

Jada hissigproppen.:p Trokke hu satt overskrevs over han på dassen og tvingte han med rå muskelmakt akkurat...

Lenke til kommentar

Jeg velger hvilken holdning jeg vil ha selv.

 

Bortsett fra at setter du den der holdningen om "'Hva voldtekt EGENTLIG er', Første CZiperBok Kapittel 1 vers 1030" ut i praksis så bryter du faktisk loven.

 

Vet ikke helt om det er sånn du pleier å ha sex, med at du forteller partneren din etterpå at vedkommende må ta seg litt i sammen, meneh.

 

Og man blir sterkere mentalt av tøffe opplevelser.

 

Veeeeeel... eller man blir bare avstumpet og så er det enkelte ting som tidligere var vanskelig som nå plutselig er lettere for man føler ikke så mye rundt det hele.

 

Når du er sterk mentalt, da kan du gjøre noe som KOSTER deg noe, i form av anstrengelser.

Du er ikke "sterk", fordi det plutselig ikke er så veldig vanskelig for deg.

 

Nok om det.

 

Hadde du kjent meg og vist hvordan person jeg er hadde du sett det selv:)

Ja, du er sikkert en helt grei kar du... så lenge du holder deg på matta og folk gir deg "beden din" uten for mye motstand.

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært tilfelle Buffy, tror jeg ikke TS hadde lagt det frem slik hun gjorde. Du mener det er sannsynlig at noen legger seg ned på gulvet på en dass på ett utested og har sex?? Come on...

 

Må si dere ble veldig ivrige på å angripe meg med argumenter bare fordi jeg delte meningen min :) Tåler dere ikke at det finnes personer som har et annet og kanskje litt mer "ufølsomt" syn på dette enn dere?

 

Ble dere sjokkert av at jeg synes Per dreit seg ut, fremfor at han er ett "voldtektsoffer"? For det er Per jeg snakker om her. Det er dere som generaliserer dette.

Lenke til kommentar

Jeg velger hvilken holdning jeg vil ha selv.

 

Bortsett fra at setter du den der holdningen om "'Hva voldtekt EGENTLIG er', Første CZiperBok Kapittel 1 vers 1030" ut i praksis så bryter du faktisk loven.

 

Vet ikke helt om det er sånn du pleier å ha sex, med at du forteller partneren din etterpå at vedkommende må ta seg litt i sammen, meneh.

 

Og man blir sterkere mentalt av tøffe opplevelser.

 

Veeeeeel... eller man blir bare avstumpet og så er det enkelte ting som tidligere var vanskelig som nå plutselig er lettere for man føler ikke så mye rundt det hele.

 

Når du er sterk mentalt, da kan du gjøre noe som KOSTER deg noe, i form av anstrengelser.

Du er ikke "sterk", fordi det plutselig ikke er så veldig vanskelig for deg.

 

Nok om det.

 

Hadde du kjent meg og vist hvordan person jeg er hadde du sett det selv:)

Ja, du er sikkert en helt grei kar du... så lenge du holder deg på matta og folk gir deg "beden din" uten for mye motstand.

 

Åja, du begynner med personangrep nå? Ta ut den frustrasjonen din ett annet sted, og ikke begynn å vær helt usaklig her.

 

Som sagt, du er helt clueless.

- Jeg er en kjærlig familiefar med samboer og 2 barn. Vi har ett godt forhold og barnene våre er lykkelige.

- Jeg har sluttet å drikke alkohol etter at jeg ble far, med unntak av kanskje 1-2 pils til maten på lørdager.

- Jeg har plettfritt rulleblad.

- Jeg har mange gode venner, og er godt likt på jobben. Får stadig skryt av sjefen.

- Svigeforeldrene mine elsker meg.

- Jeg har ikke hatt sex med noen på 6 måneder. Hovedsaklig fordi jeg aldri har vært utro, og partneren min sier hun ikke orker sex etter svangerskapet noe jeg viser 100% forståelse og støtte for.

 

Dere kan tro hva dere vil om meg, og prøve å fremstille meg som den store slemme ulven fordi jeg ikke deler deres syn. Men det jeg skriver er sant.

 

Jeg har opplevd mye dritt i livet. Jeg har blandt annet gjennomført en hard førstegangstjeneste og fått meget bra skussmål fra troppsjefen. Jeg har hatt en person som er veldig nær meg som har slitt utrolig mye med selvmordstanker osv - som jeg har vært tilstede for 24/7 og dratt på jobb med 2 timer søvn hver natt en hel uke - som jeg en gang dro ut av vannet og bærte 2 kilometer med brannmannsløft og fikk på legevakta. + diverse småting som folk vanligvis opplever.

 

Dette er ikke noe jeg prater om / skryter av til folk jeg kjenner. Men her inne er jeg "anonym" (dvs, dere vet ikke hvem jeg er) og da kan jeg dele det med dere for å vise at Hippocleides er helt på bærtur.

 

Ikke snakk til meg om å være sterk mentalt.

Endret av D_czipher606
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg velger hvilken holdning jeg vil ha selv.

Bortsett fra at setter du den der holdningen om "'Hva voldtekt EGENTLIG er', Første CZiperBok Kapittel 1 vers 1030" ut i praksis så bryter du faktisk loven.

Åja, du begynner med personangrep nå? Ta ut den frustrasjonen din ett annet sted, og ikke begynn å vær helt usaklig her.

...

Ikke snakk til meg om å være sterk mentalt.

 

Din holdning stemmer ikke overrens med norsk lov.

 

Det er faktisk frustrerende at du ikke forstår dette.

 

Tøffen.

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært tilfelle Buffy, tror jeg ikke TS hadde lagt det frem slik hun gjorde. Du mener det er sannsynlig at noen legger seg ned på gulvet på en dass på ett utested og har sex?? Come on...

 

For du har ikke hørt om folk som har sex på toalettet på utesteder og slikt nei? Har du levd under en stein? Forresten så foregår voldtekter overalt, så det å late som om du er overrasket over at hun ikke dro Per med seg på bussen istedetfor, så hjem til foreldrene sine, og så inn på hennes pikerom er det liten vits i.

 

Må si dere ble veldig ivrige på å angripe meg med argumenter bare fordi jeg delte meningen min :) Tåler dere ikke at det finnes personer som har et annet og kanskje litt mer "ufølsomt" syn på dette enn dere?

 

Ble dere sjokkert av at jeg synes Per dreit seg ut, fremfor at han er ett "voldtektsoffer"? For det er Per jeg snakker om her. Det er dere som generaliserer dette.

 

Hvis du ser på en diskusjon som at vi angriper deg er diskusjon.no ikke noe for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...