Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Venninne" som "voldtar"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part...

 

Joda... men nå er det da slik at ikke alle vurderinger og beslutninger hovedsakelig blir tatt med bakgrunn i fysisk makt.

Spesielt ikke hvis man er sjeitings og kanskje vil ha seg litt, bare ikke helt med akkurat den dama.

 

Samfunnet, og mennesker, er ikke HELT så enkelt som dette: av-196373.png

.

 

 

 

Hva i alle dager er poenget med og dra inn avataren min i denne diskusjonen? Det er bare en avatar. Som er ment humoristisk.

Lenke til kommentar

EDIT: (etter både hva jeg og etter som jeg tolket definisjonen, så må det være vold eller alvorlige trusler med for at det er voldtekt, eks. jeg kveler eller slår en jente eller setter en kniv mot halsen.)

 

Jadda, og i Moseloven var det slik at hvis jenta ikke skreik, da ble hun steinet sammen med voldtektsmannen for hei, hun gjorde jo ikke nok motstand (som den skitne lille hora hun var, nøyt det gjorde hun sikkert også).

 

Jeg tror vel de fleste av oss som har drukket mer enn et par glass pils ("hallo, 18. mai idag, ja?") vet at dømmekraften kan fly sin lille melkerute ut på styr og så plutselig våkner vi og husker ikke en drit.

 

Da holder det ikke helt at den ukjente dama, mannen, eller eventuelt geita som ligger i senga ved sida av sverger dyrt og hellig på at "ja men du sa det var greit da" (eventuelt "BÆÆÆÆHHH").

 

Så eh. Nok om det.

Lenke til kommentar

...alt det andre du oppførte så synes jeg det passer inn i evt. en ny tråd.

 

Jøss, skal si det var avansert passiv-agressiv hinting om at jeg bør finne meg en annen sandkasse for her leker du så det så.

 

EDIT: Men for å komme med litt mer fornuftig innhold, så er det altså ikke så vanskelig å forstå dette da.

Alt du gjør, er å sjenke ham, vise ham mer og mer oppmerksomhet, godsnakke litt med ham og tafse litt godt på ham, og så har du kjapt kommet et stykke over halvveis. Alt som da står igjen er å være litt bestemt og så bang ligger de to der og kjører på. Å tenne en mann er ikke vanskelig, det er verre for ham å styre seg hvis han først har blitt tent.

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar

Å boikotte en person ut VG er helt feil vei å gå! Dette er de siste årene på offentlig skole, og blir feil å mentalt fucke opp en annen person fordi hun har gjort det fysisk på noen andre. Hvis denne personen blir boikottet og mister alle vennene kan mesteparten av selvtillit osv forsvinne.Dette er farlig i og med at det er ikke lenge til denne personen skal ut i arbeidslivet. Det beste vil være å løse dette på en "rolig" måte. Kanskje si det rett til henne at oppførselen ikke tolereres, eller gå videre til proffer med saken.

 

NEI, jeg støtter ikke denne overgriperen i saken, men man må tenke litt sunn fornuft. skal være enig at en slik tanke kan være fristende!

 

Eller så vil det tvinge henne til å forandre seg, og slutte med å tvinge til seg sex på alle mulige måter.

 

Mener ikke å være frekk eller morsom, er bare nysjerrig:

 

Hvordan kunne han ha erigert penis når han ikke ville det og ble voldtatt, og at han var kraftig beruset?

 

Samme grunn for hvorfor jenter som blir voldtatt blir våte nedentil, og kan komme. Kroppen svikter deg.

Lenke til kommentar

Så hvis noen samtykker i beruset tilstand, men egentlig ikke vil og angrer seg etterpå - voldtekt?

 

Da blir det et vurderingsspørsmål, som i seg selv er en veldig god forklaring på hvorfor 50% av alle voldtektsanmeldelser blir henlagt.

 

Kan være vanskelig å definere ja.. :hm:

Lenke til kommentar

Kanskje si det rett til henne at oppførselen ikke tolereres, eller gå videre til proffer med saken.

 

NEI, jeg støtter ikke denne overgriperen i saken, men man må tenke litt sunn fornuft. skal være enig at en slik tanke kan være fristende!

 

Eller så vil det tvinge henne til å forandre seg, og slutte med å tvinge til seg sex på alle mulige måter.

 

Vil tro at det kan være noe vanskelig å endre andre mennesker sitt tenningsmønster eller adferd rundt det hele.

 

Da vil jeg heller mene at det kan være en fordel å passe litt på dem som hun eventuelt elger seg inn på, og bare trekke dem litt til side og gi dem et lite hint om at ting har skjedd før, og de bør derfor for sin egen del holde seg litt edru og være klar over at her kan det bli litt press ute og gå.

 

Da har dem ihvertfall blitt informert.

 

Per burde manne seg opp.

 

Ja, og venne seg til å bli seksuelt krenket, hei det er jo tross alt bare kroppen hans som blir brukt og utnyttet av et takras av ei dundre.

 

Ingenting å være flau for eller oppleve som kleint bib bop i am an emotionless robot

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar

Vil tro at det kan være noe vanskelig å endre andre mennesker sitt tenningsmønster eller adferd rundt det hele.

 

Da vil jeg heller mene at det kan være en fordel å passe litt på dem som hun eventuelt elger seg inn på, og bare trekke dem litt til side og gi dem et lite hint om at ting har skjedd før, og de bør derfor for sin egen del holde seg litt edru og være klar over at her kan det bli litt press ute og gå.

 

Da har dem ihvertfall blitt informert.

 

Det vil selvsagt ikke endre hennes tenningsmønster, men det kan så absolutt tvinge henne til å revurdere måten hun oppfører seg på. Hun kan jo egentlig bare dra på hvilken som helst nattklubb, spre beina og få napp, men velger heller å sjenke en kar for så å ha sex med han mot hans vilje. Det sier jo seg selv at hun trenger en real dytt i riktig retning, og det å fryse henne ut og informere andre om hva hun har gjort er den rette veien å gå hvis man ikke ønsker å anmelde henne til politiet.

Lenke til kommentar

Det vil selvsagt ikke endre hennes tenningsmønster, men det kan så absolutt tvinge henne til å revurdere måten hun oppfører seg på.

 

Tja... hører du hva du selv sier?

 

1. Kan ikke endre

2. Tvinge henne

3. Revurdere oppførsel

 

Hva med å droppe punkt 2), i og med at vi ikke er så ivrige tilhengere av tvang og makt og press og sånn, og så bare forteller vi henne at hvis hun liker å dominere gutter, så er det faktisk massevis av mannfolk som er klare for det.

 

Da unngår vi at hun hopper på folk som ikke liker det, og så forstår vi jo også at hvis hun blir fryst ut så blir veien plutselig enda kortere til å gjøre det hun gjør, og nå har hun jo plutselig ikke noen som hun trenger å ta hensyn til, og tenke på hvordan hun oppfører seg isammen med.

 

Tror dette med Fantomet som er hard mot de harde, funker best i tegneserie-format.

 

...skjønt det var en kis som absolutt skulle ha seg glass melk igår (den 17. mai), på ett av disse vannhulla.

Det ble grei knegging da, kan man si.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å si til henne at det er gutter som tar hva som helst når hun tydeligvis heller har lyst til å sjenke en kar som IKKE har lyst på henne, for så å tvinge seg på han.

 

Ondt må fordrives med ondt, er det ikke sånn talemåten går? Hvis noen i min vennekrets hadde VOLDTATT noen andre i min vennekrets så hadde jeg i hvert fall hatt store vanskeligheter for å late som om ingenting skjedde.

Lenke til kommentar

...gutter som tar hva som helst når hun tydeligvis heller har lyst til å sjenke en kar som IKKE har lyst på henne, for så å tvinge seg på han.

 

Tja... litt vanskelig å psykoanalysere dette ihjæl over tastaturet, med bare noen bruddstykker av en historie som-man-ikke-vil-snakke-om, å ta utgangspunkt i.

 

Ondt må fordrives med ondt, er det ikke sånn talemåten går?

 

Å hei og hå.

Nei dette er bare ikke mulig, tror du virkelig på det der? Sheesh, minn meg på ALDRI å høre på deg.

 

...late som om ingenting skjedde.

 

Er det jeg som ikke klarer å holde tråden her? Jeg snakker ikke om at man skal skite i det, jeg snakker om at man skal ta det LITT lugnt og ikke se på dette med straff og utfrysning som en av de aller første reaksjonene.

 

Ikke bare blir det for strengt, men det blir lite konstruktivt.

Dette mennesket skal tross alt leve videre og helst ikke bli så veldig bitter at hun bare driter langt i hva andre mennesker mener om henne.

 

Jeg tror vel kanskje det er noe her om hvordan man klipper en katt.

 

Viktig: IKKE på denne måten.

http://www.youtube.com/watch?v=_VfSl0iGAus

Lenke til kommentar

Er det jeg som ikke klarer å holde tråden her? Jeg snakker ikke om at man skal skite i det, jeg snakker om at man skal ta det LITT lugnt og ikke se på dette med straff og utfrysning som en av de aller første reaksjonene.

 

Ikke bare blir det for strengt, men det blir lite konstruktivt.

Dette mennesket skal tross alt leve videre og helst ikke bli så veldig bitter at hun bare driter langt i hva andre mennesker mener om henne.

 

Jeg tror vel kanskje det er noe her om hvordan man klipper en katt.

 

Viktig: IKKE på denne måten.

http://www.youtube.com/watch?v=_VfSl0iGAus

 

Du skal få lov til å mene det du vil, men hvor bra samfunnsnytte har vi av ei jente som driver å voldtar gutter? Like mye som en asosial kødd som er blitt fryst ut på grunn av det?

Jeg personlig tror ikke at man vil komme noen vei med dette innen rettssystemet, og siden staten ikke kan påtvinge henne psykologisk hjelp og ikke de som er med i vennegjengen heller kan gjøre det (psykologisk hjelp var bare ett forslag, kan jo hende at hun ikke trenger det/trenger noe annet i tillegg) så vil det være helt realt å fryse henne ut på grunn av at hun er upålitelig og ond, og fortelle folk sannheten når utenforstående spør hvorfor de behandler henne slik. Det er ingen lov mot å være slem (slem mot slemt!) og heller ikke å fortelle folk hva som har skjedd.

 

Edit: Lo litt av videoen, stakkars pus!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Du skal få lov til å mene det du vil, men hvor bra samfunnsnytte har vi av ei jente som driver å voldtar gutter?

 

VEEEEELL... DET ER MULIG DET ER OPPTIL FLERE SOM KAN BRUKE DET

 

"Samfunnsnytte" blir vel et noe annet spørsmål hvor jeg ikke helt ser koblingen, meneh.

 

Jeg personlig tror ikke at man vil komme noen vei med dette innen rettssystemet

 

Nå er da saken at vi har 50% henleggelse av anmeldelser, som _egentlig_ er helt perfekt hvis man bruker to sekunder på å tenke over det.

I Sverige har dem 60%, hovedsakelig på grunn av disse feministene som trekker den _helt_ ut og snakker om "seksuelt ufråvarande" eller hva nå søren det var, som Assange ble siktet for.

Det blir etter min mening litt feil, all den tid mennesker er mennesker og vi kan ikke holde på å kriminalisere alt som er litt vondt og trist og leit.

 

Nei, altså av og til er folk faktisk ikke helt 100% snille og greie med hverandre, av ondskap eller egoisme eller rett og slett bare fordi vi alle er litt drittsekker sånn innerst inne.

 

 

, og siden staten ikke kan påtvinge henne psykologisk hjelp og ikke de som er med i vennegjengen heller kan gjøre det (psykologisk hjelp var bare ett forslag, kan jo hende at hun ikke trenger det/trenger noe annet i tillegg)

 

Jo, hvor mange psykologer trenger man for å skru i ei lyspære?

Trenger bare en, men lyspæra må villa det sjøl.

Uansett tror jeg bare dette dreier seg om litt råtten etisk retningssans pluss egoisme, og det er det jo opptil flere som sliter med.

 

så vil det være helt realt å fryse henne ut på grunn av at hun er upålitelig og ond, og fortelle folk sannheten når utenforstående spør hvorfor de behandler henne slik.

 

*sukk*.

Jeg forstår ikke hvor du har denne teorien ifra, om at hvis man bare straffer folk fordi dem ikke er helt 100% greie på alle områder, så blir dem bedre mennesker på null komma svisj... tar jeg veldig feil hvis jeg sier at du er enebarn?

 

 

Det er ingen lov mot å være slem (slem mot slemt!)...

 

Kan du, eh, komme med et eksempel på hvordan du eller noen voksne du kjenner, har anvendt dette i praksis - MED god suksess?

Lenke til kommentar

*sukk*.

Jeg forstår ikke hvor du har denne teorien ifra, om at hvis man bare straffer folk fordi dem ikke er helt 100% greie på alle områder, så blir dem bedre mennesker på null komma svisj... tar jeg veldig feil hvis jeg sier at du er enebarn?

 

 

Ja, da tar du grovt feil.

Kan du, eh, komme med et eksempel på hvordan du eller noen voksne du kjenner, har anvendt dette i praksis - MED god suksess?

 

Over til emnet tråden faktisk handler om, som faktisk ikke er meg:

Ja, opptil flere tilfeller hvor man demonstrerer at det ikke er en oppførsel man er villig til å godta. I noen tilfeller så vil de selvsagt bare finne seg en annen arena, men da sitter jeg meg god samvittighet ovenfor meg selv. Det er ikke min oppgave å være alles hobbypsykolog, og i hvert fall ikke for en voldtektsmann(kvinne), venn eller ei. Syns egentlig at samfunnet er satt opp slik at altfor mange er for redd til å si ifra/gjøre hva man faktisk mener, eller rett og slett ikke gidder.

Lenke til kommentar

Per burde manne seg opp.

Og det hjelper for hva?

 

Å takle det.

 

Har opplevd det samme selv når jeg var 18. Å si ja til sex i fylla når jeg egentlig ikke hadde lyst, fordi jenta som var en del år eldre presset meg noe jævlig. Nærmest tvingte meg.

 

Jeg la meg ikke ned i en grøft og gråt etterpå for å si det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...