Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig usikker selv, steam sier at det blir released om 19 timer, men jeg trudde hele tiden att det ville være midnight release.

Noen som faktisk vet hva som skjer? : )

 

Det stemmer nok fint det. Release er sikkert satt til midnatt i usa. Ergo vil det da blir 8 timer senere i Norge.

Lenke til kommentar

Okei, så hvis man bruker en Amerikansk proxy eller noe, så skal man kunne spille? : )

 

Nei. Klokken er jo 00:00 i USA samtidig som den er 08:00 her. Så om du bruker amerikansk proxy i kveld kl. 00.00 (norsk tid) er ikke klokken mer enn 16:00 i USA.

 

Proxy tricket funket bare i BF3 fordi det var det forskjellige realeasetidspunkt verden over. MW3 har vel, såvidt meg bekjent, i likhet med tidligere spill ett klokkeslett for hele verden.

Lenke til kommentar

Har dere som bestilte fra Elkjøp fått ennå?

Jau, fekk frå både lefdal og elkjøp på Laurdag. 2 timar etter eg henta posten var begge mine kopiar selde.

 

lov å spørre hva man kunne forlange da?

mulig at noen kunne gi som mye som 1000,- eller?

Er sikkert folk der ute som er desperate nok til å betale mykje. Men eg selde dei til kompisar til den prisen eg sjølv betalte.
Lenke til kommentar

Hvordan er stemningen blant COD fanboysa? Er dette en dag som er lenge etterlengtet eller er det litt care?

Ja, dette er absolutt en stor dag. Folk kan whine så mye de bare orker om at MW3 i realiteten egentlig bare er MW2.5 eller en stor DLC-pakke til MW2, spiller ingen rolle for min del. 16 nye baner, nye våpen, perks og game modes, og ikk minst det faktum at alle drittfunksjonene som OMA oc Commando er tatt bort. Dette kommer garantert å ta oppmerksomheten min for minst et år fremover, og jeg mener det blir enda større med tanke på hvilken stor skuffelse Black Ops var.

 

Jeg mener, BF3-tråden hadde jo over 700 sider dagen før release.

Eneste grunnen til at Battlefield satte kjøpsrekord og virker som om vil bli mye større en MW3, er fordi de har spilt kortene sine rett mtp promotering og markedsføring. Aldri har jeg sett mer satsing på dette på et slik produkt. Offisielle trailere og gameplayvideoer ukentlig (daglig i de siste dagene før release), og de har vært gigaaktive på både Twitter, Facebook og Youtube. Det samme kan vi ikke si om IW/Activision/Sledgehammer, som ikke engang har en offisiell Facebook-side for spillet (noe som etter min mening burde være et must for alle som ønsker å markedsføre store produkt). Smart av EA, ikke så smart av Activision. Men det sier dessverre ingenting om spillopplevelsen og om hvilket av spillene som er best (selv om det aldri finnes ordentlig fasit på slike spørsmål). Jeg kan bare si min mening, og det er at hele Battlefield 3 er oppskrytt og overdrevet. Men så er jeg heller ingen gigantisk taktiker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I likhet med Trasti, Konamixx og ein del andre fekk eg også spelet på laurdag og har då fått prøvd det nokre timar i MP.

 

Foreløpig er eg ikkje heilt overbevist. Spawn-systemet er til dømes heilt på trynet, og om mogleg enda verre enn i MW2. Du kan fint spawne rett foran ein fiende og dermed bli drept på sekundet. Gjerne tre gongar på rad. Det kan sjølvsagt ha noko med at så og seie alle bretta er designa for CQC.

 

Samtidig opplever eg litt det same som i Black Ops der ein plutselig dør av det som tilsynelatande berre er eit skot (utan at det er headshot), mens ein sjølv føler at det må eit fullt magasin til for å drepe nokon. Eit koseleg déjà vu med nettkoden frå Black Ops, der altså. IW og Sledgehammer Games har tydeligvis lånt meir enn Theater Mode frå Treyarch...

 

På grafikk, interface og lydsida er det nesten ein rein kopi av MW2. Lettfattelig nok, sjølv om det då ofte virkar som om du speler MW2.5, ikkje eit heilt nytt spel. Endringane frå MW1 til 2 føltes større.

 

Single player har eg så vidt begynt på, og det er akkurat som forventa: tonnevis med over-the-top action og ein story som rett ut i frå ein Hollywood Blockbuster med dei fordelar og ulemper det har. Igjen har dei ein scene som kan skippast (som "No Russians" i MW2), men det er vel kun for å pleie sarte, amerikanske sjeler.

Lenke til kommentar

Hvordan er stemningen blant COD fanboysa? Er dette en dag som er lenge etterlengtet eller er det litt care?

Ja, dette er absolutt en stor dag. Folk kan whine så mye de bare orker om at MW3 i realiteten egentlig bare er MW2.5 eller en stor DLC-pakke til MW2, spiller ingen rolle for min del. 16 nye baner, nye våpen, perks og game modes, og ikk minst det faktum at alle drittfunksjonene som OMA oc Commando er tatt bort. Dette kommer garantert å ta oppmerksomheten min for minst et år fremover, og jeg mener det blir enda større med tanke på hvilken stor skuffelse Black Ops var.

 

Jeg mener, BF3-tråden hadde jo over 700 sider dagen før release.

Eneste grunnen til at Battlefield satte kjøpsrekord og virker som om vil bli mye større en MW3, er fordi de har spilt kortene sine rett mtp promotering og markedsføring. Aldri har jeg sett mer satsing på dette på et slik produkt. Offisielle trailere og gameplayvideoer ukentlig (daglig i de siste dagene før release), og de har vært gigaaktive på både Twitter, Facebook og Youtube. Det samme kan vi ikke si om IW/Activision/Sledgehammer, som ikke engang har en offisiell Facebook-side for spillet (noe som etter min mening burde være et must for alle som ønsker å markedsføre store produkt). Smart av EA, ikke så smart av Activision. Men det sier dessverre ingenting om spillopplevelsen og om hvilket av spillene som er best (selv om det aldri finnes ordentlig fasit på slike spørsmål). Jeg kan bare si min mening, og det er at hele Battlefield 3 er oppskrytt og overdrevet. Men så er jeg heller ingen gigantisk taktiker...

 

 

Takk for et ordentlig svar :)

 

Jeg er nok enig i poenget ditt angående sviktende markedsføring. Hvor mange videoer er sluppet rundt MW3? Så vidt jeg har sett én offisiell trailer (samt noen småklipp fra forskjellige steder i verden) og én gameplay-video. Ikke nok til å få mediene til å plukke det opp hvertfall. Før BF3 ble over 3 millioner mennesker kilt på pungen med beta og utallige gameplayvideor.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe MW3 når jeg får råd, det er helt klart interessant for en som har kost seg i over 600 timer i MW2. Selv om jeg betrakter meg mer som en BF entusiast, har MW-spillene gledet meg en hel del, dog med visse irritasjonsmomenter bla. de du nevner er rettet opp i MW3 :)

 

Disse fiksene, ny singleplayer og de andre tingene du nevner er selvsagt verdt 300,- elns. når som helst for utallige timer med underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...